AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2015 #41 Skrevet 13. oktober 2015 når de kjører forbi meg på motorveien i 180. Anonymous poster hash: faab1...11e
solitary shell Skrevet 13. oktober 2015 #42 Skrevet 13. oktober 2015 Folk som ikke bruker blinklys, eller de som kjører helt inntil bakenden på bilen din når du kjører fartsgrensen. Det verste jeg vet er mennesker som tar livsfarlige forbikjøringer og setter ikke bare sitt eget men andres liv i fare. 1
infectedsopp Skrevet 13. oktober 2015 #43 Skrevet 13. oktober 2015 - Ingen bruk av blinklys - Driter i høyreregel, vikeplikt i rundkjøring osv tror de har forkjørsrett all the time - Folk som ligger omtrent limt fast i ræva på bilen min (tenk om jeg må bråbremse??) Det som irriterer meg mest som jeg kom på 1
Gjest Gjest_Balian de Ibelin Skrevet 13. oktober 2015 #45 Skrevet 13. oktober 2015 Det irriterer meg når de ikke stopper ved fotgjengerfelt.
Gjest FruPotter Skrevet 13. oktober 2015 #46 Skrevet 13. oktober 2015 (endret) - Ingen bruk av blinklys. Det er der for en grunn!! - Og det å kjøre 10 km/t eller mer under fartsgrensen og så bruker vi dobbelt så lang tid til jobb pga. den ene bilisten som ligger fremst og kjører 60 km/t i 90-sonen... Argh... - Bruk av fjernlys rett bak/foran bilen vår sånn at vi blir blendet. Dette skjer hver, eneste dag... Endret 13. oktober 2015 av FruPotter
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2015 #47 Skrevet 13. oktober 2015 Eldre menn i rundkjøringer og veikryss. Provoserer de deg? Er det en fobi? Anonymous poster hash: 68078...bd3
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2015 #48 Skrevet 13. oktober 2015 - Og det å kjøre 10 km/t eller mer under fartsgrensen og så bruker vi dobbelt så lang tid til jobb pga. den ene bilisten som ligger fremst og kjører 60 km/t i 90-sonen... Argh... 90 er ikke dobbelt av 60.Anonymous poster hash: 68078...bd3 1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2015 #49 Skrevet 13. oktober 2015 Når de KJØRER UTEN LYS! Anonymous poster hash: 10855...a44 1
Charmander Skrevet 13. oktober 2015 #50 Skrevet 13. oktober 2015 (endret) Lå i venstrefil nesten hele veien opp mot Gardermoen i dag, og om jeg kjører alene og kan ha fokus på veien så går det ofte litt mer enn fartsgrensen. Jeg ligger å cruiser i 130 km/t /m cruise control når en bil bak en semi-trailer kaster seg ut i venstrefil når jeg kommer. For han finner tydeligvis ut at det er på tide å kjøre forbi. Han ligger typ i 90 i 110 sonen, og kan tydeligvis ikke ha sett seg i speilet før han kastet seg ut der. Tutet ganske bra så håper han forstod at jeg synes lite om den type kjøring. Merkelig at folk ikke klarer å se to steg frem i trafikken når det ligger trailere og andre trege fartøy i høyre-fil at man da ikke legger seg ut i venstre i god tid før man ligger helt opp i de. Fint å bruke speilet også om man først skal ut å røre i venstrefil. - Bruk av blinklys irriterer meg også, hender jeg tuter på folk om jeg er i dårlig humør. Endret 13. oktober 2015 av Charmander
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2015 #51 Skrevet 13. oktober 2015 - Manglende bruk av blinklys (gjerne kombinert med feil/dårlig plassering) - Ujevn og/eller for lav hastighet, spesielt der det ikke er lett/mulig å kjøre forbi. Og selv med kø på ørten biler bak, så kjører de forbi hver eneste busslomme/rasteplass uten å slippe forbi.. Grrr! (Og syklister er enda verre på dette, der de peser avgårde 20 km/t under fartsgrensa "fordi de kan"!!) - Er fartsgrensa 80, så trenger du ikke bremse ned til 70 for å passere fotoboks. - Det samme gjelder når man kjører i tuneller. - Har du en hindring på din side, så skal du vike, ikke øke farten og dermed stoppe oss begge. - De som kjører trailer eller buss, og bruker størrelsen sin som grunn til å ikke vike eller følge andre trafikkregler. Anonymous poster hash: 500d5...a4a
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2015 #52 Skrevet 13. oktober 2015 Og! De som konsekvent ligger i venstre- eller midtfeltet fordi det er enklest lenger frem, og som ikke gidder å legge seg inn når man kommer i høyere fart bak. Anonymous poster hash: 500d5...a4a
Gjest ISeeYouCreep Skrevet 13. oktober 2015 #53 Skrevet 13. oktober 2015 (endret) . Endret 13. november 2023 av Nasse Nøff ❤
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2015 #54 Skrevet 13. oktober 2015 Blinklys er vel nummer en her også. Jævlig irriterende i rundkjøringer, og også forstyrrende når folk foran meg ikke blinker ved feltskifte på motorvei. Når man skal rett frem i en "vanlig" rundkjøring med fire veier ut, og det er plass til to biler, da skal man ligge ytterst med mindre annet er markert. Ikke innerst, selv om det er kortest. Det er grenseløst irriterende når noen kutter på innsiden av deg når du skal rett frem. Greit for meg at de tar korteste rute når ingen andre er i nærheten av rundkjøringen, men når andre skal samme vei får man følge reglene og rekkefølgen. Mange skifter også fil med altfor liten luke, slik at jeg som kommer bak blir forstyrret. Det er plagsomt. Man skal ikke skifte fil hvis man kan forstyrre en i feltet man skifter til, det er ikke nok at man akkurat klarer å finne nok plass til å få skvist inn bilen sin. Ellers må jeg rose de som legger seg inn i forbikjøringsfeltet når jeg er på vei inn på en fire-/seksfelts vei, sånn for å slippe meg inn. Så lenge de ikke forstyrrer noen bak seg igjen er det en veldig fin ting å gjøre, en fin uskreven "regel". Jeg prøver å gjøre det samme. Anonymous poster hash: 3b5ea...396
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2015 #55 Skrevet 13. oktober 2015 Mange skifter også fil med altfor liten luke, slik at jeg som kommer bak blir forstyrret. Det er plagsomt. Man skal ikke skifte fil hvis man kan forstyrre en i feltet man skifter til, det er ikke nok at man akkurat klarer å finne nok plass til å få skvist inn bilen sin.Anonymous poster hash: 3b5ea...396 Men man skal jo ha så stor avstand at det er mulig for andre biler å kjøre inn mellom? Anonymous poster hash: 68078...bd3
Alice123 Skrevet 13. oktober 2015 #56 Skrevet 13. oktober 2015 BLINKLYS. Brukter du ikke blinklys og GIR SIGNAL I TIDE så går jeg automatisk ut i fra at du er like ræv på absolutt alle andre plan i livet, og at du er et grusomt menneske. Blir sint bare jeg skriver om det.
Macro Skrevet 14. oktober 2015 #57 Skrevet 14. oktober 2015 Provoserer de deg? Er det en fobi? Anonymous poster hash: 68078...bd3 Nei, er ikke fobi. Fobi er å være livredd noe som i utgangspunktet ikke er farlig. Eldre menn i rundkjøringer er farlig, når det store flertallet ikke enser annen trafikk og ser beint frem. 2
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2015 #58 Skrevet 14. oktober 2015 Nei, er ikke fobi. Fobi er å være livredd noe som i utgangspunktet ikke er farlig. Eldre menn i rundkjøringer er farlig, når det store flertallet ikke enser annen trafikk og ser beint frem. Akkurat. Da høyner jeg med kvinner! Siden vi er på generaliseringstoget. Anonymous poster hash: 68078...bd3
nordlending Skrevet 14. oktober 2015 #59 Skrevet 14. oktober 2015 På langkjøring er det bilistene som kjører ujevnt. Spesielt når det medfører "konstant" girskifte, og det ikke er mulig å kjøre forbi. Etter noen mil på smale veiee, blir en lei. Ved bykjøring er det bilistene som virkelig ikke kan å kjøre i rundkjøringer. Opplevde ei som ikke en gang så seg til venstre før hun kjørte! Flaks at jeg ikke var litt nærmere.
Agathe Skrevet 14. oktober 2015 #60 Skrevet 14. oktober 2015 Jeg irriterer meg ikke SÅ mye over manglende blinklys. Irriterer meg derimot grusomt over de som kutter venstresvinger og kommer over på min side av veien, de som ikke viker når de har hindring på sin side og de som bruker eeevigheter på å komme seg i gang når det blir grønt lys.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå