Tradida Skrevet 20. august 2015 #501 Del Skrevet 20. august 2015 Å holde munn når man ser at folk ukritisk støtter en så luguber industri som fake merkevarer - bransjen er, er ihvertfall altfor vanskelig for meg!! Og siden det ikke tolereres i facebookgruppen, så er denne trådenet grei å bruke. Med håp om at det går et lys opp for enkelte "fake - merkevare - tilhengere" etterhvert...... At det er lovlig i Norge betyr ikke at man skal sette seg ned å godta det. Man kan fremdeles opplyse folk om baksidene ved det. Anonymous poster hash: bd7ca...269 Det kan man, men når det ikke er lov på ebaysiden, så må man forholde seg til det om man skal fortsette å være medlem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cel Skrevet 20. august 2015 #502 Del Skrevet 20. august 2015 Men dette er oppspinn, man blir ikke kastet ut om man ikke fortsetter diskutere. Ikke oppspinn nei! Folk er kastet ut på flekken om de har kommet med opplysninger som ikke har blitt godkjente.... selv om dette har gått på blant annet helseskadelige produkter.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2015 #503 Del Skrevet 20. august 2015 http://www.tesh.com/story/money-and-finance-category/the-dangers-of-buying-counterfeit-goods/cc/12/id/9491Anonymous poster hash: 6d5ef...682 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2015 #504 Del Skrevet 20. august 2015 Do you carry a fake Gucci handbag? Or is there a faux Prada wallet in your back pocket? According to a new report we found in USA Today, buying counterfeit bags, shoes and clothing is dangerous! How? First, you should remember what counterfeiting is: It’s the act of selling fake goods that are made to look exactly like a more expensive name brand item. Authorities say counterfeiting is a multi-billion dollar industry, and stores and people that sell fake goods are more likely to have ties to organized crime. Seriously, how can anyone get hurt if you buy a fake pair of designer jeans? For starters: 80% of the counterfeit goods seized in North America come from China – a country with a reputation for using forced child labor. Also, experts say counterfeiting has become one of the most attractive ways for terrorists to make money. That’s because if you’re caught selling a pair of fake shoes, the penalties aren’t as stiff as if you’d been caught selling drugs, or smuggling weapons. What’s more, it doesn’t take a lot of people counterfeiting to do serious damage. For example: Last month, the FBI arrested 13 members of a crime ring in New York that had been selling counterfeit cell phones and sneakers. Agents allege the people involved had conspired to raise money to buy a missile system designed to shoot down aircraft. Anonymous poster hash: 6d5ef...682 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cel Skrevet 20. august 2015 #505 Del Skrevet 20. august 2015 Det kan man, men når det ikke er lov på ebaysiden, så må man forholde seg til det om man skal fortsette å være medlem. Og derfor fortsetter diskusjonen her inne!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2015 #506 Del Skrevet 20. august 2015 Synes du det er greit å bli kastet rett ut av gruppen fordi man advarer mot et produkt som er helseskadelig for oss? Og innlegget blir slettet av admin. Hun styrer som et diktatur. Er ikke din egen helse og velvære viktigere enn å spare noen få kroner? Hvorfor ikke lytte og lære av andre med kunnskap?Anonymous poster hash: 6d5ef...682 Jeg har også advart på en tråd som snakket om et produkt som kunne være direkte helseskadelig. Og kommentaren min ble slettet. Men husk at de er mange i admin da. Og antakelig (hvis de gjør som de gruppene hvor jeg er admin i) Så stemmer de over hva de skal gjøre. Jeg er uenig i at de sletter kommentarer hvor det er vennlige