Gå til innhold

Slutte å snuse

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg skal slutte å snuse, men trenger noen tips til å klare det, hva som kan hjelpe når jeg får lyst på snus.

Anonymous poster hash: c4630...d76

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror det var en side2 artikkel om å spille tetris hvis man får lyst på røyk. Kanskje det fungerer med snus også? 

Anonymous poster hash: 31602...c8a
Skrevet

Tror det var en side2 artikkel om å spille tetris hvis man får lyst på røyk. Kanskje det fungerer med snus også?

Anonymous poster hash: 31602...c8a

Takk for tipset :) skal prøve det :)

Skrevet

Overfør pengene du ellers ville brukt på snus til en egen konto. Bruk disse til f.eks å:

Shoppe en helt ny garderobe

Dra på drømmeferien

Dra på spa

Skrevet

Overfør pengene du ellers ville brukt på snus til en egen konto. Bruk disse til f.eks å:

Shoppe en helt ny garderobe

Dra på drømmeferien

Dra på spa

Nett nå har jeg ingen problemer med akkurat det, er totalt blakk så kan ikke kjøpe ny boks om jeg så hadde vært desperat :) trenger egentlig bare tips til å klare å komme meg vekk ifra tanken og glemme at jeg har lyst på :)

Men takk for tipset, skal huske på det når jeg har penger :)

Skrevet

Nett nå har jeg ingen problemer med akkurat det, er totalt blakk så kan ikke kjøpe ny boks om jeg så hadde vært desperat :) trenger egentlig bare tips til å klare å komme meg vekk ifra tanken og glemme at jeg har lyst på :)

Men takk for tipset, skal huske på det når jeg har penger :)

Vær så god. :) Jeg trappet ned på det viset (var aldri et mål å slutte for meg). 

Ikke last ned noen apper på telefonen som skal hjelpe deg å slutte.En venninne av meg gjorde det, og hun fikk konstant meldinger som "tenker du på snus?" "ikke tenk på snus" "du har spart x antall kroner ved å ikke snuse, ikke kjøp snus." Som hun sa, hun tenkte ikke på snus før den meldingene tikket inn. 

Det sies jo at det tar 20 minutter før en craving (hva er det norske ordet?) går over. Så kanskje tetris er en god ide, som en annen her foreslo. 

Du kan jo også finne ut når du vanligvis snuser, og så langt det er mulig endre rutinene dine? (Sikkert letterer sagt enn gjort). 

Å tygge tyggis eller lignende kan du jo også forsøke. Det funket ikke for meg, for jeg var bare bevisst på at jeg tygget tyggis istedenfor å snuse.

Skrevet (endret)

Du vil først ha 2-3 harde dager hvor kroppen virkelig skriker etter nikotin. Deretter vil det komme 2-3 uker hvor muskelhukommelsen din fremdeles tror du snuser og dermed vil føre hånden din ned i lommen kun for å bli skuffet over at det ikke ligger noen snusboks der. Etter dette har du sluttet å snuse. Nå venter det bare 1-2 år hvor følelsene dine vil slite med å fatte at du aldri mer skal nyte nikotin. Sakte, men sikkert vil imidlertid all din historie med nikotin gå over til å kun være et fjernt minne...

Har du lyst til å slutte er dette enkelt å komme over, er du i tvil vil du aldri klare det. Lykke til!

Endret av Maximillian Cohen
Skrevet

Vær så god. :) Jeg trappet ned på det viset (var aldri et mål å slutte for meg).

Ikke last ned noen apper på telefonen som skal hjelpe deg å slutte.En venninne av meg gjorde det, og hun fikk konstant meldinger som "tenker du på snus?" "ikke tenk på snus" "du har spart x antall kroner ved å ikke snuse, ikke kjøp snus." Som hun sa, hun tenkte ikke på snus før den meldingene tikket inn.

Det sies jo at det tar 20 minutter før en craving (hva er det norske ordet?) går over. Så kanskje tetris er en god ide, som en annen her foreslo.

Du kan jo også finne ut når du vanligvis snuser, og så langt det er mulig endre rutinene dine? (Sikkert letterer sagt enn gjort).

Å tygge tyggis eller lignende kan du jo også forsøke. Det funket ikke for meg, for jeg var bare bevisst på at jeg tygget tyggis istedenfor å snuse.

Vet jeg spiser og drikker mere når jeg ikke har snus med meg, så kanskje jeg skal begynne å ha vannflaske, tyggis eller drops eller noe, meg meg over alt :)

Prøvde meg på sånn app selv, ble bare frustrert og begynte igjen etter en dag :/ men skal prøve med tetris :)

takk for tipset :)

Skrevet

Du vil først ha 2-3 harde dager hvor kroppen virkelig skriker etter nikotin. Deretter vil det komme 2-3 uker hvor muskelhukommelsen din fremdeles tror du snuser og dermed vil føre hånden din ned i lommen kun for å bli skuffet over at det ikke ligger noen snusboks der. Etter dette har du sluttet å snuse. Nå venter det bare 1-2 år hvor følelsene dine vil slite med å fatte at du aldri mer skal nyte nikotin. Sakte, men sikkert vil imidlertid all din historie med nikotin kun være et fjernt minne...

Har du lyst til å slutte er dette enkelt å komme over, er du i tvil vil du aldri klare det. Lykke til!

Takk :)

Skrevet

Last ned appen slutta. Den gir kanskje litt motivasjon. Regner ut hvor mye du har spart osv. Lykke til. Man må ha god viljestyrke, men jeg tror du får det til!

Tyggis er forresten et must!!!

Anonymous poster hash: 27a6c...c0d

Skrevet

Last ned appen slutta. Den gir kanskje litt motivasjon. Regner ut hvor mye du har spart osv. Lykke til. Man må ha god viljestyrke, men jeg tror du får det til!

Tyggis er forresten et must!!!

Anonymous poster hash: 27a6c...c0d

Hver sin smak. For min del er Slutta-appen mer plagsom enn hjelpsom. Spesielt etter noen dager, hvor du kan gå noen timer uten å tenke på snus, hvor den støtt og stadig minner deg på snussuget.

Anonymous poster hash: fc652...7b4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...