Gå til innhold

Facebook-gruppen eBay for jenter / kvinner

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er en underholdende diskusjon angående Toms der også... Noen kommenterte at man "faket at man støtter fattige barn"... Men vi må jo skjønne at disse har ikke råd til ekte Toms, Toms deler sikkert ut simple plastsandaler... De vil heller kjøpe billig sko selv på ebay og sende ned til de fattige barna... Og alt lages jo ved hjelp av barnearbeid og kjøper ikke de det gjør noen andre det!

Sukk, for noen holdninger... Skremmende hvor hissige de er på disse fake merkevarene. Jeg handler knapt nok merkevarer selv, men fake er helt uaktuelt altså...

Anonymous poster hash: 322a6...878

TOMS er en av de tinga jeg syntes er styggest å kjøpe fake. Jeg tror MK fint overlever at noen dingler rundt med en fake veske, men TOMS støtter faktisk et skikkelig bra formål! Jeg kjøper av prinsipp ikke "TOMSa" til Roots heller av samme grunn...

• Liker 11
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Likte svaret til hun ene:

Hun er selvfølgelig slettet nå.

På en måte kan jeg forstå admin. De har regler, og de skal følges. Gruppa er ikke til for å diskutere moral etikk og overforbruk - den er der kun for å skape mer forbruk. Intet mer. Er man ikke interessert i det må man bare drite i å si noe. Jeg blir bare provosert når admin kaller det for "drittungeoppførsel" når folk faktisk taler MOT falske varer, overforbuk, utnyttelse, svindel og skadelige varer.

Enig. De tingene som blir kritisert syntes jeg ofte det er god dekning for, og kritikken er ofte utformet på en god måte. Jeg kan skjønne at sure oppstøt blir slått ned på, men ikke mye av det admin regner for å være "drittungeoppførsel".

• Liker 3
Skrevet

Ahhh men det forklarer jo litt :) Jeg har stusset litt på dette :P Å sende en pakke med sporing inne i norge koster jo fort 150kr og mange av disse kinapakkene har jo også et slags sporingssystem.

Det er faktisk vi skattebetalere som betaler frakten for alt vi og alle andre handler fra Kina. All post og frakt fra Uland (ja, Kina blir regnet som uland) sendes gratis og betales av mottaker landet. Så denne lipglossen til 15kr med gratis frakt, må posten betale frakten for, som helt sikkert er minst 200kr.

Anonymous poster hash: 6d5ef...682

• Liker 1
Skrevet

Jeg har aldri kommentert på noen av disse trådene før, men nå føler jeg at jeg må. Jeg har aldri sett maken til mobbing av personer på nett. Hvordan kan dere henge ut personer på den måten? blir helt sjokkert. Det spiller jo ingen rolle at dere ikke bruker navn. Når det er nesten 40000 personer inne på den gruppen, så forstår alle hvem dere gjør narr av. Dere kopierer setninger folk har skrevet. Tragisk! skjerp dere! Respekter andre mennesker. Hvis de ønsker å reklamere for en dildo, la de få lov til det. Det er deres valg. Hvis de vil legge ut bilde av seg selv i bikinien, la de få lov til det.  Hvorfor plager det dere? Det er ikke deres liv. Admin i den gruppen vil bare ha ei harmonisk gruppe, og tar alt ved roten, skjønner dere virkelig ikke det?

Hilsen ei som mistet helt troen på det gode i mennesket etter å ha lest alt dette.

Anonymous poster hash: 00485...d22
  • Liker 1
Skrevet

Jeg har aldri kommentert på noen av disse trådene før, men nå føler jeg at jeg må. Jeg har aldri sett maken til mobbing av personer på nett. Hvordan kan dere henge ut personer på den måten? blir helt sjokkert. Det spiller jo ingen rolle at dere ikke bruker navn. Når det er nesten 40000 personer inne på den gruppen, så forstår alle hvem dere gjør narr av. Dere kopierer setninger folk har skrevet. Tragisk! skjerp dere! Respekter andre mennesker. Hvis de ønsker å reklamere for en dildo, la de få lov til det. Det er deres valg. Hvis de vil legge ut bilde av seg selv i bikinien, la de få lov til det. Hvorfor plager det dere? Det er ikke deres liv. Admin i den gruppen vil bare ha ei harmonisk gruppe, og tar alt ved roten, skjønner dere virkelig ikke det?

Hilsen ei som mistet helt troen på det gode i mennesket etter å ha lest alt dette.

En del av det som kommenters er faktisk så drøyt at jeg synst det er godt å ha denne tråden å klage litt i. Ærlig talt, falske varer i hopetall og et overforbruk av dimensjoner? Syns det er helt på sin plass å diskutere slike holdninger. Og i selve gruppa er jo kritikk ensbetydende med utestengelse. ..

Anonymous poster hash: bd7ca...269

• Liker 12
Skrevet

Jeg har aldri kommentert på noen av disse trådene før, men nå føler jeg at jeg må. Jeg har aldri sett maken til mobbing av personer på nett. Hvordan kan dere henge ut personer på den måten? blir helt sjokkert. Det spiller jo ingen rolle at dere ikke bruker navn. Når det er nesten 40000 personer inne på den gruppen, så forstår alle hvem dere gjør narr av. Dere kopierer setninger folk har skrevet. Tragisk! skjerp dere! Respekter andre mennesker. Hvis de ønsker å reklamere for en dildo, la de få lov til det. Det er deres valg. Hvis de vil legge ut bilde av seg selv i bikinien, la de få lov til det.  Hvorfor plager det dere? Det er ikke deres liv. Admin i den gruppen vil bare ha ei harmonisk gruppe, og tar alt ved roten, skjønner dere virkelig ikke det?

Jeg har ikke skrevet noe stygt om de inne på gruppen, men jeg tillater meg å sitere deler av et innlegg jeg skrev i denne tråden i natt:

Jeg kan gjerne handle på ebay også jeg, har funnet fine putetrekk til putene i sofaen, pledd, og hudpleie, men det handler om å være litt bevisst på hvilke valg man tar. Ikke bare i forhold til hva man shopper, men også hvordan man opptrer på et så stort forum som den gruppa er

Mange av de som bruker den ebaygruppa aktivt hadde hatt godt av å lære litt om hvordan enkelte ting henger sammen, og lære seg å vurdere (mer) kritisk hvilke ringvirkninger handlingene de foretar seg faktisk har. 

Anonymous poster hash: d0501...633

• Liker 14
Skrevet

En del av det som kommenters er faktisk så drøyt at jeg synst det er godt å ha denne tråden å klage litt i. Ærlig talt, falske varer i hopetall og et overforbruk av dimensjoner? Syns det er helt på sin plass å diskutere slike holdninger. Og i selve gruppa er jo kritikk ensbetydende med utestengelse. ..

Jeg støtter heller ikke falske varer,  og i alle fall ikke falske Toms. Men når det faktisk ikke er noe lov i mot at privatpersoner har falske varer i Norge, så er det heller ikke noe vits i å kritisere det på ei slik gruppe. Da får man gjøre noe med hvem man stemmer på ved stortingsvalg. Og jeg forstår svært godt hvorfor folk blir utestengt av den gruppen. Følger man ikke reglene, har man faktisk ingenting i ei slik gruppe å gjøre.  Det er noe som heter å være snill mot andre, så er andre snille mot deg. Og jeg vet at det egentlig er filosofien bak gruppen. 

Så spør dere selv.. hvorfor ble dere kastet ut av gruppen. 1. oppfordret kommentaren til diskusjon? 2. Var kommentaren litt frekk? 3. Hakket dere på reglene, enten ved å lage et eget innlegg, eller å kommentere noe? 4. Kunne kommentaren såre noen? 5. Hadde kommentaren noe med det trådstarter spurte om i utgangspunktet å gjøre?

Majoriteten av gruppen ønsker faktisk å følge reglene. Så da er det så dumt at personer som dere er i den gruppen for å gjøre narr her, eller har blitt kastet ut derfra og bare følger med her på hva andre sier om gruppen, og direkte siterer for å drite ut folk. Tenk på hva dere gjør med mennesker. Dette er mobbing! 

• Liker 1
Skrevet

Jeg har ikke skrevet noe stygt om de inne på gruppen, men jeg tillater meg å sitere deler av et innlegg jeg skrev i denne tråden i natt:

Jeg kan gjerne handle på ebay også jeg, har funnet fine putetrekk til putene i sofaen, pledd, og hudpleie, men det handler om å være litt bevisst på hvilke valg man tar. Ikke bare i forhold til hva man shopper, men også hvordan man opptrer på et så stort forum som den gruppa er

Mange av de som bruker den ebaygruppa aktivt hadde hatt godt av å lære litt om hvordan enkelte ting henger sammen, og lære seg å vurdere (mer) kritisk hvilke ringvirkninger handlingene de foretar seg faktisk har. 

Det er nok heller ikke deg jeg sikter til. Da jeg er enig i mye av det du skriver. Jeg sikter til personene som har hengt ut andre her inne. Det hjelper liksom ikke å ikke skrive navn, når gruppen har så mange medlemmer. Hadde gruppen hatt 50 medlemmer, så hadde kanskje ikke noen av de 50 vært inne på dette forumet. Men når gruppen har 40000 medlemmer, så er det mange som er inne her, og plutselig kjenner igjen seg selv eller venninnen som blir gjort ordentlig narr av. Jeg er heller ikke den mest aktive ebay-brukeren. Har kun kjøpt noe småtteri der. Og støtter ikke overforbruket. Jeg vil bare at folk skal være vennlige med hverandre. Og at man ikke skriver noe annet på nett en det man ville ha sakt til personen på gata.

Skrevet

Det er nok heller ikke deg jeg sikter til. Da jeg er enig i mye av det du skriver. Jeg sikter til personene som har hengt ut andre her inne. Det hjelper liksom ikke å ikke skrive navn, når gruppen har så mange medlemmer. Hadde gruppen hatt 50 medlemmer, så hadde kanskje ikke noen av de 50 vært inne på dette forumet. Men når gruppen har 40000 medlemmer, så er det mange som er inne her, og plutselig kjenner igjen seg selv eller venninnen som blir gjort ordentlig narr av. Jeg er heller ikke den mest aktive ebay-brukeren. Har kun kjøpt noe småtteri der. Og støtter ikke overforbruket. Jeg vil bare at folk skal være vennlige med hverandre. Og at man ikke skriver noe annet på nett en det man ville ha sakt til personen på gata.

Om du ikke liker hva som blir diskutert her så kan du jo bare logge deg ut? Eller du kan lage din egen tråd :)

Og vær så snill og slutt å misbruk ordet "mobbing". 

• Liker 14
Skrevet

Nå er det noen som har bedt moderatorene slette denne tråden fordi de føler seg mobbet

Anonymous poster hash: 99125...8bd
  • Liker 4
Skrevet

Men det er nettopp dette som er problemet. Når en privat facebookgruppe er så stor i antall medlemmer som den gruppen er, så MÅ de regne med at alt de skrives der inne regnes som offentlige uttalelser. Og de som kjenner igjen noen fra gruppen har jo allerede lest, eller har mulighet til å lese, det som er skrevet i gruppen på facebook. Så da er man jo like langt.

• Liker 8
Gjest Fluttershy
Skrevet

Hvis denne tråden skal slettes så må vel nesten moderatorene slette de andre Facebook trådene som er på forumet også. I de andre trådene(oversharing tråden og en jeg ikke husker navnet på i farten)deler man jo også ting folk deler på Facebook.

• Liker 5
Skrevet

Greit nok men hvorfor irritere seg over at andre kjøpe fake, deres valg tenker jeg og blar videre.

De fleste som handler på ebay gjør jo det fordi det er billig, Kina er billig  :laugh:

Moddene har nok den mest sugene og utakknemlige jobben ever, tenk deg selv og passe på 40.000 jenter  :fnise:  Blir svett av tanken.

Fordi Ebay er så mye mer enn billig (dritt)varer fra Kina.... Det er seriøst ingen inspirasjon å hente noensted. Gruppen burde egentlig hete "EBAY for jenter/kvinner som lever for billig fakeprodukter fra Kina".....

Anonymous poster hash: 21fb7...840

• Liker 5
Gjest Blåmus
Skrevet (endret)

Om du ikke liker hva som blir diskutert her så kan du jo bare logge deg ut? Eller du kan lage din egen tråd :)

Og vær så snill og slutt å misbruk ordet "mobbing". 

Det er jo akkurat mobbing dere holder på med. 

Kom dere inn i gruppen og si det dere mener der istedenfor å sitte her å baksnakke mennesker som ikke får forsvart seg. Fortell dem at dere ikke liker det samme som dem så dere har et behov for å snakke dritt om de på et forum. Fortell de at de får ikke like billige kina ting fordi dere ikke mener det er rett. Ikke sitt her å gjem dere bak tastaturet og lek tøffe!

