AnonymBruker Skrevet 14. august 2015 #1 Skrevet 14. august 2015 Mitt barn er hos sine besteforeldre fordi jeg er billøs, og de tok henne med seg slik at de fikk noen dager med henne, mens bilen er på reparasjon der de bor (6 mil unna). I dag skulle de komme og levere ungen min, og jeg har venta og gledet meg, siden hun egentlig skulle leveres i går. Men, tida går, de kommer ikke med ungen. Jeg ringer, og så sier de at de ikke kommer og leverer ungen min likevel (jeg får ikke hentet ungen, siden jeg ikke ha bil, og bilen er på reparasjon i deres by) siden bilen min ikke er ferdig reparert. De tenkte å levere ungen sammen med bilen. Men, det er siste helg i ferien vår, jeg hadde planer for denne helgen med ungen min. Jeg er alenemor, og trenger den kvalitetstid jeg kan få med ungen, siden hverdagen er hektisk nok som den er. Er det egentlig lov å bryte en sånn avtale, og når jeg sier at men det var jo avtalen, og at de må levere henne uansett (de har jo sin egen bil å levere henne med, og jeg savner barnet mitt, samme som henne savner mammaen sin). De overkjører totalt, og behandler meg som om jeg har ingenting å si i noen som helst saker, og tror de kan behandle meg som de vil. Jeg ble både sint og såret, og sa at tilliten til de blir vekke når de stadig bryter avtaler, og overkjører og tror de bare kan bestemme over meg. De skal liksom passe barnet mitt i førstkommende uke, siden barnet ikke får barnehageplass før den første september (pga flytting), men nå har jeg ikke lyst til det, siden de holder på sånn. Jeg sa fra til henne, at er du klar over at det faktisk ikke er lov det dere gjør nå? Å holde tilbake mitt barn, og å bryte avtalen mot min vilje sånn? Jeg sa også at jeg skal huske dette. Da begynner hun med hersketeknikker som at de har hjulpet meg så mye, og jeg må ikke tro at noen andre ville ha hjulpet meg osv. Men å hjelpe noen betyr ikke å tillate at de skal overkjøre så totalt som de gjør nå. Ødelegger helga, som jeg og ungen min kunne ha hatt det fint sammen på. Sitter milevis unna, hele dagen har gått med til venting, og er bortkastet. Er det flere som har slike foreldre, som overstyrer så totalt? Og hva isåfall gjør dere med det? Frister lite å overlate ungen min til de til barnepass mer, når de gjør sånt. Anonymous poster hash: 72542...d3f 2
TrickyCicci Skrevet 14. august 2015 #2 Skrevet 14. august 2015 Hvis du tenker juridisk aner jeg ikke hva som er lov. Men dra dit kollektivt i morra og hent datteren din? 4
AnonymBruker Skrevet 14. august 2015 #3 Skrevet 14. august 2015 Bussene er vel ikke i streik der du bor? Ta bussen, hent barnet og ta bussen hjem igjen. Hvor gremsen mellom barnebortføring og dette du her opplever går, får du ta en telefon til politiet og spørre om. Hvorfor overlater du barnet til andre når de tar over hele styringen? Trodde lenge det var snakk om besteforeldre på motsatt side, ikke dine egne foreldre, slik du opplyser avslutningsvis om. Her må du ta kontrollen over barnet, tilbake, er du forelder så er du forelder. Anonymous poster hash: 57ab4...3ad 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2015 #4 Skrevet 14. august 2015 Mitt barn er hos sine besteforeldre fordi jeg er billøs, og de tok henne med seg slik at de fikk noen dager med henne, mens bilen er på reparasjon der de bor (6 mil unna). I dag skulle de komme og levere ungen min, og jeg har venta og gledet meg, siden hun egentlig skulle leveres i går. Men, tida går, de kommer ikke med ungen. Jeg ringer, og så sier de at de ikke kommer og leverer ungen min likevel (jeg får ikke hentet ungen, siden jeg ikke ha bil, og bilen er på reparasjon i deres by) siden bilen min ikke er ferdig reparert. De tenkte å levere ungen sammen med bilen. Men, det er siste helg i ferien vår, jeg hadde planer for denne helgen med ungen min. Jeg er alenemor, og trenger den kvalitetstid jeg kan få med ungen, siden hverdagen er hektisk nok som den er. Er det egentlig lov å bryte en sånn avtale, og når jeg sier at men det var jo avtalen, og at de må levere henne uansett (de har jo sin egen bil å levere henne med, og jeg savner barnet mitt, samme som henne savner mammaen sin). De overkjører totalt, og behandler meg som om jeg har ingenting å si i noen som helst saker, og tror de kan behandle meg som de vil. Jeg ble både sint og såret, og sa at tilliten til de blir vekke når de stadig bryter avtaler, og overkjører og tror de bare kan bestemme over meg. De skal liksom passe barnet mitt i førstkommende uke, siden barnet ikke får barnehageplass før den første september (pga flytting), men nå har jeg ikke lyst til det, siden de holder på sånn. Jeg sa fra til henne, at er du klar over at det faktisk ikke er lov det dere gjør nå? Å holde tilbake mitt barn, og å bryte avtalen mot min vilje sånn? Jeg sa også at jeg skal huske dette. Da begynner hun med hersketeknikker som at de har hjulpet meg så mye, og jeg må ikke tro at noen andre ville ha hjulpet meg osv. Men å hjelpe noen betyr ikke å tillate at de skal overkjøre så totalt som de gjør nå. Ødelegger helga, som jeg og ungen min kunne ha hatt det fint sammen på. Sitter milevis unna, hele dagen har gått med til venting, og er bortkastet. Er det flere som har slike foreldre, som overstyrer så totalt? Og hva isåfall gjør dere med det? Frister lite å overlate ungen min til de til barnepass mer, når de gjør sånt.Anonymous poster hash: 72542...d3f "Henne savner mammaen sin"? :-) :-) :/) Ta det som et konstruktivt spørsmål :-) :-)Anonymous poster hash: 0f9bb...8d0 3
AnonymBruker Skrevet 14. august 2015 #5 Skrevet 14. august 2015 "Henne savner mammaen sin"? :-) :-) :/) Ta det som et konstruktivt spørsmål :-) :-)Anonymous poster hash: 0f9bb...8d0 Det var ikke noe spørreord i "spørsmålet" ditt. Ta det som en konstruktiv tilbakemelding. Ikke ts Anonymous poster hash: af22a...980 4
AnonymBruker Skrevet 14. august 2015 #6 Skrevet 14. august 2015 "Henne savner mammaen sin"? :-) :-) :/) Ta det som et konstruktivt spørsmål :-) :-)Anonymous poster hash: 0f9bb...8d0 Du? Ta det på språkforumet og pell deg for f... her i fra! Anonymous poster hash: 1eb83...e9e 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2015 #7 Skrevet 14. august 2015 Det heter "hun savner mammaen sin", ikke "henne" Anonymous poster hash: 6e1c4...646 2
Lou Salome Skrevet 14. august 2015 #8 Skrevet 14. august 2015 Høres ikke så lurt ut at de skal passe henne så mye, hvis klimaet er så dårlig som du beskriver. Det normale ville jo være at de 1) selvfølgelig leverte barnet som avtalt (hvorfor trenger de din bil til det? Må de hente deg når bilen er ferdig, slik at det blir en ekstratur for dem eller noe? De måtte jo da ha kjørt to biler?) 2) hvis de er så glad i barnet at de helst ville tilbringe tiden sammen med henne denne helgen også, ville de ha levert henne i dag tidlig, så dere alle kunne hatt hele dagen sammen. Hyggelig å være med sin egen datter også? 3) De skulle gitt beskjed for noen dager siden at de ønsket dette, hørt hva du ønsket og spurt om ikke du også ville komme til dem i helgen for eksempel. Jeg ville ikke latt dem ha henne igjen før jeg fikk en stor beklagelse. Har du mulighet for annen barnepass fram til 1. september? Er det meningen barnet skal bo hos dem så lenge?
