AnonymBruker Skrevet 13. august 2015 #1 Skrevet 13. august 2015 Skal snart til legen for å spørre om slankeoperasjon, men gruer meg skikkelig mye! Hvordan skal jeg spørre om dette? Føler jeg fremviser meg selv som "lat", men jeg har prøvd en god del trening og riktig kosthold. Jeg er 19 år, har en BMI på 43,2 og nå sliter jeg med vondt i kne og utrolig ryggsmerter på grunn av vekta. Men hvordan skal legen stole på at jeg har prøvd trening? Jeg har sluttet å trene for øyeblikket på grunn av det er så vondt i kneet, men jeg holder enda på med sit-ups da. Har tenkt på dette veldig mye, og er klar over at det er en STOR livsendring, men det er akkurat det jeg ønsker meg..Anonymous poster hash: d840e...614
AnonymBruker Skrevet 13. august 2015 #2 Skrevet 13. august 2015 Det er nok ikke fastlegen som avgjør dette, du får i første omgang kun en henvisning videre. Så noen overbevsining trengs ikke i første omgang. Anonymous poster hash: 7a45e...fc8
AnonymBruker Skrevet 13. august 2015 #3 Skrevet 13. august 2015 Du er ung, fortell hvordan du har det og hvorfor du ønsker det. Forøvrig er vekttapet stortsett gjort på kjøkkenet, ikke på trening, selv om at treningen hjelper på. Vær forberedt på at legen kanskje vil prøve med diett og ernæringsfysiolog først Lykke til! Anonymous poster hash: a70d0...c76
AnonymBruker Skrevet 13. august 2015 #4 Skrevet 13. august 2015 Legen vil sikkert spørre hva du har forsøkt på egen hånd, men det er da bare bra, egentlig. Sunn mat og trening må til om du opererer også. Det er viktig for helsepersonell å forsikre seg om at pasienten vet at en operasjon ikke er en quick-fix der man kan leve akkurat som før. Det er du sikkert klar over, altså! Du er for øvrig over nedre grense for å få innvilget slankeoperasjon i det offentlige, og fastlegen skal jo bare sende henvisning, så jeg kan ikke se at det vil være noe stort problem. Anonymous poster hash: b3a61...584
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå