AnonymBruker Skrevet 13. august 2015 #1 Skrevet 13. august 2015 Jeg bor i blokk, 50 kvadrat leilighet, rett ved en hovedvei. Fikk meg 2 omplasseringskatter, Svarten og Pus, som var kullsøsken for 4 år siden. De var vandt med å være inne, og lovet forrige eier at de skulle fortsette å få være innekatter. Svarten har alltid vært aktiv, og virker til å trives med å være innekatt så lenge hun får gå på terrassen når hun ønsker. Pus trakk seg mer og mer tilbake, ble feit, sov mye. Jeg har hatt begge i bånd av og til. I sommer tenkte jeg at Pus kanskje var deprimert. Så jeg tok henne med ut i bånd hver dag, av og til flere ganger til dagen. Nå tar jeg henne med ut uten bånd, for hun er så rolig, men hun er ikke redd for biler og går farlig nær veien hvor det er trafikk hele dagen. Men nå maser hun om å få gå ut hele tiden. Hun eier ikke trafikkvett, det er en del løskatter som går rundt, og jeg har heller ikke mulighet til at hun kan gå ut direkte fra min leilighet. Svarten kan jeg ikke ha løs, da hun er mye mer nervøs og redd ting. Det blir som regel kun 1 tur på henne hver dag, av og til 2 eller 3. Da holder hun seg rundt meg, jeg løfter henne opp om det kommer hunder eller andre katter (som hun er ganske redd for). Passer på at hun ikke går ut i veien osv. Regner det eller blåser mye vil hun raskt inn igjen. Men ikke lenge etter hun kommer inn vil hun ut... Jeg får så dårlig samvittighet for det er så tydelig at Pus hadde trives mye bedre som utekatt. Men hun har blitt i MYE bedre "humør" etter at jeg begynte å ta henne med ut hver dag. Hun koser mer, er mer aktiv og følger etter meg inne... Er det dyreplageri å holde en slik katt innestengt? Anonymous poster hash: 49018...028
Fionnuala Skrevet 13. august 2015 #2 Skrevet 13. august 2015 Nei det syns jeg ikke. Du gjør det jo for deres egen sikkerhet, og i tillegg så går du daglige turer med den. 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2015 #3 Skrevet 14. august 2015 Ja, det var egentlig veldig dumt å begynne å gå ut med katten. Du skulle holdt den inne, eller gitt den bort til noen som kan ha den ute. Mitt råd er å gi den bort til noen som kan ha den som utekatt Anonymous poster hash: 6d874...55b
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå