Gå til innhold

Opplevd negative kommentarer fra ingeniørstudenter?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Opplevd å få negative kommentarer fra ingeniørstudenter fordi du studerer humanistiske-, samfunns- eller helsefag? Har selv opplevd det flere ganger, både på fest, ute på byen og fra venner av venner. 

 

Kjenner at jeg begynner å bli litt lei av det. Orker ikke å forsvare utdanningsvalget mitt mer. Har sluttet å svare eller viser til den artikkelen om ingeniører og mangel på empati, men begge deler fører jo bare til konflikter. Kjenner at jeg begynnerr å bli rimelig lei. Noen som har noen forslag?



Anonymous poster hash: 462ae...965
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg leste nå om den studien du refererte til, og det handlet primært om de som studerte anvendt fysikk. På it-studentene var det f.eks. ingen merkbar forskjell fra andre studenter. Så den studien kan knapt overføres til andre ingeniørstudenter, slik jeg ser det.

Anonymous poster hash: 9b4c4...763

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det ikke alltid vært en liten kniving mellom studenter på de ulike høgskolene?

Jeg kjenner det igjen helt fra gymnaset (nå VGS) hvor det var naturfag mot økonomi. Helsefag/språk havnet på en måte litt midt i mellom.

 

Så vil det alltid være noen som i en periode av studieløpet sitt, ikke helt evner å ta inn over seg og se verdien i andre studier enn sine egne.

 

For de fleste går det over, for noen ganske få går det aldri over, de blir for all tid værende i sin lille boble hvor derers fag er det eneste som har verdi for verden.



Anonymous poster hash: dd82a...ac7
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opplevd å få negative kommentarer fra ingeniørstudenter fordi du studerer humanistiske-, samfunns- eller helsefag? Har selv opplevd det flere ganger, både på fest, ute på byen og fra venner av venner.

Kjenner at jeg begynner å bli litt lei av det. Orker ikke å forsvare utdanningsvalget mitt mer. Har sluttet å svare eller viser til den artikkelen om ingeniører og mangel på empati, men begge deler fører jo bare til konflikter. Kjenner at jeg begynnerr å bli rimelig lei. Noen som har noen forslag?

Anonymous poster hash: 462ae...965

Nei, har aldri opplevd det. Eller jeg har aldri kritisert noen for deres udannings eller sett at andre ingeniørstudenter som gjør det. Vi ingeniørstudenter er forskjellige og enkelte er idioter, mens andre ikke dømmer andres utdanningsvalg

Anonymous poster hash: d40e8...d4c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi som studerer matte og fysikk ler av ingeniørstudentene også.



Anonymous poster hash: b1363...107
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Hvorfor bryr du deg?

Anonymous poster hash: 0fbe5...7cb

 

Man bryr seg gjerne fordi man ikke kan ha en samtale med noen uten å bli sett ned på. Det er, uansett hvor lite man bryr seg, jævlig irriterende. 

Anonymous poster hash: fb700...850

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, STEM (Science, Technology, Engineering, Mathematics) snobberi finnes. Kanskje litt mer utbredt blant Ingeniørene, dessverre. 

 

Er selv utdannet Sivilingeniør, og selv om det ikke ble sagt direkte til andre, så var det en underliggende "vi er jobber hardere enn humanetikere" stemning blant alt for mange av studentene. 

 

Det beste er å bare ikke bry seg. De ingeniørstudentene som roper høyest, er ofte de som selv har drittdårlige karakterer, og må finne på noe for å trøste seg selv eller rasjonalisere karakterene. Om du noen gang hører "En 'D' på Ingeniørstudiene tilsvarer 'B' på [et annet studie" så kan du banne deg på at vedkommende ikke akkurat har imponerende karakterer. 

 

Det ingeniørstudentene glemmer er at andre studier har svært subjektive fag, kontra nesten 100% objektiv fag som inngår i ingeniørstudiene. Det kan faktisk være tyngre å få en 'A' i kunstfag, enn i realfag. 

Endret av cppdude
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...