Gå til innhold

Facebook-gruppen eBay for jenter / kvinner

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor bry seg? Ikke minst hvorfor rakke ned på mennesker dere ikke kjenner bare fordi de har en annen hobby enn dere?

Syntes hele tråden er flau å lese håper dere er stolte av dere selv.

Så å shoppe alt mulig ræl, støtte terror og mafiavirksomhet, krangle på et stort nettforum og dele alt for personlig detaljer om seg selv er en hobby? Nei vet du hva, den går jeg ikke med på. 

Jeg kan gjerne handle på ebay også jeg, har funnet fine putetrekk til putene i sofaen, pledd og hudpleie, men det handler om å være litt bevisst på hvilke valg man tar. Ikke bare i forhold til hva man shopper, men også hvordan man opptrer på et så stort forum som den gruppa er. 

Anonymous poster hash: d0501...633

• Liker 15
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg også meldte meg inn der for å få tips om smarte og lønnsomme ting å kjøpe. Ikke for å se en masse Whitetrash i den ny BH eller det nye sexleketøyet sitt.

Syns ikke så rart den gruppa er mer til underholdning enn som inspirasjon til gode kjøp.

Anonymous poster hash: 42be9...2e7
  • Liker 4
Gjest Fluttershy
Skrevet

"Jeg har Ebay block!!! Har bestilt alt av dubeditter, "ebay kjolen", veska, til og med mensen koppen! Skuffa er full av baby foot og nøkkelringer trenger noen nye tips, da abstinensene kicker inn!!!! "

Dette er egentlig bare ganske trist. Her er det virkelig snakk om å kjøpe bare for å kjøpe.

• Liker 7
Skrevet

"Jeg har Ebay block!!! Har bestilt alt av dubeditter, "ebay kjolen", veska, til og med mensen koppen! Skuffa er full av baby foot og nøkkelringer  trenger noen nye tips, da abstinensene kicker inn!!!! "

Dette er egentlig bare ganske trist. Her er det virkelig snakk om å kjøpe bare for å kjøpe.

Wow....

Det er helt utrolig hvor besatt folk der blir av å handle alt mulig rot. Og det er jo for det meste bare vas de kjøper også.

Litt av en hobby må jeg si :roll:

Det første jeg så i dag var denne her:

Lønningsdag! Har fjerna kortet fra PayPal slik at jeg må legge det inn manuelt for hvert kjøp! ‪#‎etforsøkpååværesterk‬

Jeg forstår det ikke jeg... Hvorfor kjøpe bare for å kjøpe?

• Liker 2
Skrevet (endret)

Skremmende likt de som lider av spillegalskap og spiller seg fra hus og hjem.. Det virker som om enkelte der lider av en avhengighetstilstand på lik linje som å være avhengig av alkohol, rusmidler, pengespill...

Endret av skruf
  • Liker 7
Skrevet

En ting jeg merker jeg lurer litt på... Hvordan i alle dager kan selgerne faktisk tjene noe penger på dette?

Si at du kjøper en......... lipgloss... fra Kina til 15 kroner innkludert porto... Bare portoen må vel for selgeren havne på et par hundrelapper? Det koster jo en halv formue å sende en liten pakke bare i norge?

Skjønner ikke.....

• Liker 3
Skrevet

Koster ikke "en halv formue" å sende en pakke til Norge fra Kina

Da hadde de jo ikke tjent på det

• Liker 2
Skrevet

Oh-oh! Nåååå blir noen kastet ut!

http://tinypic.com/r/m90cog/8

Anonymous poster hash: 5f95f...675

Hahah sitter og følger med på den der selv :P 

Anonymous poster hash: 71f9d...b93

• Liker 2
Skrevet

Oh-oh! Nåååå blir noen kastet ut!

http://tinypic.com/r/m90cog/8

Anonymous poster hash: 5f95f...675

Noen som kommenterte: "er det sjalusi for at hun fikk en vare "gratis" mange sliter litt med her ;)"

Jeg slutter ikke å bli fascinert og sjokkert over noen av holdningene i den gruppen.

• Liker 9
Skrevet

Herregud, det tar jo helt av, hahah! Utrolig overraskende at verken tråd eller medlem er slettet enda!

Skrevet

En ting jeg merker jeg lurer litt på... Hvordan i alle dager kan selgerne faktisk tjene noe penger på dette?

Si at du kjøper en......... lipgloss... fra Kina til 15 kroner innkludert porto... Bare portoen må vel for selgeren havne på et par hundrelapper? Det koster jo en halv formue å sende en liten pakke bare i norge?

Skjønner ikke.....

Porto i utlandet er svært billig, og det finnes en slags avtale at postverket i et mottakerland må holde seg til samme pris som landet det sendes fra. Når porto er utrolig billig i Kina så vil det ikke bli dyrere fordi den må sendes til Norge. 

Anonymous poster hash: 3103c...ee2

Skrevet

Porto i utlandet er svært billig, og det finnes en slags avtale at postverket i et mottakerland må holde seg til samme pris som landet det sendes fra. Når porto er utrolig billig i Kina så vil det ikke bli dyrere fordi den må sendes til Norge. 

Anonymous poster hash: 3103c...ee2

Ahhh men det forklarer jo litt :) Jeg har stusset litt på dette :P Å sende en pakke med sporing inne i norge koster jo fort 150kr og mange av disse kinapakkene har jo også et slags sporingssystem. 

Skrevet

Ahhh men det forklarer jo litt :) Jeg har stusset litt på dette :P Å sende en pakke med sporing inne i norge koster jo fort 150kr og mange av disse kinapakkene har jo også et slags sporingssystem. 

De har gigantiske konteinere som de fyller med millioner av små pakker. Det er derfor det av og til kan ta en uke, andre ganger 3 måneder, de sender ikke konteineren før den er full, så det avhegner litt av andres handlevaner også.

Anonymous poster hash: e1b95...bfb

Skrevet

Wow....

Det er helt utrolig hvor besatt folk der blir av å handle alt mulig rot. Og det er jo for det meste bare vas de kjøper også.

Litt av en hobby må jeg si :roll:

Det første jeg så i dag var denne her:

Å Gud, jeg så den der, jeg også. Må jo være en sykdom. 

Skrevet

Når postmannen roper på meg nedi bakken og spør om jeg vil ha en større postkasse av han ;))))) han hadde en til overs og jeg trengte den ifølge han :))) i det jeg skal gå sier han, men du? Hva er alle de pakkene du får ;))) hahahaha

Vet ikke om jeg hadde skrytt av dette her atlså...

Jeg hadde blitt flau og aldri handlet på postordre noen gang igjen :flau:

Ellers leiter jeg etter den tråden om gratis vare, men finner den ikke.

Er den sletta nå?

Skrevet

Nå slettet de innlegget :(

Skrevet

De har gigantiske konteinere som de fyller med millioner av små pakker. Det er derfor det av og til kan ta en uke, andre ganger 3 måneder, de sender ikke konteineren før den er full, så det avhegner litt av andres handlevaner også.

Anonymous poster hash: e1b95...bfb

Ikke sant :) Ikke dumt!

Vet ikke om jeg hadde skrytt av dette her atlså...

Jeg hadde blitt flau og aldri handlet på postordre noen gang igjen :flau:

Ellers leiter jeg etter den tråden om gratis vare, men finner den ikke.

Er den sletta nå?

Jeg hadde skjemtes........

• Liker 1
Skrevet

Er en underholdende diskusjon angående Toms der også... Noen kommenterte at man "faket at man støtter fattige barn"... Men vi må jo skjønne at disse har ikke råd til ekte Toms, Toms deler sikkert ut simple plastsandaler... De vil heller kjøpe billig sko selv på ebay og sende ned til de fattige barna... Og alt lages jo ved hjelp av barnearbeid og kjøper ikke de det gjør noen andre det!

Sukk, for noen holdninger... Skremmende hvor hissige de er på disse fake merkevarene. Jeg handler knapt nok merkevarer selv, men fake er helt uaktuelt altså...

Anonymous poster hash: 322a6...878

• Liker 11
Gjest Gjest_Idja
Skrevet

Er en underholdende diskusjon angående Toms der også... Noen kommenterte at man "faket at man støtter fattige barn"... Men vi må jo skjønne at disse har ikke råd til ekte Toms, Toms deler sikkert ut simple plastsandaler... De vil heller kjøpe billig sko selv på ebay og sende ned til de fattige barna... Og alt lages jo ved hjelp av barnearbeid og kjøper ikke de det gjør noen andre det!

Sukk, for noen holdninger... Skremmende hvor hissige de er på disse fake merkevarene. Jeg handler knapt nok merkevarer selv, men fake er helt uaktuelt altså...

Anonymous poster hash: 322a6...878

Likte svaret til hun ene:

Blir helt matt av å se så mange hjernedøde kvinnfolk her inne, som mer enn gjerne går over lik for å skaffe seg mest mulig ting til så nære gratis som mulig 

Som bidrar til barnearbeid og mer dritt i verden....bare for å få flest mulig pakker i posten

Jeg blir flau over dere

Hun er selvfølgelig slettet nå.

På en måte kan jeg forstå admin. De har regler, og de skal følges. Gruppa er ikke til for å diskutere moral etikk og overforbruk - den er der kun for å skape mer forbruk. Intet mer. Er man ikke interessert i det må man bare drite i å si noe. Jeg blir bare provosert når admin kaller det for "drittungeoppførsel" når folk faktisk taler MOT falske varer, overforbuk, utnyttelse, svindel og skadelige varer. 

• Liker 3
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...