advarsler om at produktet kan være helseskadelig, men skal vi fortsette å være medlemmer, så må vi forholde oss til reglene. Slik er det i andre facebookgrupper jeg er og har vært medlem i og. Jeg har blitt kastet ut fra andre grupper og ikke ant hva jeg har gjort galt, sent pm til admin, og fått masse kjeft, men ikke fått vite hvorfor jeg har blitt slettet. Hvis man er uenig i noe, tenker jeg at det er lurt å i fremtiden sende pm til en i admin før man skriver noe, og spørre om de forskjellige tingene virkelig er greit, før man "bombanderer" løs på siden Anonymous poster hash: 00485...d22 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2015 #507 Del Skrevet 20. august 2015 Det er faktisk vi skattebetalere som betaler frakten for alt vi og alle andre handler fra Kina. All post og frakt fra Uland (ja, Kina blir regnet som uland) sendes gratis og betales av mottaker landet. Så denne lipglossen til 15kr med gratis frakt, må posten betale frakten for, som helt sikkert er minst 200kr. Anonymous poster hash: 6d5ef...682 Dette stemmer ikke, i alle fall delvis. En betaler for frakt fra Kina også, det er ikke gratis frakt på alle varer uansett om det fort kan virke slik på Ebay. Frakt er billig fra Kina pga kostnadsnivået, og så er det internasjonale konvensjoner om post som gjør at tingene ender opp i Norge veldig billig. Her er det en kostnad som Posten må ta, men det er ikke 200 kroner for en lipgloss. Anonymous poster hash: 6390c...2c5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2015 #508 Del Skrevet 20. august 2015 Så lenge ingen blir nevnt ved navn, er det etter min mening hverken trakassering eller mobbing. Gjør en noe på internett som ikke er særlig lurt eller bra, må man tåle å bli diskutert. Anonymous poster hash: 99125...8bd Du mener altså det med 40000 medlemmer i den gruppen? Tror du ikke folk vet hvem admin er der? eller hvem som har lagt ut det og det innlegget som blir direkte kopiert og latterliggjort på denne tråden? Når det blir tatt bilde av kommentarer, sladdet over navnene, men profilbildene til de stakkars som blir latterliggjort fremdeles synes? mener du virkelig det? Anonymous poster hash: 00485...d22 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2015 #509 Del Skrevet 20. august 2015 Ja, men nå er jo faktisk også falske varer lov i Norge. Og dermed er det lite vits i å kritisere folk som kjøper falske varer, uansett hvor uenig jeg måtte være med de som kjøper det Hva slags logikk er dette? For å gjøre en sammenligning; Jeg er i mot pelsbransjen, men siden det er lovlig å produsere pels i Norge så skal jeg slutte å kritisere det?? For et flott sted verden vil bli om folk ikke skal kunne få kritisere ting bare fordi det er lovlig!! Aner du hvor mye drit som er lovlig rundt om i verden eller? Anonymous poster hash: 4dd85...5fd 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tradida Skrevet 20. august 2015 #510 Del Skrevet 20. august 2015 Hva slags logikk er dette? For å gjøre en sammenligning; Jeg er i mot pelsbransjen, men siden det er lovlig å produsere pels i Norge så skal jeg slutte å kritisere det?? For et flott sted verden vil bli om folk ikke skal kunne få kritisere ting bare fordi det er lovlig!! Aner du hvor mye drit som er lovlig rundt om i verden eller? Anonymous poster hash: 4dd85...5fd Jeg er i mot begge deler. Men hvis det står i gruppereglene at man ikke skal kritisere dette, så gjør man ikke det. Og de har faktisk loven ved sin side. Og liker man ikke reglene, får man sammenligne med de positive sidene ved å være medlem, hvis ikke så melder man seg faktisk ut. Det har jeg gjort ved flere veskegrupper på facebook. Jeg elsker vesker. Og trodde jeg kunne få tak i noen flotte på kjøp/salg sider for vesker. Men jeg orket ikke være medlem der rett og slett. Jeg har både billige fine vesker som ikke har noe merkelapp, og dyre merkevesker. Men der var det kun salg av falske vesker. Og lite av annet. Det orket ikke jeg. Jeg ønsker ikke å støtte en slik type industri. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2015 #511 Del Skrevet 20. august 2015 Jeg er i mot begge deler. Men hvis det står i gruppereglene at man ikke skal kritisere dette, så gjør man ikke det. Og de har faktisk loven ved sin side. Og liker man ikke reglene, får man sammenligne med de positive sidene ved å være medlem, hvis ikke så melder man seg faktisk ut. Det har jeg gjort ved flere veskegrupper på facebook. Jeg elsker vesker. Og trodde jeg kunne få tak i noen flotte på kjøp/salg sider for vesker. Men jeg orket ikke være medlem der rett og slett. Jeg har både billige fine vesker som ikke har noe merkelapp, og dyre merkevesker. Men der var det kun salg av falske vesker. Og lite av annet. Det orket ikke jeg. Jeg ønsker ikke å støtte en slik type industri. Men da er det vel greit at det kritiseres her (ikke mobbing, bare sunn og normal kritikk)?? Det er ingen regler mot at det ikke kan kritiseres her på kvinneguiden nemlig. Anonymous poster hash: 4dd85...5fd 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sirah Skrevet 20. august 2015 #512 Del Skrevet 20. august 2015 Hva slags logikk er dette? For å gjøre en sammenligning; Jeg er i mot pelsbransjen, men siden det er lovlig å produsere pels i Norge så skal jeg slutte å kritisere det?? For et flott sted verden vil bli om folk ikke skal kunne få kritisere ting bare fordi det er lovlig!! Aner du hvor mye drit som er lovlig rundt om i verden eller? Anonymous poster hash: 4dd85...5fd Jepp. Vi slutter å kritisere pelsbransjen. Det er tross alt ikke ulovlig. Vi snur bare det andre kinnet til dersom noen sier de er for pelsdyr. La oss begynne med det så blir sikkert verden en mye bedre plass å være. Peace og love og sånn... 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2015 #513 Del Skrevet 20. august 2015 Men da er det vel greit at det kritiseres her (ikke mobbing, bare sunn og normal kritikk)?? Det er ingen regler mot at det ikke kan kritiseres her på kvinneguiden nemlig. Anonymous poster hash: 4dd85...5fd Ja, kritiser så mye du vil, er egentlig ikke det jeg ønsket å ta opp i dag. Det jeg ønsket var bare å si hvor lite jeg synes om at folk blir hengt ut på denne tråden, og nå snakker jeg om generelt Og ikke begynne med en diskusjon rundt falske merkevarer, for tror egentlig at vi innerst inne er ganske enige der Anonymous poster hash: 00485...d22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2015 #514 Del Skrevet 20. august 2015 Ja, kritiser så mye du vil, er egentlig ikke det jeg ønsket å ta opp i dag. Det jeg ønsket var bare å si hvor lite jeg synes om at folk blir hengt ut på denne tråden, og nå snakker jeg om generelt Og ikke begynne med en diskusjon rundt falske merkevarer, for tror egentlig at vi innerst inne er ganske enige der Anonymous poster hash: 00485...d22 Det er faktisk ingen som blir hengt ut her. Facebook-grupper må tåle å bli diskutert rundt omkring. Negativ omtale er ikke det samme som mobbing. Anonymous poster hash: 99125...8bd 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2015 #515 Del Skrevet 20. august 2015 Du mener altså det med 40000 medlemmer i den gruppen? Tror du ikke folk vet hvem admin er der? eller hvem som har lagt ut det og det innlegget som blir direkte kopiert og latterliggjort på denne tråden? Når det blir tatt bilde av kommentarer, sladdet over navnene, men profilbildene til de stakkars som blir latterliggjort fremdeles synes? mener du virkelig det? Anonymous poster hash: 00485...d22 Å stjele bilder for å legge dem ut andre steder, er brudd på Åndsverkloven. Så langt er jeg enig med deg, men så lenge ingen navn blir nevnt og ansiktene er sladdet, er det ikke så lett å identifisere folk. Brudd på nevnte lov, må du ta med moderatorene, ikke meg. Anonymous poster hash: 99125...8bd 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tradida Skrevet 20. august 2015 #516 Del Skrevet 20. august 2015 Det er faktisk ingen som blir hengt ut her. Facebook-grupper må tåle å bli diskutert rundt omkring. Negativ omtale er ikke det samme som mobbing. Anonymous poster hash: 99125...8bd Det er absolutt folk som blir hengt ut her. Les i gjennom hele tråden, og du forstår forhåpentligvis hva jeg mener. Jeg synes noe av det er veldig drøyt. Det er lagt ut navn også, med mindre det er blitt slettet nå. Og bilde som viser profilbilder på facebook. Og direkte kopiering og latterliggjøring av ting som er skrevet på ebay-siden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2015 #517 Del Skrevet 20. august 2015 Det er jo akkurat mobbing dere holder på med. Kom dere inn i gruppen og si det dere mener der istedenfor å sitte her å baksnakke mennesker som ikke får forsvart seg. Fortell dem at dere ikke liker det samme som dem så dere har et behov for å snakke dritt om de på et forum. Fortell de at de får ikke like billige kina ting fordi dere ikke mener det er rett. Ikke sitt her å gjem dere bak tastaturet og lek tøffe! Komme oss inn i gruppen for å kritisere? 1. Det er inntaks-stopp for nye medlemmer 2. Admin i gruppen tåler ikke kritikk og kaster ut vedkommende som våger å komme med en kritisk kommentar. Hadde det vært mulig å bli medlem samt drive kritikk på en dannet måte, hadde det ikke vært nødvendig med denne gruppen. Anonymous poster hash: 99125...8bd 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2015 #518 Del Skrevet 20. august 2015 Det er absolutt folk som blir hengt ut her. Les i gjennom hele tråden, og du forstår forhåpentligvis hva jeg mener. Jeg synes noe av det er veldig drøyt. Det er lagt ut navn også, med mindre det er blitt slettet nå. Og bilde som viser profilbilder på facebook. Og direkte kopiering og latterliggjøring av ting som er skrevet på ebay-siden. Da får du rapportere det du mener er brudd på kgs rettningslinjer da, så blir det slettet. Men her har vi faktisk lov til å diskutere eBay-gruppen, og det må du bare akseptere. Liker du det ikke kan du bare scrolle videre i god ebaygruppestil. Anonymous poster hash: 80af4...d6b 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2015 #519 Del Skrevet 20. august 2015 Komme oss inn i gruppen for å kritisere? 1. Det er inntaks-stopp for nye medlemmer 2. Admin i gruppen tåler ikke kritikk og kaster ut vedkommende som våger å komme med en kritisk kommentar. Hadde det vært mulig å bli medlem samt drive kritikk på en dannet måte, hadde det ikke vært nødvendig med denne gruppen. Anonymous poster hash: 99125...8bd Det handler ikke om at admin ikke tåler kritikk, det handler om at admin ønsker å ha ei gruppe som er harmonisk og med lite drama. Når admin kaster ut alle som lager det ukoselig, og det er inntaks-stopp vil faktisk gruppen bli koselig og harmonisk etterhvert. Anonymous poster hash: 00485...d22 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fruBeist Skrevet 20. august 2015 #520 Del Skrevet 20. august 2015 Ja, men nå er jo faktisk også falske varer lov i Norge. Og dermed er det lite vits i å kritisere folk som kjøper falske varer, uansett hvor uenig jeg måtte være med de som kjøper det Jeg har aldri sagt noe om lovligheten til falske merkevarer. Uansett har aldri litt kunnskap skada noen. Hvis folk får litt info om hvordan disse falske merkevarene produseres, så kanskje de hadde tenkt seg litt mer om før neste kjøp. At noe er lovlig behøver ikke å bety at det er lurt 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg