Gå til innhold

Permisjonslivet til bringebær


Bringebær

Anbefalte innlegg

Hei  :hallo:

 

Bringebær her, ny bruker og ny start! Har vært på KG i mange år under ulike nick, innimellom trengs det blanke ark. 

 

En liten presentasjon er vel på sin plass, jeg er i begynnelsen av 30-årene, samboer og nybakt mamma til ei lita jente. Lillemor er allerede over 3 måneder, og er like sjarmerende og god som sin far  :rodmer:

 

Lillemor, jeg og samboeren min bor i et nesten 300 år gammelt hus. Heldigvis har vi oppgradert det til dagens standard, men prøvd å beholde stilen og sjarmen ved et gammelt hus. Vi har stadig noen prosjekter på gang i heimen. 

 

Et av prosjektene mine nå i permisjonstiden er å gå ned i vekt. Mesteparten av gravidkiloene er borte, men kroppen er langt fra slik jeg vil ha den. Målet er å gå ned 15 -20 kilo, da er jeg på trivselsvekta mi. Er egentlig altfor glad i sjokolade og god mat, så det kan nok bli en utfordring til tider. Når det målet er nådd kan det hende vi prøver å lage småsøsken til lillemor  :kyss:

 

Akkurat nå dreier livet seg rundt mating, bleieskift og søvn, du er herved advart  :fnise:

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Henger meg på denne. Jeg er også hjemme i permisjon ned min " lillemor" som akkurat har rundet tre måneder. Har fire barn til, hvorav to er flyttet hjemmefra og de andre er 3 og 10 år.. Jeg har planer om å gå ned sånn 10-15 kilo. Driver på med litt oppussing innimellom slagene, uten at det er de store prosjektene. . Artig å høre om andre i omtrent samme situasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Vil gjerne følge med her, mini er litt over 3 mnd og jeg er også et sjokolademonster for tida... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig, velkommen hit  :blomst:

 

Vesla her har funnet ut at det er best å sove når hun blir trillet eller når vi kjører bil. Det er begrensa hvor mye bil vi kan og vil kjøre, så da triller vi. Rundt oss er det mest bakker, så det blir en del trim av det. Hun sover så mye bedre på natta også om hun sover godt på dagen.. Håper det ikke blir sånn at hun må trilles for å sove til vinteren, for her er det veldig mye snø. 

 

Denne uka har jeg ikke spist sjokolade, før nå i kveld! Jeg er kjempefornøyd! Har gått ned 2 kilo denne uka, skjønner ikke helt det da! Er godt å se at det gir resultater :) Jeg ammer ikke, bare så det er sagt ;) 

Gleder meg til jeg kan finne frem klær som ikke har passet på en stund. 

 

Ha en fin fredagskveld  :sjokolade: :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Velkommen hit, hyggelig med besøk  :hoppe:

 

I dag har vi trilla tur i det nydelige været, vesla har bare ligget å kost seg i vogna i body  :rodmer:

Så er jeg så glad! Nå har vi endelig lagt en plan for et rom vi skal pusse opp, og det kommer til å bli så fint! Og det beste? Vi skal gjøre det i september! Ellers driver jeg å dagdrømmer om å sette opp ei lekestue ute i hagen her til neste sommer, tenk om vi kunne lagd en miniversjon av huset vårt! Har også planer om en liten sittegruppe i nærheten, hvor jeg kan sitte å drikke kaffe i solen mens lillemor leker seg i den fine lekestua si  :fnise:

 

Sikkert litt uinteressant, jeg har alltid hatt veldig vonde menssmerter. Har paralgin forte på resept, besvimer og kaster opp, ikke uvanlig at jeg må være hjemme fra jobb. Kan jo ikke ha ansvaret for barn og plutselig besvime.. Det har faktisk skjedd, det var kjempeekkelt! Var alene med en gjeng småttiser på 2 år, fikk heldigvis tak i en annen voksen så det gikk bra. Men nå etter jeg fødte? Merker jo ingenting! Så herlig!!

 

Ha en fin onsdagskveld  :dagens-rose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...