AnonymBruker Skrevet 15. august 2015 #1 Skrevet 15. august 2015 Hei, jeg har altså et spm. og tenkte jeg kunne spørre her inne. Jeg fikk mensen for omtrent 3 år sida. Den begynte å bli regelmessig helt siden i fjor på denne tida. Jeg begynte å få det rundt 20 hver måned, men de siste tre månedene, har noe skjedd. I mai, fikk jeg mensen 10 dager for tidlig, og jeg har hatt mensen rundt tiende de siste tre månedene. Jeg fikk mensen idag, den 15. Jeg pleier som regel også å ha vondt i magen og svette mye nettene før jeg får mensen, men helt siden jeg har fått mensen tidligere enn vanlig, har jeg ikke særlig vondt, bare litt ubehag, og jeg svetter heller ikke så særlig. Jeg lurer på om dette er normalt, og hva det er som skjer? Søskenbarnet mitt sier det er unormalt at man får det 10 dager for tidlig, så ja, hva tenker dere? Håper på svar! Anonymous poster hash: 398fa...076
AnonymBruker Skrevet 15. august 2015 #2 Skrevet 15. august 2015 Ehm... Hallo? Anonymous poster hash: 398fa...076
rockejenta Skrevet 15. august 2015 #3 Skrevet 15. august 2015 Det kan hende syklusen din rett og slett har endret seg. Og positivt at du har fått mindre plager da Tror ikke det er noe galt, men du får ta deg en tur til legen om du er bekymra. 3
Florence Skrevet 15. august 2015 #4 Skrevet 15. august 2015 Ehm... Hallo? Anonymous poster hash: 398fa...076 Litt tålmodighet kommer du langt med. Det er vanlig at syklusen flytter litt på seg. Det kan være stress, kosthold, hormoner osv. Er du veldig bekymret kan du snakke med legen din.
AnonymBruker Skrevet 15. august 2015 #5 Skrevet 15. august 2015 Litt tålmodighet kommer du langt med. Det er vanlig at syklusen flytter litt på seg. Det kan være stress, kosthold, hormoner osv. Er du veldig bekymret kan du snakke med legen din. Hehe kjent for å være utålmodig, derfor jeg har begynt med yoga :b Anonymous poster hash: 398fa...076
AnonymBruker Skrevet 15. august 2015 #6 Skrevet 15. august 2015 Du kan aldri beregne mensen på den 20. I hver måned. Fordi den 20. I hver måned har ulike mange dager mellom seg. 20. Februar og 20. April har ulikt antall dager mellom seg. Kroppen følger ikke den menneskelagede kallenderen men kroppens indre "hormon-kalender". En menstruasjonssyklus varer alt fra 24 til 34 dager og regnes fra siste menstruasjons første dag til neste mens sin første dag. Antall dager mellom disse to er det antallet du må beregne for å finne ut når tid neste mens kommer, og om mensen din er regelmessig. Menstruasjon kanpåvirkes av ytre faktorer. Der hvor mange kvinner bor sammen, er det ikke uvanlig at de menstruerer omtrent samtidig. Svetting og annet kroppslig ubehag er noe mange har i forkant av menstruasjon. Snakk med helsesøster eller legen din om du er usikker. Mye kan måles og undersøkes i en blodprøve. Anonymous poster hash: 2518a...696
AnonymBruker Skrevet 15. august 2015 #7 Skrevet 15. august 2015 Hei, jeg har altså et spm. og tenkte jeg kunne spørre her inne. Jeg fikk mensen for omtrent 3 år sida. Den begynte å bli regelmessig helt siden i fjor på denne tida. Jeg begynte å få det rundt 20 hver måned, men de siste tre månedene, har noe skjedd. I mai, fikk jeg mensen 10 dager for tidlig, og jeg har hatt mensen rundt tiende de siste tre månedene. Jeg fikk mensen idag, den 15. Jeg pleier som regel også å ha vondt i magen og svette mye nettene før jeg får mensen, men helt siden jeg har fått mensen tidligere enn vanlig, har jeg ikke særlig vondt, bare litt ubehag, og jeg svetter heller ikke så særlig. Jeg lurer på om dette er normalt, og hva det er som skjer? Søskenbarnet mitt sier det er unormalt at man får det 10 dager for tidlig, så ja, hva tenker dere? Håper på svar! Anonymous poster hash: 398fa...076 Normal syklus du har denne gangen er bare 26 dager som er normalt. du er ung og den kan være uregelmessig da. Gjennomsnittlig er det 28 dagers syklus. så du er helt normal Anonymous poster hash: bb534...f1e
AnonymBruker Skrevet 15. august 2015 #8 Skrevet 15. august 2015 Tusen takk for svar alle sammen! Settes pris på Anonymous poster hash: 398fa...076
Gjest O.G. Skrevet 15. august 2015 #9 Skrevet 15. august 2015 TS. Last ned Clue app på smarttelefonen, og plott inn mensen din. Funker fjell som ungene sier. Ha en god dag.
AnonymBruker Skrevet 16. august 2015 #10 Skrevet 16. august 2015 Normalt det..Anonymous poster hash: b7034...266
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå