Gå til innhold

Hva irriterer deg hos andre bilister?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Akkurat. Da høyner jeg med kvinner! Siden vi er på generaliseringstoget. Anonymous poster hash: 68078...bd3

Haha, ja vel :)

Skrevet

Folk som ikke blinker i rundkjøringer og ellers! Herreguud, det er jo faktisk ikke så vanskelig å skru på blinklyset. Ellers syntes jeg at nordmenn kjører radig greit, det finnes såklart unntak. Det var verre å kjøre på motorveien i Danmark, der kjørte de forbi på både høyre og venstre side, hadde så vondt i skuldrene når jeg var ferdig med den 4 1/2 timers lange kjøreturen fra Hirtshals til København. Pjuh.

Gjest C'est la vie:)
Skrevet

Bruk blinklys, alltid! Og ved å bruke blinklys mener jeg å signalisere, ikke la det blinke to ganger før du er over i andre felt eller begynner å bremse ned. Hvor mange ganger jeg har måttet bråbremse for slike sopper i trafikken...

Ikke ligg langt under fartsgrensen, dette provoserer mange bilister og kan skape skumle forbikjøringer. Slipp eventuelt andre forbi ved hver anledning når du har noen bak deg. Det er IKKE gøy å ligge i 50 i 70 soner. Og det skjer meg omtrent hver morgen. Ingen mulighet for å kjøre forbi, og tregingene skjønner ikke at de må inn i siden for å slippe andre forbi.

Det som irriterer meg mest:

Bilister som ikke holder trygg avstand bak meg i trafikken. Å ligge oppi rumpa på bilen min hjelper ikke når jeg ligger i fartsgrensen og har biler foran meg i samme hastighet. Tell:

1001 1002 1003!!

Skrevet

Det meste her er vel nevnt, men jeg slenger det inn allikevel:

• Å ikke bruke blinklys.
  • Ligge helt i rumpa på bilen foran.
  • Kjøre ujevnt (fartsgrensen, under fartsgrensen, over fartsgrensen - i en salig blanding)
  • Hissige sjåfører som tuter, maser og skal prøve å dra seg frem når det er kø.

-dacini-

Gjest sjakkmatt
Skrevet

De som ikke bruker blinklys, som nevnt mange ganger tidligere. Synes også det er litt irriterende med pansjonister som ligger i 40 i 60-sona..

Gjest Canario
Skrevet

Topp to:

Manglende eller feil bruk av blinklys (f.eks tar du av fra e18 og kommer til en rundkjøring, slå av blinklyset så ikke vi som skal kjøre ut tror du skal til høyre når du egentlig skal til venstre).

Bytting av felt i rundkjøring. Er det to felt inn, er det også to felt ut. Det er ingen vits i å bytte felt midt i, har du lagt deg i feil fil venter du til det er klart, ikke bare bytt fordi det passer seg sånn.. Hold sia di.

Ellers er det mye jeg finner irriterende.

Sinkekjørere som ikke slipper forbi spesielt. Jeg har ikke noe imot å kjøre forbi folk som ligger litt under fartsgrensen, men er det ingen mulighet for det og det ligger seks-syv biler bak er det ingen skam å svinge inn på et busstopp og slippe forbi.

Ujevn kjøring, da kjører jeg forbi uansett, orker ikke ligge bak sånne.

Folk som ligger i venstre felt på e18, men ikke kjører forbi bilene i høyre felt.

Og nå som høsten er kommet: idioter som ikke slår av fjernlysa. Når jeg blinker to ganger med mine fjernlys er det et ganske tydelig tegn på at jeg vil signalisere noe. 99% av tilfellene er det fordi idioten imot har sine på, og det tar sin tid før de greier å finne ut av det...

Skrevet

Folk som bare kjører rett ut i en rundkjøring når du er inni den. Millimeter fra å krasje i dag pågrunn av en sann kjæring

Skrevet

Jeg blir irritert og ikke minst redd over rusa bilister. Derfor tør jeg ikke kjøre bil, fordi jeg har et ekstremt kontrollbehov, og jeg kan jo ikke kontrollere andre gærninger i trafikken akkurat... Tenk om det kommer en fyllekjører mot meg? Også dør jeg og det var det. Holder meg til t-banen ass. 

Anonymous poster hash: 65200...d72
Skrevet

De som ikke kan reglene når det gjelder rundkjøring; altså er det to filer inn så er det to filer ut - gi derfor f i å tute på MEG når jeg kjører ut i filen det egentlig er klart i dersom du hadde fulgt reglene... Og legg deg til riktig side når du skal kjøre rett frem!

Irriterer meg også over de som ikke følger vikeplikta si når de har hindringen på sin side, eller i veier der man har vikeplikt til høyre.

Skrevet

Jeg vet da søren hva som er galt med de, men jeg havner stadig bak folk som kjører 40 i 70-sonen. De irriterer vettet av meg!

Skrevet

Jeg irriterer meg over folk som ikke kan krypkjøre. Nei da, du trenger ikke å stoppe opp helt bilen og så starte igjen. Bruk clutchen og gassen, din dust. Ikke bremsen!

Anonymous poster hash: 4618a...c50
Skrevet

Jeg går med innstillingen at jeg er best i trafikken, og derfor må jeg ta ansvar og hjelpe mine medtrafikanter. 

"Jeg irriterer meg over de som må kjøre forbi andre, selvom bilen(e) foran kjører i fartsgrensen. 

*irriterer meg over aggresive trafikanter, som tar plass og har innstillingen: meg først!

*irriterer meg selvfølgelig over de som kjører altfor sakte :P

*irriterer meg over de som ligger oppi ræva på meg når jeg kjører, selvom jeg kjører etter forholdene/fartsgrensen

Konklusjon.. jeg er en bilist (sikkert en av mange) som kan være irritert når man kjører. Og det er ikke en heldig kombinasjon. Prøver som regel å være forståelsesfull og stor tolmodighet. 

Skrevet

Han som hadde på langlys når han kjørte bak meg i mørket i dag og dermed blendet alle speilene mine.

Anonymous poster hash: 2f2da...6db

Skrevet

Er flere ting jeg iriterer meg over, her er et lite knipe.

-plassering i kryss og rundkjøringer

-dårlig bruk av blinklys

-folk som kjører 10 km/t under fartsgrensen uten at det er nødvendig.

Eventuelt de som holder 60km/t uansett om det er 80sone eller 50sone.

-folk som ligger klistret i rumpen på min bil.

-generelt folk som ikke viser hennsyn og aktsomhet.

Skrevet

Jeg har lagt merke til at Leaf bilene, hvis de kjører med parkingslys så lyser ikke lysene bak. Utrolig irriterende og det er helt idiotisk at de selv ikke skrur på nærlysene når det er mørkt.

Skrevet

Manglende bruk av blinklys. Brudd på vikeplikt i rundkjøringer.

Biler bak meg som ligger for nærme.

Skrevet

Det som irriterer meg mest er de som er så usikre at de må bremse helt ned til krypefart inn i rundkjøringer eller i veikryss. Du ser da at det er klart og kan holde flyten? Det irriterer med de som ikke bruker blinklys så jeg må bremse helt ned. De som kjører oppi ræva når du kjører i 10 km OVER fartsgrensa. Ja, jeg skulle helst kjørt fortere selv, men har ikke lyst til å miste lappen heller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...