Donald Trump Skrevet 15. august 2015 #1 Skrevet 15. august 2015 Så har vi det gående igjen, ca. et år før USA (og vi??) skal trekke oss ut etter vel gjennomført oppdrag i Afghanistan, nemlig å likvidere Al-Qaedas leder Usama Bin-Laden. Så da spør jeg: "Mission Accomplished Obama?", sist gang jeg hørte dette var 2003 da Bush jr. fikk tak i Sadam Hussein, da skulle det bare ryddes opp litt, demokratiet innført og alt vel.. masse festtaler. Vi så hvordan det gikk. Nå er det Obamas tur, han har fullført jobben, alt er snart ryddig i Afgahnistan, demokratiet er innført og så er det bare å reise hjem. Men denne gangen går det vel bra da, Obama har jo vært her i Oslo og mottatt Nobels fredspris og det av selveste Torbjørn Jagland en av arbeiderbevegelsens store sønner. Vi må vel regne med at Taliban har nok respekt for Nobels fredspris og norsk arbeiderbevegelse til ikke å støtte opp om Al-Qaeda en gang til. Vi har jo også vært der nede og forklart dem at skolegang og vaksiner er veien til demokrati, og de har vel hørt hvor fint det er her i Norge, vi har jo mange som har flyktet hit fra Taliban, og ære være Dem for det, jeg ville gjort akkurat det samme hadde det vært meg, så nå er det også for dem bare å reise hjem igjen, med gode erfaringer fra verdens beste demokrati, jeg er temmelig sikker på at de vil trenge den erfaringen som de har høstet her i sitt videre arbeid med å utvikle demokratiet slik vi har lært dem. Jeg rangerer meg ikke som spesielt intelligent ei heller som dum, men etter å ha fulgt med litt på nyheter og diskusjoner rundt politikk og politikere så forstår jeg fremdeles ikke tankegangen til disse, og jeg har prøvd. Så da har jeg tatt et standpunkt og kjører for det: Er nesten alle vestlige politikere historieløse, populistiske idioter??? Jeg har hørt de stå her i Norge og mane oss nordmenn om å være litt mindre egoister for å hjelpe resten av verden, det vi gir over statsbudsjettet er ikke nok, vi kjører gjerne ekstra innsamling via statskanalen og alle andre korrupte foreninger, vi slipper dem inn og vil gjerne la dem bosette seg her. Kalte hun/han meg for egoist den jævla politikeren? Jeg oppfatter slike utsagn som direkte frekt og freidig da disse stort sett bruker hele nasjonens statsbudsjett til "forbruk" på en direkte populistisk måte for å bli gjenvalgt ved neste valg. Sirkuset går videre og neste forestilling? Jeg tipper det blir med Hamza Bin-Laden i hovedrollen. Følg linken: http://www.bbc.com/news/world-middle-east-33927562 Finnes det en vettug politiker så vennligst gi beskjed da det er valg snart.
amit Skrevet 15. august 2015 #2 Skrevet 15. august 2015 Er nesten alle vestlige politikere historieløse, populistiske idioter??? Nah, tror ikke det. Tror nok heller at de er løgnere.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå