Gå til innhold

Nesten besvimelse mange ganger.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har de siste dagene opplevd en del svimmelhet og hatt noen episoder hvor jeg har følt at jeg nesten besvimer. Svimmelheten har komt når jeg sitter/ligger stille, og kan sammenlignes med den følelsen man får når man drikker og begynner å kjenne at man er litt full.

De gangene jeg har følt at det er like før jeg besvimer har vært når jeg reiser meg fra sofaen. Da blir jeg først skikkelig svimmel, lyder blir svakere, og det svarte for meg, dvs. at det blir svart i sidesynet, som en sirkel som vokser innover synsfeltet mitt. Når dette skjer holder jeg meg fast i noe til det går over (det er over i løpet av 30 sek.), men jeg har følt noen ganger nå at det er like før jeg har gått i bakken. Svimmelheten jeg føler når jeg sitter varer mye lenger, gjerne i flere minutt om gangen.

Jeg har også følt meg litt småsyk de siste dagene, som når man begynner å bli forkjølet/få influensa, men ikke helt er der enda.

Jeg er relativt sunn, spiser sunt og regelmessig (med unntak av helgene), trener 5 ganger i uken, sover i 8 timer om nettene og har ikke hatt noe nevneverdig stress i det siste.

Jeg er ikke gravid, røyker ikke og drikker veldig sjelden.

Er det noen som har peiling på hva dette kan være?

Anonymous poster hash: 5424d...3b3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er nok lavt blodtrykk :)

Anonymous poster hash: 2bc34...61d

• Liker 1
Skrevet

Ok, takk :)

Jeg har vært veldig flink å bruke astmamedisinen min før trening i det siste, og jeg blir alltid litt skjelven på hendene og slikt når jeg bruker den. Det er en bivirkning som står i pakningsvedlegget, men jeg ser at også lavt blodtrykk står oppført som en bivirkning. Så da er det kanskje den som er synderen :)

Skrevet

Lavt blodtrykk, ja.

Anonymous poster hash: 2ad68...6db
Skrevet

Jepp, som andre har kommentert, dette er symptomer på lavt blodtrykk. Jeg har det sånn, og det er ekstra ille når det er varmt, om jeg ikke har drukket nok vann, om jeg reiser meg etter å ha vært inaktiv en stund...Legen min har forklart at når det systoliske trykket (overtrykket) er under 100 vil de fleste få slike symptomer. Det er ikke farlig, bare ubehagelig. Drikk masse vann og spis lakris. Dette hjelper for meg.

Anonymous poster hash: 131f7...1a3
Skrevet

Takk for svar og tips! :)

Jeg drikker nok litt for lite vann (er avhengig av pepsi max :P) så jeg kan sikkert øke inntaket av vann :)

Og jeg ELSKER lakris, så da har jeg jo en kjempefin unnskyldning for å kose meg med det! :D

• Liker 1
Skrevet

Ok, takk :)

Jeg har vært veldig flink å bruke astmamedisinen min før trening i det siste, og jeg blir alltid litt skjelven på hendene og slikt når jeg bruker den. Det er en bivirkning som står i pakningsvedlegget, men jeg ser at også lavt blodtrykk står oppført som en bivirkning. Så da er det kanskje den som er synderen :)

hvilken astmamedisin er det du bruker da? :) 

Skrevet

Lavt stoffskifte, lavt blodtrykk eller krystallsyken?

Skrevet

Hei!

Jeg har de siste dagene opplevd en del svimmelhet og hatt noen episoder hvor jeg har følt at jeg nesten besvimer. Svimmelheten har komt når jeg sitter/ligger stille, og kan sammenlignes med den følelsen man får når man drikker og begynner å kjenne at man er litt full.

De gangene jeg har følt at det er like før jeg besvimer har vært når jeg reiser meg fra sofaen. Da blir jeg først skikkelig svimmel, lyder blir svakere, og det svarte for meg, dvs. at det blir svart i sidesynet, som en sirkel som vokser innover synsfeltet mitt. Når dette skjer holder jeg meg fast i noe til det går over (det er over i løpet av 30 sek.), men jeg har følt noen ganger nå at det er like før jeg har gått i bakken. Svimmelheten jeg føler når jeg sitter varer mye lenger, gjerne i flere minutt om gangen.

Jeg har også følt meg litt småsyk de siste dagene, som når man begynner å bli forkjølet/få influensa, men ikke helt er der enda.

Jeg er relativt sunn, spiser sunt og regelmessig (med unntak av helgene), trener 5 ganger i uken, sover i 8 timer om nettene og har ikke hatt noe nevneverdig stress i det siste.

Jeg er ikke gravid, røyker ikke og drikker veldig sjelden.

Er det noen som har peiling på hva dette kan være?

Ta deg en tur til legen du...

Anonymous poster hash: 218a2...465

Skrevet

hvilken astmamedisin er det du bruker da? :)

Jeg bruker Ventoline Diskusjon, den blå varianten :)

Skrevet

Det skulle være Ventoline Diskus :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...