Gå til innhold

Er Fiberfin likt hvetemel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lyst å bake sukkerfri gulrotkake. Det står at jeg skal bruke en del hvetemel og kan erstatte en del av det med fiberfin. Men kan jeg ikke erstatte alt melet med fiberfin? Det ser ut som mel på bildene:) eller blir det ikke godt?

Anonymous poster hash: 0287f...846

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tviler på at det kommer til å bli bra. Selv om hvetemel og Fiberfin kan ligne på hverandre i utseende inneholder de ikke det samme og har derfor ulike egenskaper. Hvis du ønsker å bytte ut hvetemelet med noe så bytt det heller ut med havremel eller lignende. 

• Liker 3
Skrevet

Jeg tviler på at det kommer til å bli bra. Selv om hvetemel og Fiberfin kan ligne på hverandre i utseende inneholder de ikke det samme og har derfor ulike egenskaper. Hvis du ønsker å bytte ut hvetemelet med noe så bytt det heller ut med havremel eller lignende.

Hva med mandelmel?

Anonymous poster hash: 0287f...846

Skrevet

Ville ikke brukt kun fiberfin, kan aldri tenke meg at det blir godt. Kan sikkert erstatte med mandelmel, men da må du nok tilsette mere væske:) prøv deg fram du!

Skrevet

Jeg vil absolutt ikke anbefale å bake en kake med kun fiberfin. Bruk fiberfin som det står på pakken. Det er vel opp til 1/3 av melmengden de anbefaler? Fiberfin verken smaker som hvetemel, eller har de samme egenskapene. Om den i det hele tatt vil henge sammen tviler jeg på. I tillegg vil smaken neppe være kjempegod. Fiberfin er også svindyrt. I tillegg til at de du skal servere den til kan få mageproblemer - det blir VELDIG mye fiber av det, og det er det langt fra alle som tåler! (undertegnede inkludert). 

Om du absolutt ikke vil bruke hvetemel kan du bruke andre typer som havremel, mandelmel, kokosmel, peanøttmel, osv til kaker. 

Anonymous poster hash: 92607...2bd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...