Gå til innhold

for trang?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei, vet ikke om dette er riktig sted å skrive dette, men jaja.

Da jeg fikk mensen i sjuendeklasse prøvde jeg å bruke tampong, men fikk den ikke inn. Prøvde flere størrelser men uansett hvor liten den var så fikk den ikke plass og det gjorde bare utrolig vondt å prøve å presse den inn. Jeg tenkte at det sikkert ville bli lettere når jeg ble eldre så jeg fortsatte å prøve litt hver gang jeg fikk mensen.

Nå er jeg 19 år og får det fremdeles ikke til! Jeg får bare en finger inn og selv det gjør litt vondt. I tillegg har jeg fått kjæreste som jeg gjerne vil ha sex med, men når vi prøver er det helt umulig å få inn noe. Han har prøvd med en finger han også, men det gjør mye vondere når han gjør det. Sikkert fordi han har litt større fingre og jeg ikke helt klarer å slappe av når han skal prøve seg.

Jeg klarer å leve uten å bruke tampong, selv om det gjør ting litt vanskelig til tider, men jeg vil jo gjerne ha sex med kjæresten min da. Har vurdert å gå til legen og sjekke meg, men han er en gammel gubbe, så det vil jeg helst slippe😊 men lurer på om noen av dere vet hva jeg kan gjøre for å ordne dette?

Hilsen ei litt frustrert jente😊

Anonymous poster hash: afdb8...a8b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje du har vaginisme.

Anonymous poster hash: a8ecc...9e3
Skrevet

Enten så lyver du, eller så er det noe alvorlig feil med kjedeinngangen din.
Er du muslim og blitt igjensydd foreksempel? Kom deg til legen, du må nok klippes opp (uavhengig om du er sydd eller skapt sånn). Det er ingen som har så trang kjedeåpning at de aldri får inn en tampong eller penis ila. livet! Du trenger ikke gå til din egen lege, men bestill time hos en kvinnelig gynekolog :) Oversikt finner du på nett ved å søke på for eksempel "gynekolog " og din hjemby. De er her for å hjelpe med intime problemer og ingenting er flaut å komme med dit :)

Anonymous poster hash: 277b0...779
  • Liker 2
Skrevet

Er du muslim og blitt igjensydd foreksempel? Kom deg til legen, du må nok klippes opp (uavhengig om du er sydd eller skapt sånn). Det er ingen som har så trang kjedeåpning at de aldri får inn en tampong eller penis ila. livet! Du trenger ikke gå til din egen lege, men bestill time hos en kvinnelig gynekolog :) Oversikt finner du på nett ved å søke på for eksempel "gynekolog " og din hjemby. De er her for å hjelpe med intime problemer og ingenting er flaut å komme med dit :)

De som har vaginisme kan oppleve det slik TS beskriver.

Er du veldig ung? Jeg synes du svarer på en utrolig latterlig måte.

• Liker 2
Skrevet

Du trenger ikke gå til din egen lege, men bestill time hos en kvinnelig gynekolog :) Oversikt finner du på nett ved å søke på for eksempel "gynekolog " og din hjemby. De er her for å hjelpe med intime problemer og ingenting er flaut å komme med dit :)

TS trenger selvsagt ikke oppsøke privat gynekolog, det er det ingen grunn til. Hun kan få henvisning av fastlegen sin. 

Ikke hør på denne AB-en, TS. Vedkommende kan åpenbart lite om det h*n prøver å rådgi om.

Skrevet

Begynn med å ha en finger inni, som du tydeligvis får tid, selv om det er vondt. Så jobber du med å dra og utvide, og etterhvert vil det bli lettere og du kan bruke flere fingre.

Noen har jomfruhinne som er vanskelig å trenge gjennom. Et alternativ er å presse f.eks penisen inn, uavhengig av hvor vondt det er, men dette kan jo bli veldig smertefullt, så jeg vil tro det er bedre å utvide over tid. Det er det jeg har gjort

Anonymous poster hash: 2e84f...ee4
Skrevet

Husker det føltes sånn når jeg var ung og uerfaren fordi jeg ikke klarte å slappe skikkelig av. 

Anonymous poster hash: 44442...032
Skrevet

Hei, vet ikke om dette er riktig sted å skrive dette, men jaja.

Da jeg fikk mensen i sjuendeklasse prøvde jeg å bruke tampong, men fikk den ikke inn. Prøvde flere størrelser men uansett hvor liten den var så fikk den ikke plass og det gjorde bare utrolig vondt å prøve å presse den inn. Jeg tenkte at det sikkert ville bli lettere når jeg ble eldre så jeg fortsatte å prøve litt hver gang jeg fikk mensen.

Nå er jeg 19 år og får det fremdeles ikke til! Jeg får bare en finger inn og selv det gjør litt vondt. I tillegg har jeg fått kjæreste som jeg gjerne vil ha sex med, men når vi prøver er det helt umulig å få inn noe. Han har prøvd med en finger han også, men det gjør mye vondere når han gjør det. Sikkert fordi han har litt større fingre og jeg ikke helt klarer å slappe av når han skal prøve seg.

Jeg klarer å leve uten å bruke tampong, selv om det gjør ting litt vanskelig til tider, men jeg vil jo gjerne ha sex med kjæresten min da. Har vurdert å gå til legen og sjekke meg, men han er en gammel gubbe, så det vil jeg helst slippe men lurer på om noen av dere vet hva jeg kan gjøre for å ordne dette?

Hilsen ei litt frustrert jente

Det er vanskelig å putte en knusktørr tampong inn-når skjedeinngangen også er tørr.Selvfølgelig blir det motstand og ekstra vondt.

Jeg håper du skjønner såpass-at du skal være opphisset og våt og glatt der nede,før du prøver å presse noe inn.Alle "tørre" forsøk vil gi ubehag og smerter.Kroppen er ikke klar for inntrengning,når den ikke blir våt av seg selv,og tent.Da vil du føle deg supertrang.Du er helt sikkert normal.Ikke uvanlig med slike problemer.

Anonymous poster hash: c5c20...3b8

Skrevet

Muslim? Du er LITT på jordet.

Anonymous poster hash: 363ca...f9e

Skrevet

Det er vanskelig å putte en knusktørr tampong inn-når skjedeinngangen også er tørr.Selvfølgelig blir det motstand og ekstra vondt.

Jeg håper du skjønner såpass-at du skal være opphisset og våt og glatt der nede,før du prøver å presse noe inn.Alle "tørre" forsøk vil gi ubehag og smerter.Kroppen er ikke klar for inntrengning,når den ikke blir våt av seg selv,og tent.Da vil du føle deg supertrang.Du er helt sikkert normal.Ikke uvanlig med slike problemer.

Husker da jeg var ung.Jeg var ikke jomfru.Hadde hat masse sex før jeg tok med meg en fyr hjem,for en ONS...Jeg var full,ikke særlig tennt på han,forde jeg hadde fått for mye alkohol...

Han var jo så kåt at han skalv..og prøvde å presse penis inn i meg.Det var ikke mulig.Ikke snakk om den ville inn : )Ikke plass.Helt merkelig hvor trang man kan bli,når kroppen ikke vil ha sex...Så fyren ga seg.Heldigvis.

Han burde jo ikke stresse sån.Men han var full han også.Så hadde nok ikke hodet helt med seg han heller..

Skrevet

Opplevd akkurat det samme selv. Prøvde i 4 mnd, men klarte ikke komme inn.

Kom deg til gynekolog så fort som mulig!!!!!!

1) gå til lege å få henvisning til gynekolog (litt billigere time.)

2) eller bestill selv time hos en gynekolog som ikke trenger henvisning fra lege. (Pris: 800-1000 kr)

Trodde selv jeg hadde vaginisme, MEN gynekologen sa at det kan man ikke ha dersom man ikke ha hatt sex før.

Det som trolig er problemet, er at du som meg og et lite fåtall andre kvinner, er født med for tykk "hud" som gjør det så godt som umulig å utvide seg under penetrering. Samme hvor mye man prøver, kommer man ikke inn. (Like tykk som den tykke huden mellom tommel og pekefinger.)

Hadde en time hos gynekolog. Fikk lokalbedøvelsessprøyter der nede og klippet opp 6 plasser.

Fikk med 20 lokalbedøvelseskremer til å bruke de første gangene, og beskjed om at typen min skulle prøve penetrering kjapt hver dag i 14 dager, for å utvide hullet som var klippet opp.

Fikk også et dildosett for å utvide meg selv med dersom behov.

Fikk beskjed om at jeg skulle ha kommet mye tidligere! Etter 2-4 mislykkede forsøk, hvis ikke traumatiserer man kroppen og muskler i underlivet stritter i mot at noe skal inn der i måneder etterpå, så TS kom deg til gynekolog asap!!!!

• Liker 1
Skrevet

Skrevet

Husker da jeg var ung.Jeg var ikke jomfru.Hadde hat masse sex før jeg tok med meg en fyr hjem,for en ONS...Jeg var full,ikke særlig tennt på han,forde jeg hadde fått for mye alkohol...

Han var jo så kåt at han skalv..og prøvde å presse penis inn i meg.Det var ikke mulig.Ikke snakk om den ville inn : )Ikke plass.Helt merkelig hvor trang man kan bli,når kroppen ikke vil ha sex...Så fyren ga seg.Heldigvis.

Han burde jo ikke stresse sån.Men han var full han også.Så hadde nok ikke hodet helt med seg han heller..

Tror det er sånn for veldig mange. Umulig å få noe inn her hvis jeg ikke er klar for det. Har i grunnen tenkt at en fyr skulle hatt store problemer med å voldta meg. :P

Nå vet jeg ikke hva som er årsaken til trådstarters problem, men det kan være mentalt - og kroppen spenner seg. Uansett så ville jeg nok byttet til en kvinnelig fastlege, og kanskje hørt om hun hadde noen tanker/råd.

Skrevet

TS her,

Takk for noen bra svar😊

Har som sagt bare prøvd å sette inn tampong når jeg har hatt mensen, og da er det vel ikke det at det er for tørt som er problemet? Har også alltid vært veldig kåt når jeg skal prøve med kjæresten, men mulig at jeg ikke er klar nok eller at jeg blir veldig nervøs for om det skal gå eller ikke og at jeg derfor spenner meg ekstra😕

Jeg har ikke opplevd noe i livet som jeg tror kan ha ført til vaginisme, har hatt en ganske god oppvekst så tror ikke det er problemet. Men jeg er en ganske anspent person, veldig sjenert og har ganske dårlig selvtillit, og har hatt mye problemer med nakke og rygg. Så kroppen min er anspent og vond velg ofte, mulig dette gjelder for underlivet også.

Skal fortsette med å prøve å utvide litt hver dag og se om det hjelper. Ellers tar jeg tipset om å dra til gynekolog. Men kan jeg da bare spørre fastlegen om henvisning til gynekolog og så få det, eller må jeg fortelle legen hva det gjelder også?

Tusen takk for alle svar😊

Skrevet

TS her,

Takk for noen bra svar

Har som sagt bare prøvd å sette inn tampong når jeg har hatt mensen, og da er det vel ikke det at det er for tørt som er problemet? Har også alltid vært veldig kåt når jeg skal prøve med kjæresten, men mulig at jeg ikke er klar nok eller at jeg blir veldig nervøs for om det skal gå eller ikke og at jeg derfor spenner meg ekstra

Jeg har ikke opplevd noe i livet som jeg tror kan ha ført til vaginisme, har hatt en ganske god oppvekst så tror ikke det er problemet. Men jeg er en ganske anspent person, veldig sjenert og har ganske dårlig selvtillit, og har hatt mye problemer med nakke og rygg. Så kroppen min er anspent og vond velg ofte, mulig dette gjelder for underlivet også.

Skal fortsette med å prøve å utvide litt hver dag og se om det hjelper. Ellers tar jeg tipset om å dra til gynekolog. Men kan jeg da bare spørre fastlegen om henvisning til gynekolog og så få det, eller må jeg fortelle legen hva det gjelder også?

Tusen takk for alle svar

Nei, du må ikke fortelle hva det gjelder. Bare si du ønsker henvisning til gyn.

Lykke til! Håper det ordner seg for deg! :)

Anonymous poster hash: 993e6...b19

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...