AnonymBruker Skrevet 14. august 2015 #1 Skrevet 14. august 2015 Hei dere. Har gått på cerazette i tre og et halvt år. Jeg lurer på om jeg har fått bivirkninger, men er ikke sikker på om det stammer derfra eller ikke. Jeg er deprimert. Ikke dypt deprimert, eller så mye at det hemmer meg ekstremt i hverdagen. Men jeg er aldri glad. Jeg står opp om morgenen og gjør det jeg skal(men studiene er tøffe og ble sykemeldt der i vår), men føler ingen videre glede for det. Jeg går ukentlig til samtale hos psykolog, og har der funnet ut at det ikke er en spesifikk grunn for depresjonene mine som kommer i bølger. Jeg har bakteriell vaginose. Ikke noe ekstremt, men det kommer og går, og det hender ofte at jeg må skifte truse ila dagen pga lukt, men det er ikke ekstremt. Det blir verre om jeg dusjer for ofte, har trange bukser etc. Men det går uansett hva jeg gjør ikke helt vekk.... Og nå har jeg lest på pakningsvedlegget til Cerazette. Vanlige bivirkninger: nedstemthet, depresjon og infeksjon i skjeden... Tadaaaa.... Derfor vurderer jeg å ta en pause fra pillene. Problemet mitt er at jeg har endometriose, og vet at om jeg går av pillen vil de neste mnd bli smertefulle og vonde. I tillegg har jeg kjæreste, og jeg merker at mensen, kondomer og alt det kaoset der, jeg orker det bare ikke.... Har bestilt legetime, men tar så lang tid før jeg får time, så ville høre her i mellomtiden 1. Er bakteriell vaginose en infeksjon i skjeden, som kan oppstå av Cerazettebruk? 2. Noen andre som opplevde nedstemthet på Cerazette? 3. Hva er egentlig verst, endometriosesmertene, eller nedstemtheten og infeksjonen pga cerazettebruk? Føler jeg må velge mellom pest eller kolera her Noen tanker, tips, erfaringer å dele? Jente 23 Anonymous poster hash: 1be88...98b
15årgammeljente Skrevet 14. august 2015 #2 Skrevet 14. august 2015 Jeg begynte med cerazette for kanskje 2 måneder siden, og sluttet for en uke siden. Før jeg begynte med dem var humøret mitt generelt nogenlunde greit. Ikke humørsvingninger eller noe, uavhengig av om jeg hadde mensen eller ikke. Jeg har aldri vært sånn helt lykkelig. Jeg er jo lei meg ogsånt. Var veldig deprimert ifjor men gikk over etter jul. Da jeg begynte med cerazette ante jeg fred og ingen fare. Jeg så at det stod at man kunne få bivirkninger som depresjon ogsånt, men jeg tenkte at jeg fikk bare ta sjangsen likevel. Etter 1 uke, ble jeg helt nedbrutt. Reagerte på alt kjæresten min gjorde, bare han snakket med ei jente ble jeg drit sjalu og deprimert. Jeg vurderte å slå opp fordi jeg ikke taklet sjalusien. Depresjonen som jeg trodde jeg hadde blitt kvitt kom tilbake etter jeg begynte med cerazette. Det sluttet aldri. Men så søkte jeg på internett å så at de fleste bivirkningene gikk over etter 3 måneder, så jeg skjerpet meg og prøve å fortsette. Prøvde å fortelle meg selv at hvis jeg ble sjalu eller lei meg, måtte jeg huske at det var på grunn av p pillene. men det var for vanskelig. Grunnen til at depresjonen kom tilbake var ikke bare pga av jeg begynte med p pillene. Man er det man er. P pillene forsterket bare følelsene mine. Var jeg glad, var jeg ikke bare glad, jeg var hyper. Var jeg lei meg, var jeg ikke bare lei meg, jeg var depremert og hylgråt. Var jeg sinna, var jeg ikke bare sinna, jeg var forbanna. Det var mine følelser, bare at p pillene forsterket dem.
AnonymBruker Skrevet 16. august 2015 #3 Skrevet 16. august 2015 Jeg ville prøvd å slutte. Det er verdt å prøve det, mtp smertene ved mens også. Når du slutter vil du fort merke om det er pillene som forårsaker plagene dine eller ikke.. Jeg sluttet på cerazette for å sjekke om depresjonen ble litt lettere, gjorde ingen forskjell hos meg + jeg ble utrolig dårlig ved mens så jeg startet bare igjen. Har aldri plagdes med underlivet da :/ Anonymous poster hash: 4ab51...17c
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå