Gå til innhold

  

82 stemmer

  1. 1. Prestedeit?

    • Ja.
      37
    • Nei.
      45


Fremhevede innlegg

Gjest chisandra
Skrevet

Det ville nok vært et større problem å få presten til å datet meg.  :icon_lol:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker "mamma tror" og "pappa tror" kan være en grei løsning når det gjelder opplæring i kristendommen?

Ellers er det jo mange ateister som døper og gifter seg i kirka for tradisjonens del, og det skulle vel kunne gå an å komme til enighet der og?

Men det avhenger jo av at begge respekter den andres livssyn.

Ja, det kan sikkert fungere dersom begge er villige til å utvide sin egen komfortsone.
  • Liker 1
Skrevet

Ja, det kan sikkert fungere dersom begge er villige til å utvide sin egen komfortsone.

Ja, det er jo vel en av de fremste forutsetningene for at en ateist og en prest skulle kunne funket sammen. :)

Skrevet

Ja, kunne det.
Men spørs om presten ville sagt ja da, jeg er ikke kristen på noe som helst måte. Ikke i statskirka eller noe.

 

Såg en prest for 2 uker siden, ganske så flott kar ja (mon tro om det er synd å fantasere litt om han) :D



Anonymous poster hash: fa102...ebf
  • Liker 1
Skrevet

Tror ikke en prest ville datet en jente som meg, hvertfall ikke hvis han er veldig kristen. Jeg hadde hatt vanskelig for å leve med en veldig kristen tro. Jeg respekterer andres tro, men er noe annet å leve med det.

Anonymous poster hash: b1df3...77c

  • Liker 1
Skrevet

Ja, det er jo vel en av de fremste forutsetningene for at en ateist og en prest skulle kunne funket sammen. :)

I mange av forholdende jeg kjenner til mellom troende og ikketroende har de blitt enige om å gjøre alt på den troendes måte fordi vedkommendes tro er så sterk, og da blir det helt feil å sabotere det hele med "vet ikke". :ler:

Jeg så vel egentlig for meg noe sånt.

  • Liker 1
Skrevet

I mange av forholdende jeg kjenner til mellom troende og ikketroende har de blitt enige om å gjøre alt på den troendes måte fordi vedkommendes tro er så sterk, og da blir det helt feil å sabotere det hele med "vet ikke". :ler:

Jeg så vel egentlig for meg noe sånt.

Det der hadde vært uaktuelt for meg som ateist. Jeg har konfirmert meg borgerlig (som det het den gangen) og giftet meg for byfogden nettopp fordi jeg er ateist og det føles HELT feil å gjennomgå ritualer og sermonier i en religion jeg ikke er en del av og love ting til en gud jeg ikke tror på.

Mitt livssyn er like mye verdt som en troendes, og om alt skulle foregå på hans premisser fordi han har en gud og jeg ikke, så hadde det blitt en feilbalangse i forholdet.

  • Liker 2
Skrevet

Det der hadde vært uaktuelt for meg som ateist. Jeg har konfirmert meg borgerlig (som det het den gangen) og giftet meg for byfogden nettopp fordi jeg er ateist og det føles HELT feil å gjennomgå ritualer og sermonier i en religion jeg ikke er en del av og love ting til en gud jeg ikke tror på.

Mitt livssyn er like mye verdt som en troendes, og om alt skulle foregå på hans premisser fordi han har en gud og jeg ikke, så hadde det blitt en feilbalangse i forholdet.

Ja, det er nettopp det. For meg er det vanskelig å forstå hvorfor de har latt seg overkjøre på den måten de har, både når det gjelder seg selv og felles barn.

Men dersom begge parter er villige til å gi og ta blir det selvsagt noe annet.

  • Liker 1
Skrevet

Heller en pastor !

Ja! Sånn som han i 7th Heaven! Eller pastor Runar Søgaard, eksen til Carola!

Eller Pastor Pedersen i det klassiske spillet Mistenkt!

Anonymous poster hash: 8788d...c30

Skrevet

Nei.

Skrevet

Jeg svarte nei. Det grunnleggende kristne livssynet er så langt fra mitt livssyn at det hadde blitt vanskelig for meg. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...