Gå til innhold

Facebook-gruppen eBay for jenter / kvinner

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er også enig i at enkelte innlegg her inne har gått over stokk og stein i natt. Heldigvis har vi på KG en FLINK moderatorgjeng som rydder opp etter oss kaklehøner når vi ikke lenger klarer å tenke klart  :fnise: MEN vi har IKKE hengt ut noen med navn eller lagt ut noe som kan identifisere en person (som jeg har sett). Det har gjengen på gruppa klart helt fint selv.

Denne tråden har vel strengt tatt oppnådd akkurat det den ble laget for å gjøre - fått gjengen på gruppa til å tenke litt mer nettvett. Dersom en person nå tenker seg om en ekstra gang før de poster et dildobilde så har vi oppnådd noe nyttig. Jeg velger å fokusere på det.

Så absolutt! Jeg håper og tror at en del har fått vekkere angående hva man bør legge ut og ikke, om man bryr seg hva som skjer videre med det man legger ut. Sånn sett så vil jeg påstå at det er kommet noe godt ut av galskapen :)

Anonymous poster hash: bd7ca...269

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Regner med jeg har ny anonymkode pga restart av modem, har kun brukt samme pc på denne diskusjonen...

Anonymous poster hash: 3103c...ee2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har det vært ei som har kommentert spøken min om prepuncha kondomer og skrevet dette: 

Jeg er målløs! Sier at vi trolig bestiller prepuncha kondomer for å bli gravid for å beholde partner og å lyve om graviditet ved å kjøpe positive tester for så å lyve til samboer om at vi spontanaborterte.

Altså, det var en SPØK, ingen her har sagt at ebay-folkene gjør dette, vi snakker om at det finnes kvinner som gjør det. At vi har skrevet at de trolig gjør dette og lyver om graviditet er direkte løgn. Her er hele diskusjonen om dette, inkludert der jeg sier det er spøk: 

Dette var det innlegget jeg leste og derfor siterte, fordi jeg trodde ikke det var sant at noen hadde bedt om kondomer. Jeg trodde det var en spøk, altså harselering, og prøvde å fortsette spøken i samme tone:

Som sagt, en spøk.

Flere som spør hva som mentes med det.

Legg merke til spørsmålet til slutt, og deretter svaret som kommer: 

Dette er da en kommentar til at det finnes kvinner som gjør det, og det finnes også kvinner som bruker positive gravditetstester. Hvis dere klarer å tenke dere om bittelitt, så ser dere at det står INGENTING om at ebay-damene gjør dette, men at det finnes damer som gjør det. 

Dette er fortsatt kommentarer om damer generelt, at det finnes kvinner som gjør sånt. Ikke kvinner på ebay-gruppa! Og det forundrer ikke Sirah at det finnes kvinner som gjør dette. 

Jeg svarte da her for å fortelle at jeg mente det som en spøk, noe jeg trodde var innlysende, men som jeg feilet i siden det ikke var tydelig nok.

Siste setningen her er fortsatt ingen beskyldning overhode, les hva som står, ikke lag en annen setning i hodene deres!

Og her forklarer jeg at jeg trodde kondom-innlegget helt i toppen her var tull og satire over gruppa, og at det var derfor jeg tok den spøken. Jeg ante virkelig ikke at det faktisk fantes folk som spurte etter kondomer på gruppa deres. 

Kan dere da kutte ut løgnene om hvor mye vi mobber??? Det er bullshit at dette ble sagt om ebaydamene, ingen her har sagt at dere trolig kjøper kondomer med hull eller positive tester. 

Jeg leste den kommentaren og igjennom alle innleggene du siterer her (innkludert mine egne) og jeg kom frem til nøyaktig samme konklusjon som deg.

Dersom noen av dere fra gruppa trodde at mine innlegg var myntet på at DERE gjorde slikt så var det overhodet ikke meningen, og det beklager jeg.

Mine innlegg var kort og greit en overraskelse over at slikt fantes (noe det senere viste seg å ikke gjøre  :fnise: - håper jeg) og hadde INGENTING med e-baygruppa å gjøre. 

