Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg hørte en fantastisk flott debatt på Dagsnytt 18 for noen dager siden.

Torbjørn Jagland og Jan Petersen var deltakerne, temaet var Israel og begge var strålende!

Jada, jada, jeg vet det høres utrolig ut, og jeg vet at begge har karisma på linje med kunstgjødsel. Men begge hadde konsekvente resonnementer, begge lot den andre fullføre sine resonnementer og begge hadde faktisk respekt for motpartens synspunkter.

Befriende! TV-debattprogrammer har jeg gitt opp, bortsett fra de geniale seansene i Team Antonsen...

:ler:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvsagt vet jeg det. Det er jo de som er spesielt interesert og spørsmålet er formulert for å generere stemmer altså penger til kanalen.

Man må bare innse at underholdningsverdien i et slikt program gjør at fler mennesker følger med og det kan være de som ellers ikke hadde giddet å sette seg inn i sakene av seg selv. Det jeg lurte på var hvilke kanaler hun fikk sin informasjon siden hun kunne sparke ned på de som ser på Holmgang Tabloid etc.

Skrevet
Jeg hørte en fantastisk flott debatt på Dagsnytt 18 for noen dager siden.

Torbjørn Jagland og Jan Petersen var deltakerne, temaet var Israel og begge var strålende!

Begge er jo kunskapsrike, så ikke så rart, nei. Jeg har alltid hatt sansen for programmer ala "nobel-kollokviene" man pleier å ha i Sverige ifm. Nobel-pris utdelingen.

Skrevet

Man må bare innse at underholdningsverdien i et slikt program gjør at fler mennesker følger med og det kan være de som ellers ikke hadde giddet å sette seg inn i sakene av seg selv.

problemet er jo nettopp at folk baserer synspunktene sine på sånt bs. da hadde jeg nesten foretrukket at de gikk rundt uten å tro at de hadde satt seg inn i saker og ting fordi de har sett noe sånt ræl og gjerne innbilt seg at innringningsavstemninger reflekterer noe annet enn hvor mange gærninger det finnes.

Skrevet

Du får servert i hvert fall det grunnleggende som skiller partiene i disse programmene. Hvis man skulle ha lange diskusjoner på et mer "intelektuelt" plan ville ikke mange giddet å sett på,kanskje ikke en gang du.

Skrevet

Hei hei!

Jeg ser mye på ulike debattprogrammer, og det er faktisk ikke menneskene som argumenterer(hvis jeg er uenig) som irriterer meg mest, men programlederne, spesielt han på TV2 og han på Nrk1, husker ikke hva de heter, men de avbryter HELE tiden. DET irriterer meg grenseløst. Men det er et debattprogram jeg synes er bra, det er med hun dama og mannen på Nrk1.(Dårlig på navn, lol :roll: )

Mvh Yvonne

Skrevet
Hei hei!

Jeg ser mye på ulike debattprogrammer, og det er faktisk ikke menneskene som argumenterer(hvis jeg er uenig) som irriterer meg mest, men programlederne, spesielt han på TV2 og han på Nrk1, husker ikke hva de heter, men de avbryter HELE tiden. DET irriterer meg grenseløst. Men det er et debattprogram jeg synes er bra, det er med hun dama og mannen på Nrk1.(Dårlig på navn, lol :roll: )

Mvh Yvonne

Er det Standpunkt du mener? I så fall er jeg helt uenig med deg. Programlederne klarer jo ikke å styre debattantene! Det virker som de er redde for dem.

Skrevet
Det jeg lurte på var hvilke kanaler hun fikk sin informasjon siden hun kunne sparke ned på de som ser på Holmgang Tabloid etc.

Vel, jeg får ikke hovedparten av infoen angående partier og saker via tv, og ja, jeg anser meg selv for å ha en ganske god ide om hva de forskjellige partiene står for, og hvilke grunnholdninger de fronter. Dette er fordi jeg selv har drevet med politikk. Det kan og skal selvfølgelig ikke alle gjøre. Men folk som skal stemme på et parti, bør få høre hva partiene har å si, og få et dypere innblikk i hvorfor de mener nettop de de gjør.

Jeg synes ikke debattprogrammer som holmgang gir mulighet til dette.

Skrevet (endret)

Er det Standpunkt du mener? I så fall er jeg helt uenig med deg. Programlederne klarer jo ikke å styre debattantene! Det virker som de er redde for dem.

Endret av yvonne
Skrevet

Staff og var det Lønning? Det var god underholdning

Gjest Anonymous
Skrevet
Staff og var det Lønning? Det var god underholdning

Og omtrent like lærerikt som Åpen post. Men Hans Bauge var strålende som drosjesjåfør i de programmene, dét skal han ha!

Skrevet

Er all tv du ser på for å lære noe? Noen ganger er det greit å bli underholdt og Staff er en provoserende moroklump

Gjest Anonymous
Skrevet
Er all tv du ser på for å lære noe? Noen ganger er det greit å bli underholdt og Staff er en provoserende moroklump

Jeg ser lite tv for å lære noe, generelt lærer jeg noe fordi jeg ser lite tv. Åpen post var underholdende med hensikt, Lønning og Staff var av og til bare ufrivillig underholdende - andre ganger rasende festlige.

Politisk debatt, derimot, som denne tråden opprinnelig handlet om, dét var det smått med i L&S.

Skrevet

han er bare irriterende.

jeg gidder ikke se på tv bare for å bli irritert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...