AnonymBruker Skrevet 14. august 2015 #9 Skrevet 14. august 2015 Nei det er vel ikke direkte lov, kan bikke over til en form for kidnapping egentlig. De nekter jo å komme hjem med barnet ditt.Anonymous poster hash: 9fa89...930 2
AnonymBruker Skrevet 14. august 2015 #10 Skrevet 14. august 2015 Hva med å bare vare takknemlig for litt ekstra barnefri?? Det hadde i hvertfall jeg vært.... Og de gjorde det fordi billen din, som DE skulle kjøre hjem til deg med ikke var ferdig, så da har nok bare tenkt at de skulle være snille. Tror faktisk mine foreldre også kunne ha funnet på noe slik, hvis det pluttselig ble det mest praktiske. Anonymous poster hash: 9b25e...cc6 9
AnonymBruker Skrevet 14. august 2015 #11 Skrevet 14. august 2015 Hva med å bare vare takknemlig for litt ekstra barnefri?? Det hadde i hvertfall jeg vært.... Og de gjorde det fordi billen din, som DE skulle kjøre hjem til deg med ikke var ferdig, så da har nok bare tenkt at de skulle være snille. Tror faktisk mine foreldre også kunne ha funnet på noe slik, hvis det pluttselig ble det mest praktiske. Anonymous poster hash: 9b25e...cc6 Når dette er de få siste dagene med fri før hverdagen trår inn for fullt, vil man nyte de siste dagene med kvalitetstid med ungen sin. Jeg LIKER faktisk å tilbringe tid med mitt barn jeg, og vi har det kjempefint sammen! Hadde ikke du også ønsket å kunne nyte de siste fridagene sammen, som en familie? Anonymous poster hash: 72542...d3f 5
AnonymBruker Skrevet 14. august 2015 #12 Skrevet 14. august 2015 Når dette er de få siste dagene med fri før hverdagen trår inn for fullt, vil man nyte de siste dagene med kvalitetstid med ungen sin. Jeg LIKER faktisk å tilbringe tid med mitt barn jeg, og vi har det kjempefint sammen! Hadde ikke du også ønsket å kunne nyte de siste fridagene sammen, som en familie? Anonymous poster hash: 72542...d3f Retting: som familie, mente jeg barnet og meg. Ikke med mine foreldre. Kvalitetstid, ferie, gjøre hyggelige ting sammen, skape minner... Anonymous poster hash: 72542...d3f 1
Gjest Wanda Maximoff Skrevet 14. august 2015 #13 Skrevet 14. august 2015 Ta bussen opp ditt og hent henne.
AnonymBruker Skrevet 14. august 2015 #14 Skrevet 14. august 2015 hvor gammel er du? hvor langt er det mellom dere? hvorfor ikke buss, båt, tog, trikk, bane, taxi, få en venn til å kjøre? hvorfor kan ikke du også være der? hvorfor hadde du barnepass for henne nå i det hele tatt når de skal ha henne så lenge allerede neste uke? det siste hadde jeg iallefall ikkje gjort, er alene med bhg barn selv, med en hektisk hverdag med 100% jobb og lang pendletid. Hadde aldri hatt barnepass for barnet mitt rett før han skulle vært borte fra meg en hel uke, og hadde ikke latt han være borte en hel uke. Da hadde jeg ordnet meg på andre måter. Anonymous poster hash: 320be...0bd 3
Biloba Skrevet 14. august 2015 #15 Skrevet 14. august 2015 Veldig lite hyggelig når de ikke holder avtalen. Men det er ikke kidnapping, de holder ikke ditt barn tilbake. De bare leverer ikke barnet ditt på døren. Ta bussen og hent henne. 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2015 #16 Skrevet 14. august 2015 Høres ikke så lurt ut at de skal passe henne så mye, hvis klimaet er så dårlig som du beskriver. Det normale ville jo være at de 1) selvfølgelig leverte barnet som avtalt (hvorfor trenger de din bil til det? Må de hente deg når bilen er ferdig, slik at det blir en ekstratur for dem eller noe? De måtte jo da ha kjørt to biler?) 2) hvis de er så glad i barnet at de helst ville tilbringe tiden sammen med henne denne helgen også, ville de ha levert henne i dag tidlig, så dere alle kunne hatt hele dagen sammen. Hyggelig å være med sin egen datter også? 3) De skulle gitt beskjed for noen dager siden at de ønsket dette, hørt hva du ønsket og spurt om ikke du også ville komme til dem i helgen for eksempel. Jeg ville ikke latt dem ha henne igjen før jeg fikk en stor beklagelse. Har du mulighet for annen barnepass fram til 1. september? Er det meningen barnet skal bo hos dem så lenge? Har ikke annen mulighet foreløpig. Hun har ikke barnehageplass før den første september. Jeg har ikke mulighet til å ta fri... Anonymous poster hash: 72542...d3f
AnonymBruker Skrevet 14. august 2015 #17 Skrevet 14. august 2015 hvor gammel er du? hvor langt er det mellom dere? hvorfor ikke buss, båt, tog, trikk, bane, taxi, få en venn til å kjøre? hvorfor kan ikke du også være der? hvorfor hadde du barnepass for henne nå i det hele tatt når de skal ha henne så lenge allerede neste uke? det siste hadde jeg iallefall ikkje gjort, er alene med bhg barn selv, med en hektisk hverdag med 100% jobb og lang pendletid. Hadde aldri hatt barnepass for barnet mitt rett før han skulle vært borte fra meg en hel uke, og hadde ikke latt han være borte en hel uke. Da hadde jeg ordnet meg på andre måter. Anonymous poster hash: 320be...0bd Ja, si det. De skulle ha henne i en dag, som ble til flere dager... Så var avtalen at de skulle levere henne denne dagen, noe de også prøvde å gjøre om på... Er så lei av å bli stadig overkjørt og ikke hørt, som om det var deres egen unge. Er null respekt å få ifra de. Jeg aner ikke hvordan jeg skal kunne ordne meg på andre måter. Det er fra tirsdag til fredag. Noe som betyr at barnet må hentes mandag kveld pga avstanden. Jeg ba om at min mor var hos oss og passet ungen, siden hun ikke har jobb eller noen avtaler. Men hun vil ikke føye seg til det. Det skal ikke ofres noe... Anonymous poster hash: 72542...d3f
AnonymBruker Skrevet 14. august 2015 #18 Skrevet 14. august 2015 Hvordan skulle de komme seg hjem igjen etter levering av bil/barn? Skal de fortsatt levere bilen når den blir ferdig? Kan det hende at de ikke ville kjøre to turer? Kan det være en misforståelse, at de skulle levere barnet når bilen var ferdig, og når da bilen ble forsinket, så utsatte de også levering av barnet? Nekter de deg å hente barnet også? Eller er det bare at de ikke gidder å ta den ekstra turen? Kan det være at de ikke gidder å bruke av egne bensinpenger på dette? Kanskje bilen deres ikke er så trygg for barn? Kanskje de tror at du synes det er bra med litt barnefri? Anonymous poster hash: f1eed...17b 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2015 #19 Skrevet 14. august 2015 Hvordan skulle de komme seg hjem igjen etter levering av bil/barn? Skal de fortsatt levere bilen når den blir ferdig? Kan det hende at de ikke ville kjøre to turer? Kan det være en misforståelse, at de skulle levere barnet når bilen var ferdig, og når da bilen ble forsinket, så utsatte de også levering av barnet? Nekter de deg å hente barnet også? Eller er det bare at de ikke gidder å ta den ekstra turen? Kan det være at de ikke gidder å bruke av egne bensinpenger på dette? Kanskje bilen deres ikke er så trygg for barn? Kanskje de tror at du synes det er bra med litt barnefri? Anonymous poster hash: f1eed...17b De bryr seg svært lite om hva jeg syns, og mine behov. Har så å si aldri barnefri, så skal de plutselig ha ungen på dagesvis uten at det var avtalt. Jeg godtok noen ekstra dager, sånn på sparket. Men å holde på å bryte avtaler, og skylde på bilen, er ikke akkurat voksent... Bilen blir ikke reparert ferdig i l a helgen uansett. Og de har egen bil med bilsete til ungen i, som er ern fin og trygg bil. De tenker ene og alene på seg selv og sine behov, og tenker ikke på at det er jeg som er moren her. Har fått så nok av de, at etter denne perioden, skal jeg aktivt finne noen andre til å passe barnet ved behov. Tilliten til de er brutt. Anonymous poster hash: 72542...d3f 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå