AnonymBruker Skrevet 20. august 2015 #481 Del Skrevet 20. august 2015 Om du ikke liker hva som blir diskutert her så kan du jo bare logge deg ut? Eller du kan lage din egen tråd Og vær så snill og slutt å misbruk ordet "mobbing". Så det er ikke mobbing å bli så trakassert som folk i ebay-gruppen blir i denne tråden? blir helt sjokkert over folk! Er det noe rart barn mobber, når man har voksne som driver på slik. Og hele denne tråden handler jo om hva dere ikke liker ved ebay-gruppen? ville du selv likt å bli hengt ut i en tråd på denne måten? F.eks "Haha... se hva hun skriver nå: Slutt å missbruk ordet mobbing" for det er nettopp det jeg tenker. Jeg kunne godt ha laget egen tråd om hvor lite jeg synes om personer som skuler seg bak en pc og henger ut andre, men da hadde jeg dratt meg ned på det samme lavmålet som jeg mener dette er. Vi har tydeligvis svært forskjellig forståelse av mobbing. Håper dere sover godt om natten. Anonymous poster hash: 00485...d22 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2015 #482 Del Skrevet 20. august 2015 Forskjellig inntrykk av gruppen det er det liten tvil om. Min erfaring er en helt annen, får hjelp av admin om det er noe jeg lurer på. Sier fra til admin om det er brå og de kommer inn og ordner opp med det samme. Er det negativitet er det jo fint det blir slettet og er det et medlem som går over grensen er det jo flott de blokkerer så slipper det bli bråk. Hva det angår falsk merkevare syntes jeg det må være opp til hver enkelt å bestemme hva de selv vil kjøpe. Har selv kjøpt meg en falsk klokke har ikke dårlig samvittighet for det akkurat. Les denne du.... Anonymous poster hash: bd7ca...269 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2015 #483 Del Skrevet 20. august 2015 Les denne du.... Anonymous poster hash: bd7ca...269 Eh.. denne: http://www.nettavisen.no/na24/derfor-br-du-ikke-kjpe-piratkopier/8451498.html Anonymous poster hash: bd7ca...269 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cel Skrevet 20. august 2015 #484 Del Skrevet 20. august 2015 Ja folk har sagt fra, de har ikke blitt slettet av den grunn. Tråden har blitt ryddet opp i når mange sier det samme om og om igjen det er stor forskjell det. Klart det skal advares mot helsefarlige ting det syntes jeg også det. Jo, de har blitt sletta når de har sagt i fra. Og det selv om de har sagt i fra på en ganske grei måte! Det er ikke rart at folk blir oppgitt!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2015 #485 Del Skrevet 20. august 2015 Ja folk har sagt fra, de har ikke blitt slettet av den grunn. Tråden har blitt ryddet opp i når mange sier det samme om og om igjen det er stor forskjell det. Klart det skal advares mot helsefarlige ting det syntes jeg også det. Jo, mange har blitt slettet pga det. Andre igjen har blitt hengt ut på gruppa med fullt navn når de har ønsket å si noe om overforbruk, kjøp av falske merkevarer m.m. Så det er nok heller den gruppa som legitimerer mobbing. Her blir ingen nevnt ved navn, og med 40k medlemmer er det umulig å få med seg dramaet med navn med mindre en sitter online hele tiden.Anonymous poster hash: 80af4...d6b 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayoo Skrevet 20. august 2015 #486 Del Skrevet 20. august 2015 (endret) Det er jo akkurat mobbing dere holder på med. Kom dere inn i gruppen og si det dere mener der istedenfor å sitte her å baksnakke mennesker som ikke får forsvart seg. Fortell dem at dere ikke liker det samme som dem så dere har et behov for å snakke dritt om de på et forum. Fortell de at de får ikke like billige kina ting fordi dere ikke mener det er rett. Ikke sitt her å gjem dere bak tastaturet og lek tøffe! Nei, det er ikke mobbing. Syns det er en skam mot de som virkelig har blitt mobbet å kalle denne tråden her for mobbing. Hadde jeg skreve det jeg mener i den gruppen hadde jeg blitt kastet ut på flekken, jeg finner en god del underholdning i den gruppen så det kommer jeg ikke til å gjøre. EDIT: Jeg snakket med en venninne som hadde bestilt falske TOMS og jeg fortalte henne rett ut hva jeg syns om det, så er like tøff i virkeligheten Så det er ikke mobbing å bli så trakassert som folk i ebay-gruppen blir i denne tråden? blir helt sjokkert over folk! Er det noe rart barn mobber, når man har voksne som driver på slik. Og hele denne tråden handler jo om hva dere ikke liker ved ebay-gruppen? ville du selv likt å bli hengt ut i en tråd på denne måten? F.eks "Haha... se hva hun skriver nå: Slutt å missbruk ordet mobbing" for det er nettopp det jeg tenker. Jeg kunne godt ha laget egen tråd om hvor lite jeg synes om personer som skuler seg bak en pc og henger ut andre, men da hadde jeg dratt meg ned på det samme lavmålet som jeg mener dette er. Vi har tydeligvis svært forskjellig forståelse av mobbing. Håper dere sover godt om natten. Anonymous poster hash: 00485...d22 Trakassert? Om du mener det er noe som går over grensen står du fritt til å rapportere det inn til administratorene og da vil alt upassende bli slettet. Bare et lite hint. Jeg hadde nok aldri blitt "hengt ut" i en sånn tråd da jeg har nettvett, skriver ikke om mine seksuelle preferanser og suck it sprayer under fult navn. Og du mener vel seriøst ikke at jeg mobber deg nå ved å si at du misbruker ordet mobbing? Jøss, dette blir for dumt. Og jeg sover veldig godt om natten, om du virkelig lurte på det. Men jeg skal slutte å svare dere, gidder ikke mer avsporing Endret 20. august 2015 av IglePigle 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tradida Skrevet 20. august 2015 #487 Del Skrevet 20. august 2015 Ble tipset om at denne tråden fantes så laget meg bruker kun for å kommentere her da jeg er imot mobbing og nettroll. Plutselig er det meg dere mobber fordi jeg lurer på noe... Ville aldri vært admin på ebay gruppen etter jeg ser hva de får av pepper for å holde orden på en gruppe. Men jeg trives der inne som medlem sammen med de andre medlemmene og alle 7 admin jentene. Jeg kunne ikke vært mer enig med deg... Snart får vel jeg også spørsmål om jeg er admin. Noe jeg kan avkrefte med en gang. Det jeg derimot er, er admin på noen andre facebookgrupper, og vet at det fort kan bli en fulltids ubetalt jobb, for at alle skal ha det bra, og ikke føle seg ertet eller mobbet. Men jeg ønsker bare å forsvare folk jeg føler blir oppfattet totalt urettferdig. Og som jeg vet at mener bare godt. Det er også jeg som har rapportert denne tråden til Admin her inne. Så vet du/dere det. For jeg nekter å se på at andre blir behandlet så dårlig. Vondt at du føler at du blir mobbet. Jeg er på din side i alle fall :D 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayoo Skrevet 20. august 2015 #488 Del Skrevet 20. august 2015 (endret) En som prøvde å advare mot å bruke vippelim fra ebay er nå blitt kastet ut.. Får forresten vondt i hode av å lese all den dialekten folk insisterer på å skrive med.. Endret 20. august 2015 av IglePigle 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tradida Skrevet 20. august 2015 #489 Del Skrevet 20. august 2015 Men det er nettopp dette som er problemet. Når en privat facebookgruppe er så stor i antall medlemmer som den gruppen er, så MÅ de regne med at alt de skrives der inne regnes som offentlige uttalelser. Og de som kjenner igjen noen fra gruppen har jo allerede lest, eller har mulighet til å lese, det som er skrevet i gruppen på facebook. Så da er man jo like langt. Anonymous poster hash: d0501...633 Det har man, men man har ikke blitt latterliggjort av sine egne utalelser som man kan oppleve å bli i dette forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2015 #490 Del Skrevet 20. august 2015 Fordi Ebay er så mye mer enn billig (dritt)varer fra Kina.... Det er seriøst ingen inspirasjon å hente noensted. Gruppen burde egentlig hete "EBAY for jenter/kvinner som lever for billig fakeprodukter fra Kina"..... Anonymous poster hash: 21fb7...840 Rart at jeg kommenterte en tråd om ekte varer her om dagen da... hmm... Anonymous poster hash: 00485...d22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fruBeist Skrevet 20. august 2015 #491 Del Skrevet 20. august 2015 Rart at jeg kommenterte en tråd om ekte varer her om dagen da... hmm... Anonymous poster hash: 00485...d22 Problemet er vel ikke å snakke positivt om ekte varer, men å snakke negativt/kritisk om falske. Folk skal jo få velge selv hvilken virksomhet de vil støtte 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tradida Skrevet 20. august 2015 #492 Del Skrevet 20. august 2015 (endret) Mange av oss har vel sagt dette i gruppa, men da blir vi slettet fra den Anonymous poster hash: 380e7...b0c [/acronymTrik Trikset til noen av oss andre er å holde munn når det er noe vi ikke er enig i på facebookgrupper, man må se på og overholde reglene. Jeg støtter ikke kopivarer, og har heller aldri kjøpt noe av det. Men da holder jeg meg faktisk for god til å si noe om det på ei slik gruppe som ebay-gruppen. Fordi kopivarer faktisk er lovlig å eie privat i Norge. Hadde det ikke vært det, hadde det vært noe helt annet. Endret 20. august 2015 av Tradida 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2015 #493 Del Skrevet 20. august 2015 Nei, vi disuterer innlegg som blir lagt ut på en side med 40000 medlemmer og rister på våre virtuelle hoder fordi mange der inne ikke er selektive i. det. hele. tatt!!! med hva de legger ut. Og med tanke på at det sårer eller irriterer at vi diskuterer disse holdningene og aktivitetene inne på nevnte facebookgruppe, så har vi faktisk fått frem et poeng, for det er STOR sannsynlighet for at en del av de bildene som er lagt ut der inne er kopiert eller videredelt til andre sider. 40000 mennesker er mye. Og folk MÅ tenke på hva de legger på nett. Dersom denne tråden kan være med på å vekke dem som deeler altfor mye av seg selv på nett, så synes jeg det er bra!! Vil også minne om at mennesker som har prøvd å si i fra om slike ting som at man må passe på hva man legger ut, faktisk er blitt utestengt rimelig kjapt!!! Anonymous poster hash: bd7ca...269 Ja, men er det ditt ansvar å si i fra til de personene, eller hele gruppen da? Det er lov til å være uenig. poenget er at man skal respektere andre. Og hvis en person har valgt å legge ut noe. Så er det deres valg. Og uansett om du synes det er forsvarlig å legge ut noe slik eller ikke, så har du faktisk ikke noe med det. Hvis personer ønsker å være åpne om sin sexualitet f.eks. La de nå få være det. Hvis du synes det er flaut. Hopp over, gå videre. Det er det jeg gjør på facebookgruppene. Selv om jeg også kan bli oppgitt av og til, og admin har også slettet kommentarer jeg har lagt inn der, og da er det vel sikkert en grunn for det da. Og jeg respekterer faktisk det. Anonymous poster hash: 00485...d22 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2015 #494 Del Skrevet 20. august 2015 Rart at jeg kommenterte en tråd om ekte varer her om dagen da... hmm... Anonymous poster hash: 00485...d22 Jeg har tidligere skrevet at 90% av gruppen er av falske produkter fra Kina.... Anonymous poster hash: 21fb7...840 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2015 #495 Del Skrevet 20. august 2015 Trikset til noen av oss andre er å holde munn når det er noe vi ikke er enig i på facebookgrupper, man må se på og overholde reglene. Jeg støtter ikke kopivarer, og har heller aldri kjøpt noe av det. Men da holder jeg meg faktisk for god til å si noe om det på ei slik gruppe som ebay-gruppen. Fordi kopivarer faktisk er lovlig å eie privat i Norge. Hadde det ikke vært det, hadde det vært noe helt annet. Å holde munn når man ser at folk ukritisk støtter en så luguber industri som fake merkevarer - bransjen er, er ihvertfall altfor vanskelig for meg!! Og siden det ikke tolereres i facebookgruppen, så er denne trådenet grei å bruke. Med håp om at det går et lys opp for enkelte "fake - merkevare - tilhengere" etterhvert...... At det er lovlig i Norge betyr ikke at man skal sette seg ned å godta det. Man kan fremdeles opplyse folk om baksidene ved det. Anonymous poster hash: bd7ca...269 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tradida Skrevet 20. august 2015 #496 Del Skrevet 20. august 2015 (endret) Problemet er vel ikke å snakke positivt om ekte varer, men å snakke negativt/kritisk om falske. Folk skal jo få velge selv hvilken virksomhet de vil støtte Ja, men nå er jo faktisk også falske varer lov i Norge. Og dermed er det lite vits i å kritisere folk som kjøper falske varer, uansett hvor uenig jeg måtte være med de som kjøper det Endret 20. august 2015 av Tradida 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2015 #497 Del Skrevet 20. august 2015 Ja, men er det ditt ansvar å si i fra til de personene, eller hele gruppen da? Det er lov til å være uenig. poenget er at man skal respektere andre. Og hvis en person har valgt å legge ut noe. Så er det deres valg. Og uansett om du synes det er forsvarlig å legge ut noe slik eller ikke, så har du faktisk ikke noe med det. Hvis personer ønsker å være åpne om sin sexualitet f.eks. La de nå få være det. Hvis du synes det er flaut. Hopp over, gå videre. Det er det jeg gjør på facebookgruppene. Selv om jeg også kan bli oppgitt av og til, og admin har også slettet kommentarer jeg har lagt inn der, og da er det vel sikkert en grunn for det da. Og jeg respekterer faktisk det.Anonymous poster hash: 00485...d22 Synes du det er greit å bli kastet rett ut av gruppen fordi man advarer mot et produkt som er helseskadelig for oss? Og innlegget blir slettet av admin. Hun styrer som et diktatur. Er ikke din egen helse og velvære viktigere enn å spare noen få kroner? Hvorfor ikke lytte og lære av andre med kunnskap? Anonymous poster hash: 6d5ef...682 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2015 #498 Del Skrevet 20. august 2015 Så det er ikke mobbing å bli så trakassert som folk i ebay-gruppen blir i denne tråden? blir helt sjokkert over folk! Er det noe rart barn mobber, når man har voksne som driver på slik. Og hele denne tråden handler jo om hva dere ikke liker ved ebay-gruppen? ville du selv likt å bli hengt ut i en tråd på denne måten? F.eks "Haha... se hva hun skriver nå: Slutt å missbruk ordet mobbing" for det er nettopp det jeg tenker. Jeg kunne godt ha laget egen tråd om hvor lite jeg synes om personer som skuler seg bak en pc og henger ut andre, men da hadde jeg dratt meg ned på det samme lavmålet som jeg mener dette er. Vi har tydeligvis svært forskjellig forståelse av mobbing. Håper dere sover godt om natten. Anonymous poster hash: 00485...d22 Så lenge ingen blir nevnt ved navn, er det etter min mening hverken trakassering eller mobbing. Gjør en noe på internett som ikke er særlig lurt eller bra, må man tåle å bli diskutert. Anonymous poster hash: 99125...8bd 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2015 #499 Del Skrevet 20. august 2015 Ja, men nå er jo faktisk også falske varer lov i Norge. Og dermed er det lite vits i å kritisere folk som kjøper falske varer, uansett hvor uenig jeg måtte være med de som kjøper det Ja, hvorfor skal en egentlig bry seg om noe her i Norge? La oss ikke ha en mening. Kan vi ikke alle bare kjøpe falske produkter og sitte hjemme og vente på de 100 pakkene? Anonymous poster hash: e0097...add 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blåmus Skrevet 20. august 2015 #500 Del Skrevet 20. august 2015 Synes du det er greit å bli kastet rett ut av gruppen fordi man advarer mot et produkt som er helseskadelig for oss? Og innlegget blir slettet av admin. Hun styrer som et diktatur. Er ikke din egen helse og velvære viktigere enn å spare noen få kroner? Hvorfor ikke lytte og lære av andre med kunnskap?Anonymous poster hash: 6d5ef...682 Men dette er oppspinn, man blir ikke kastet ut om man ikke fortsetter diskutere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg