Gå til innhold

Depresjon og sexlyst?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei. Kjæresten min er deprimert og har lite sexlyst. Jeg har ganske mye sexlyst, men jeg tar selvfølgelig hensyn til henne og presser henne ikke til noe som helst. Men jeg bare lurte på om det er noe jeg kan gjøre for å få tilbake sexlysten hennes? Er det noen tips jeg kan gi henne? Eller skal jeg bare "la henne være" og gi opp sex?

Anonymous poster hash: b3609...e4b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja. Det jeg setter pris på når jeg har en dårlig periode er oppmerksomhet og nærhet som ikke dreier seg om sex, i alle fall. Pjusking i håret, stryking på ryggen, massasje, at han lager middag, tar husvasken.. Og skryt/ros og komplimenter når de er fortjent! Finn på noe hyggelig sammen, bare dere to, hvor du tar hovedansvaret og varter henne opp litt. Det kan også være en idé med frisk luft og/eller fysisk aktivitet.

Det her hjelper nok ikke direkte på sexlysten, men forhåpentligvis kan det få humøret hennes opp litt og da pleier sexlysten å følge på!

Skrevet

NEI det er ikke noe du kan gjøre for å få tilbake sexlysten hennes, når hun er deprimert og allerede har mistet den. Hun må bli frisk fra depresjonen, og da vil sakte men sikkert sexlysten komme.

Jeg har selv vært i akuratt samme situasjon og skrevet om det flere ganger på forumet her i lignende tråder. Man føler seg utilstrekkelig nok av depresjonen i seg selv, og spesielt når man ikke evner å leve opp til forventningene til partneren sin. Man skulle så gjerne ønske at det bare var å skru på en bryter, eller at det gikk om man brukte lang tid osv, men når man er dypt deprimert så evner ikke hjernen engang å motta eller sende disse signalene, det er umulig å bli kåt uansett hvor mye man ønsker. Det har med den kjemiske balansen i hjernen å gjøre når man er deprimert, og om man tvinger seg til å ha sex når man ikke har noe som helst tenning så føles det som voldtekt nesten. Helt forjævlig.

Du må la henne være med det seksuelle, og heller hjelpe henne med å komme seg igjennom depresjonen. Det kan ta tid, så du bør innstille deg på å godta situasjonen uten sex og nærhet.

HUSK: Det er ikke henne som er kjip eller dårlig dame, det er depresjonen som setter hjernen ut av spill og ikke hennes feil!

Anonymous poster hash: 73455...1a9
  • Liker 1
Skrevet

NEI det er ikke noe du kan gjøre for å få tilbake sexlysten hennes, når hun er deprimert og allerede har mistet den. Hun må bli frisk fra depresjonen, og da vil sakte men sikkert sexlysten komme.

Jeg har selv vært i akuratt samme situasjon og skrevet om det flere ganger på forumet her i lignende tråder. Man føler seg utilstrekkelig nok av depresjonen i seg selv, og spesielt når man ikke evner å leve opp til forventningene til partneren sin. Man skulle så gjerne ønske at det bare var å skru på en bryter, eller at det gikk om man brukte lang tid osv, men når man er dypt deprimert så evner ikke hjernen engang å motta eller sende disse signalene, det er umulig å bli kåt uansett hvor mye man ønsker. Det har med den kjemiske balansen i hjernen å gjøre når man er deprimert, og om man tvinger seg til å ha sex når man ikke har noe som helst tenning så føles det som voldtekt nesten. Helt forjævlig.

Du må la henne være med det seksuelle, og heller hjelpe henne med å komme seg igjennom depresjonen. Det kan ta tid, så du bør innstille deg på å godta situasjonen uten sex og nærhet.

HUSK: Det er ikke henne som er kjip eller dårlig dame, det er depresjonen som setter hjernen ut av spill og ikke hennes feil!

Vet at det ikke er hennes feil. Som sagt så tvinger jeg ikke henne til noe som helst, og jeg har sagt at jeg forventer ikke noe som helst fra henne seksuelt når ting er slik. Hun sa at hun skjønte ikke helt hvorfor hun ikke hadde sexlyst, men jeg sa at det var pga depresjonen mest sannsynlig og at det er vanlig med minsket sexlyst når man er deprimert. Jeg hjelper henne med depresjonen, er syk selv så vet hvordan hun har det. Har fått henne i kontakt med psykolog og jeg forteller henne at hun kan også snakke med meg om det er noe. Forteller henne også stadig hvor mye hun betyr for meg og hvor god og snill og vakker hun er. Vet ikke helt hva jeg kan gjøre, fordi jeg vet ikke hvordan type depresjon det er snakk om her eller hvor tung depresjonen hennes faktisk er.

• Liker 1
Skrevet

Jeg mistet all sexlyst av en kombinasjon av alvorlig depresjon, antidepressiva og p-piller. Min ekssamboer taklet dette dårlig. Det var konstant klaging og sutring når jeg ikke hadde lyst, noe som forverret depresjonen. Når vi hadde sex var det klaging over at jeg ikke kom, noe som fikk meg til å føle meg enda verre. Han ble sint når jeg gråt. Til slutt var han utro, og det var kroken på døra. Merkelig nok er jeg mindre deprimert og har større sexlyst nå som singel. ;) Rart det der..

Så mine råd er rett og slett å være så forståelsesfull du bare makter. Ikke bli sint, og ikke la henne føle skyld over at hun føler som hun føler. Om du finner ut at du ikke klarer å leve med depresjonen, snakk med henne, eller velg å gå ut av forholdet. Ikke se på det som en "gyldig grunn til å være utro", slike flere menn (og kvinner) har en tendens til å tenke.

Du høres ut som en god kjæreste. Sexlysten hennes vil komme tilbake på et tidspunkt. :)

Anonymous poster hash: 1f9ab...fac

Skrevet

Vet at det ikke er hennes feil. Som sagt så tvinger jeg ikke henne til noe som helst, og jeg har sagt at jeg forventer ikke noe som helst fra henne seksuelt når ting er slik. Hun sa at hun skjønte ikke helt hvorfor hun ikke hadde sexlyst, men jeg sa at det var pga depresjonen mest sannsynlig og at det er vanlig med minsket sexlyst når man er deprimert. Jeg hjelper henne med depresjonen, er syk selv så vet hvordan hun har det. Har fått henne i kontakt med psykolog og jeg forteller henne at hun kan også snakke med meg om det er noe. Forteller henne også stadig hvor mye hun betyr for meg og hvor god og snill og vakker hun er. Vet ikke helt hva jeg kan gjøre, fordi jeg vet ikke hvordan type depresjon det er snakk om her eller hvor tung depresjonen hennes faktisk er.

Så bra, du høres ut som sånn en kjæreste skal være! <3

Jeg tror at det beste for å hjelpe noen med depresjon er å gi de mestringsfølelse og ny input. Selvom hun kanskje ikke syntes det høres så spennende ut å dra til en klatrevegg en dag, så ta hun med og la hun prøve. Gå å spill bowling og vis henne glede når hun klarer å treffe pinnene. Hun føler det nok meningsløst i starten men sakte men sikkert vil hun få kjenne på det å KLARE noe igjen, og føle seg litt mere verdt. Gå en tur i skogen eller i en skulptur park og legg merke til små detaljer i bladene eller på statuene som man kan bli fascinert av. De store gledene ligger ofte i de små tingene.

Kjør en tur selvom hun bare vil sitte å ikke si et ord og stirre ut av vinduet, da får hun ihvertfall se litt annet enn hun vanligvis gjør osv .

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...