Endret av Blåmus
Skrevet

Kom dere inn i gruppen og si det dere mener der istedenfor å sitte her å baksnakke mennesker som ikke får forsvart seg. Fortell dem at dere ikke liker det samme som dem så dere har et behov for å snakke dritt om de på et forum. Fortell de at de får ikke like billige kina ting fordi dere ikke mener det er rett. Ikke sitt her å gjem dere bak tastaturet og lek tøffe!

Mange av oss har vel sagt dette i gruppa, men da blir vi slettet fra den :P

Anonymous poster hash: 380e7...b0c

• Liker 24
Skrevet

Nei, vi disuterer innlegg som blir lagt ut på en side med 40000 medlemmer og rister på våre virtuelle hoder fordi mange der inne ikke er selektive i. det. hele. tatt!!! med hva de legger ut.

Og med tanke på at det sårer eller irriterer at vi diskuterer disse holdningene og aktivitetene inne på nevnte facebookgruppe, så har vi faktisk fått frem et poeng, for det er STOR sannsynlighet for at en del av de bildene som er lagt ut der inne er kopiert eller videredelt til andre sider. 40000 mennesker er mye. Og folk MÅ tenke på hva de legger på nett. Dersom denne tråden kan være med på å vekke dem som deeler altfor mye av seg selv på nett, så synes jeg det er bra!!

Vil også minne om at mennesker som har prøvd å si i fra om slike ting som at man må passe på hva man legger ut, faktisk er blitt utestengt rimelig kjapt!!!

• Liker 15
Skrevet

Jeg har ikke deltatt i denne tråden og har heller ikke deltatt i facebookgruppa selv om jeg er medlem der. Jeg vil heller si at det som foregår der er nærmere mobbing. Sier man sin mening om noe, eller prøver å si noe imot falske klær, overforbruk osv, blir man kastet rett ut av gruppa. Sier man noe negativt om måten admin styrer på er det rett ut. Alle medlemmene på Facebook-gruppa er velkomne hit og kan si sin mening her uten å bli kastet ut verken av tråden eller kvinneguiden.

Anonymous poster hash: 350d2...da4

• Liker 20
Gjest Blåmus
Skrevet

Jeg har ikke deltatt i denne tråden og har heller ikke deltatt i facebookgruppa selv om jeg er medlem der. Jeg vil heller si at det som foregår der er nærmere mobbing. Sier man sin mening om noe, eller prøver å si noe imot falske klær, overforbruk osv, blir man kastet rett ut av gruppa. Sier man noe negativt om måten admin styrer på er det rett ut. Alle medlemmene på Facebook-gruppa er velkomne hit og kan si sin mening her uten å bli kastet ut verken av tråden eller kvinneguiden.

Anonymous poster hash: 350d2...da4

Forskjellig inntrykk av gruppen det er det liten tvil om. Min erfaring er en helt annen, får hjelp av admin om det er noe jeg lurer på. Sier fra til admin om det er brå og de kommer inn og ordner opp med det samme. Er det negativitet er det jo fint det blir slettet og er det et medlem som går over grensen er det jo flott de blokkerer så slipper det bli bråk. Hva det angår falsk merkevare syntes jeg det må være opp til hver enkelt å bestemme hva de selv vil kjøpe. Har selv kjøpt meg en falsk klokke har ikke dårlig samvittighet for det akkurat.

Skrevet

Når folk har sagt i fra om åpenbart helseskadelige produkt så har de jo blitt sletta fra den gruppa. Det handler ikke om å være tøff bak tastaturet, det handler om å få lov til å være oppgitt.

Anonymous poster hash: 80af4...d6b

• Liker 13
Gjest Blåmus
Skrevet

Når folk har sagt i fra om åpenbart helseskadelige produkt så har de jo blitt sletta fra den gruppa. Det handler ikke om å være tøff bak tastaturet, det handler om å få lov til å være oppgitt.

Anonymous poster hash: 80af4...d6b

Ja folk har sagt fra, de har ikke blitt slettet av den grunn. Tråden har blitt ryddet opp i når mange sier det samme om og om igjen det er stor forskjell det.

Klart det skal advares mot helsefarlige ting det syntes jeg også det.

• Liker 1
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...