Dersom dere hadde lest innleggene skikkelig hadde dere sett det.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste den kommentaren og igjennom alle innleggene du siterer her (innkludert mine egne) og jeg kom frem til nøyaktig samme konklusjon som deg.

Dersom noen av dere fra gruppa trodde at mine innlegg var myntet på at DERE gjorde slikt så var det overhodet ikke meningen, og det beklager jeg.

Mine innlegg var kort og greit en overraskelse over at slikt fantes (noe det senere viste seg å ikke gjøre  :fnise: - håper jeg) og hadde INGENTING med e-baygruppa å gjøre. 

Dersom dere hadde lest innleggene skikkelig hadde dere sett det.

Du trenger virkelig ikke beklage i det hele tatt. Det står tydelig at vi snakker om kvinner, ikke de fra ebay. At de ikke klarer å lese skikkelig og se sammenhengen er ingenting vi skal beklage. Strengt tatt gjør slike konklusjoner kun at mine fordommer mot denne gruppa stiger, når de ikke klarer å sette innlegg i sammenheng med hverandre. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også enig i at enkelte innlegg her inne har gått over stokk og stein i natt. Heldigvis har vi på KG en FLINK moderatorgjeng som rydder opp etter oss kaklehøner når vi ikke lenger klarer å tenke klart  :fnise: MEN vi har IKKE hengt ut noen med navn eller lagt ut noe som kan identifisere en person (som jeg har sett). Det har gjengen på gruppa klart helt fint selv.

Denne tråden har vel strengt tatt oppnådd akkurat det den ble laget for å gjøre - fått gjengen på gruppa til å tenke litt mer nettvett. Dersom en person nå tenker seg om en ekstra gang før de poster et dildobilde så har vi oppnådd noe nyttig. Jeg velger å fokusere på det.

Jeg synes å ta screenshot hvor det er tatt vekk navnene, men ikke profilbildene er å henge ut folk. Ikke vanskelig å kjenne igjen personene på bildene. Dette så jeg på tråden for noen dager siden. Moderatorene har gjort jobben sin og slettet det heldigvis. Støtter ikke at de har hengt ut folk på ebay-gruppen heller. Og det er en av grunnene til at jeg har valgt å melde meg ut. 

Anonymous poster hash: 00485...d22

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger virkelig ikke beklage i det hele tatt. Det står tydelig at vi snakker om kvinner, ikke de fra ebay. At de ikke klarer å lese skikkelig og se sammenhengen er ingenting vi skal beklage. Strengt tatt gjør slike konklusjoner kun at mine fordommer mot denne gruppa stiger, når de ikke klarer å sette innlegg i sammenheng med hverandre. 

Veldig godt poeng ;) Jeg satt faktisk å leste igjennom dem flere ganger for å se hva i alle dager vi hadde skrevet galt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes å ta screenshot hvor det er tatt vekk navnene, men ikke profilbildene er å henge ut folk. Ikke vanskelig å kjenne igjen personene på bildene. Dette så jeg på tråden for noen dager siden. Moderatorene har gjort jobben sin og slettet det heldigvis. Støtter ikke at de har hengt ut folk på ebay-gruppen heller. Og det er en av grunnene til at jeg har valgt å melde meg ut. 

Anonymous poster hash: 00485...d22

Dersom dette har skjedd her så er det selvfølgelig ikke greit. Det har jeg i tilfelle ikke fått med meg. Man skal ikke henge ut noen som kan identifiseres. Nok en gang ros til KG-moderatorene  :blomst:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og neida, dere fra ebay-gruppa er ikke dumme. Men dere skriver så innmari mye dumt!

Jeg ler både når jeg dummer meg ut og når andre dummer seg ut. Jeg ler av Americas Funniest Homevideos feks. Der er det folk som dummer seg ut, blir filmet, og ifølge deres logikk; "mobbet og hetset" på tv verden over.

