Gå til innhold

Beste og verste med dine foreldre

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_frisk
Skrevet

Det er merkelig. Jeg sliter mer med å komme på vonde ting å si om dem nå som jeg ikke bor hjemme lenger. Avstand har gjort mye godt for forholdet jeg har til mine foreldre. Nå som jeg kun ser eller snakker med dem et par ganger i mnd så har jeg bare gode ting å si om dem.  De er snille, omtenksomme, hjelpsomme folk som vil meg alt godt. 

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Verste:

- De behandler meg som om jeg skulle vært 5 år gammel(er 20 år)

- Jeg har aldri rett til å si min mening om noe som helst

- De ser ned på meg, sier jeg er en liten drittunge som ikke kan noen ting

- Slenger meg full i dritt om jeg f.eks. glemmer å kaste den tomme brødposen på bordet, og andre sånne småting

- De prøver alt de kan for at jeg ikke skal få tid sammen med kjæresten min

- De vil ikke møte kjæresten min(nesten vært sammen i 1 år) han er omtrent tabu i dette hus

- De prøver ofte med vilje å gjøre meg irritert 

- De tar meg aldri seriøst. Jeg sier jeg har falt og slått ryggen min så sier de bare på ironi "ååja så dumt da, jeg og har hatt vondt i ryggen før" Har nå hatt vondt i ryggen i 6 mnd og har ikke råd til å gå til lege selv..

- får aldri lov å lage min egen mat på kjøkkenet, får kun måltid dem lager.

- De blir forbanna på meg om jeg sover borte 2 netter og ikke er hjemmom for å si hei, selv om de vet akkurat hvor jeg er.

- De truer meg stadig vekk med å kaste meg ut hjemmefra om jeg gjør en liten feil til.

- De gidder aldri hente meg, en gang måtte jeg sove ute på gaten fordi de orket ikke hente meg så seint på kvelden.

Kunne skrevet en laang liste her, men tror jeg stopper her så det ikke blir alt for mye å lese hehe

Beste:

- Får som oftest klær og sko og diverse om jeg trenger noe

jah det var vel det..

Anonymous poster hash: 967c9...8ca
Skrevet

Verste:

Drikker en del når de har fri / i helgene.

Snakker/sladrer om andre (andres barn gjerne), men snakker aldri negativt om oss (barna + samboer + barnebarn).

Skal blande seg i og kommentere alt vi gjør / skal / har lyst til

Forteller de samma historiene 5-6 ganger

Hvis noe de syns er en dårlig ide, og er noe vi kanskje gleder oss over og har lyst til, så skal de liksom ødelegge det da så det som regel ikke blir noe av

Kan aldri snakke om problem til de og hvordan man virkelig har det / føler

Vi deler aldri noe "deep stuff" liksom..

Mamma er veldig oppmerksomhetssyk når de er mange samlet til feks bursdag, jul osv. og skal alltid snakke så høyt og være så morsom.

Gnager på det samme ofte (spesielt mamma).

Hvis noe skikkelig dritt skjer mellom oss, så skal det bare glemmes istede for å snakkes om.

Beste:

De er snille

Veldig hjelpsomme

De bryr seg veldig om oss (men har kanskje litt vanskelig for å vise det på en normal måte)

Fordi om vi bor veldig nærme hverandre, så kommer de ikke rennende inn hverdag og i tid og utide.

De har mye kunnskap og kan mye

Anonymous poster hash: 0ded0...bbf

Slik er min mor og stefar også !! :)

Helt likt.

Pappa og forloveden:

Beste er at de er der .. går an å ringe som regel (de bor langt unna)

Men det verste er kanskje det at de knapt bryr seg om å ta kontakt; besøke oss og barnebarna deres... Men forventer at vi med to små alltid skal dukke opp.

Men de høster som de sår

Anonymous poster hash: 84133...545

Skrevet

Beste: kan snakke med dem om nesten hva som helst, de er veldig hjelpsomme og bryr seg veldig mye. De er veldig glad i meg (og søsknene mine, men jeg bor et stykke unna, og ringer nesten daglig) og gjennom oppveksten har jeg aldri manglet noe.

Verste: mamma lider noe psykisk og det kan være litt slitsomt. I tillegg har hun et temperament, og sliter med selvkontroll når det kommer til mat (hun har vært på slankern i 20 år, men skjønner ikke det at man ikke skal spise nattmat hver natt). Pappa må gå ned i vekt for helsa si skyld, men spiser fortsatt for mye mat. De får en del kjeft av meg angående mat.

Skrevet

Pappa. Verste :At han utnytter meg økonomisk,lat og bryr seg altfor mye om ære og har aldri andre mener. Beste :At han er morsom og alltid tid til en prat.

Mamma . Verste : utnytter meg økonomisk, og gir meg fult og helt ansvar for alt. Hun ønsker seg noe, hun regner med at jeg både betaler husleie, klærne hennes og til å med reiser. Blir sur hvis jeg ikke gir henne nok og sier sjeldent takk. Hun har faktisk aldri sagt takk. Beste :At hun er ung og energisk, og støttende samtidig som hun aksepterer meg og mine søstre.

Ja jeg har god økonomi, og mine foreldre utnytter min rikdom dessverre. Noen ganger lurer jeg på om de hadde vært like glad i meg om jeg ikke hadde hatt så mye penger 😯

Anonymous poster hash: 02f82...ee4

Skrevet

Beste: opptatt av mitt ve og vel, gode friske gener, hjalp meg mye med lekselesing gjennom skolen, lært meg gode verdier og holdninger

Verste: typiske "da vi var på din alder så (.....) derfor skal du ikke gjøre det" og ga meg svært mye husarbeid gjennom ungdomstida slik at venner ble nederst på prioriteringslista

Anonymous poster hash: 00aec...443
Skrevet

Pappa

Værste: Ødela mange liv, pedofil og alkoholiker.

Beste: At han er død (selv om det er fryktelig å si )

Mamma

Værste: Hun leker et offer og satte barna sine i "skuddlinjen"

Beste: Hun elsker og verdsetter barnebarna sine.

Så fint å se folk snakke så fint om sine foreldre. Håper mine barn kan si sånn om meg og min mann når de er store ☺

Skrevet (endret)

Pappa: Det verste er at han er en alkoholisert idiot som bare tenker på seg selv og son egne behov. Har ikke noe positivt å si om han dessverre (holder kontakten på et minimum)

Mamma: Bryr seg oppriktig om familien sin, steller veldig godt med foreldrene sine, oss barna og barnebarna. Er lett å snakke med, vi går aldri tom for samtaleemner. Ikke noe negativt å si om henne (og hun er heldigvis gift en en fantastisk snill mann som altså ikke er min far)

Endret av A4-livet

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...