Vi ler av politikere som driter seg ut, kongelige som snubler, venninna som sa noe idiotisk etc. At dere velger å skrive på ei så stor gruppe må dere stå for selv. Det litt fascinerende her er jo at dere ofte ler av innlegg der inne selv, feks. diverse kremer og dildoer, hvor det er kommentert "Hahahaha, herreguuuud, dere er så gærne jenter!! *Smiley med tårelatter x 10*"

Hvorfor er det greit når dere ler, men ikke vi? Vi er på det samme internettet hele gjengen. Dere har lagt det ut offentlig med vilje.

Du må jo skjønne det at (americas funniest home videos) det skjer jo langt borti Amerika og selvsagt ikke dem selv. For det er alltid greit å gjøre narr av andre, så lenge folk ikke gjør narr av en selv :-p

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blitt sletta nå jeg... Tydeligvis så har de sletta alle som har lagt seg til etter denne tråden ble laget...

Og de har fått medieomtale!

http://inspirertmamma.blogg.no/1439677542_vi_er_i_avisa_p.html#comment

Anonymous poster hash: 74887...7e2

Jeg la meg til etter denne tråden ble opprettet og er der enda, men aner at jeg lever på lånt tid der inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blitt sletta nå jeg... Tydeligvis så har de sletta alle som har lagt seg til etter denne tråden ble laget...

Og de har fått medieomtale!

http://inspirertmamma.blogg.no/1439677542_vi_er_i_avisa_p.html#comment

Anonymous poster hash: 74887...7e2

Jaha, i avisa blir de kalt gale ebayshoppere, og blir stolte av det? Men nåde om vi kaller de gale her..! 

Forferdelig journalistikk forresten, ingen kritiske spørsmål eller spørsmål om hva de tenker om miljø og falske merkevarer. Er rimelig sikker på at skoene nederst ikke er Toms!

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen, når man kommenterer noe under tittelen "ebay for jenter/kvinner" så må man jo forstå at man mener jo jentene/kvinnene på den gruppa uansett hva man skriver xD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, slettet de endelig det eviglange kommentarfeltet med hakk i plata? På tide! Nå kan atter freden senke seg over gruppa :)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jaha, i avisa blir de kalt gale ebayshoppere, og blir stolte av det? Men nåde om vi kaller de gale her..! 

Forferdelig journalistikk forresten, ingen kritiske spørsmål eller spørsmål om hva de tenker om miljø og falske merkevarer. Er rimelig sikker på at skoene nederst ikke er Toms!

Det er forskjell på oss og seriøse journalister må du vite :ler:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, slettet de endelig det eviglange kommentarfeltet med hakk i plata? På tide! Nå kan atter freden senke seg over gruppa :)

Ja, det var jo medlemmer der inne som begynte å bli kritiske til overdeling, hva falske merkevarer støttet, admins reaksjon på konstruktiv kritikk og snakket om at kanskje flere burde utvise nettvett. I god gammeldags stil forsvinner da tråden.

Anonymous poster hash: 80af4...d6b

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har de slettet tråden der inne nå?Anonymous poster hash: f2547...ea5

Så nå at svaret var her.. :)

Anonymous poster hash: f2547...ea5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var jo medlemmer der inne som begynte å bli kritiske til overdeling, hva falske merkevarer støttet, admins reaksjon på konstruktiv kritikk og snakket om at kanskje flere burde utvise nettvett. I god gammeldags stil forsvinner da tråden.

Anonymous poster hash: 80af4...d6b

Og jeg var en av dem ;)

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fluttershy

Ser ut til at jeg har overlevd sletterunden. Lurer på om man vil merke noe der inne på hva de deler etter dette eller om de alle kommer til å fortsette i samme sporet med oversharing.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tråden i går så spurte jo flere om det var trygt nå, og om de hadde funnet ut hvem nettrollene var. Så de fortsetter vel og mener at det er vi som er idiotene som ikke deler deres verdier.

Det er nesten som at jeg "frikjenner" IKEA for deres bruk/kast mentalitet med kvaliteten på produkter og priser når jeg ser det ekstreme overforbruket som er der inne.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...