Gå til innhold

Oppblåst mage

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei. Jeg er en veldig slank jente med liten fettprosent (født sånn). MEN magen min stikker ut akkurat som jeg er gravid. Har lenge trodd at det er bare ekstra fett som legger seg på magen, men jeg har i det siste begynt å tro at det kan være noe annet. Jeg har også mye luft i tarmene, så mulig dette har en sammenheng. Noen som vet hva det kan være?

Anonymous poster hash: 0956e...eb7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan komme av mat du spiser.

Jeg sliter med det samme, og har cøliaki, laktoseintoleranse og irritabel tarm.

Ser ut som jeg er 7mnd på vei noen ganger... Utrolig kjett :(

Skrevet

Det kan komme av mat du spiser.

Jeg sliter med det samme, og har cøliaki, laktoseintoleranse og irritabel tarm.

Ser ut som jeg er 7mnd på vei noen ganger... Utrolig kjett :(

Uff så kjedelig! Jeg er veldig glad i både brød og melk, så hadde vært kjipt om jeg har noen av delene. Kan dette bli sjekket gjennom en blodprøve? 

TS

Anonymous poster hash: 0956e...eb7

Skrevet

Uff så kjedelig! Jeg er veldig glad i både brød og melk, så hadde vært kjipt om jeg har noen av delene. Kan dette bli sjekket gjennom en blodprøve?  TS Anonymous poster hash: 0956e...eb7

Jeg er også veldig glad i brød mat og melkeproduktet.

Så når jeg fikk dette ble det en skikkelig nedtur, samtidig som jeg var glad for å endelig viste hva som gjorde meg syk.

Min x som var italiensk, pleide å si at jeg var mer italiensk enn han på alle måter.

Jeg elsker pizza, pasta, baguetter, oster osv.

Men jeg har funnet gode erstatninger for det meste, og jeg tåler noe ost og melk i løpet av dagen. Det gjør de fleste med laktoseintoleranse.

Man må nesten prøve seg frem selv med melkeprodukter, for å finne ut hvor mye man tåler.

Cøliaki kan testes med blodprøve, men det er ikke alltid at den gir rett svar. Min var negativ selv om jeg hadde det.

Laktoseintoletanse testes med stikk i fingeren flere ganger i løpet av noen timer.

Det kan også være at du reagerer på gjær eller bare er gluten sensitiv. I kjøpe produkter er det mye mer gluten og gjær enn i hjemmelagede produkter. Så for mange hjelper det å bake selv.

Skrevet

Siden du skrev om oppblåshet så kan jeg fortelle deg at jeg fikk giga mage da jeg fikk påvist 18 cm cyste ved eggestokken (den blir så stor at magen påvirkes). Noen folk trodde jeg var gravid.... Det er ikke farlig men blir en cyste så stor må den opereres. Om du har uregelmessig mens så påvirkes også det. Du kan sjekke dette hos en gynekolog. 

Anonymous poster hash: fa937...04a
Skrevet

Kjøp Minifom på apoteket, kapsler. Ta disse daglig. Hvis du har vondt, så vil det hjelpe.

Anonymous poster hash: 9c9aa...385

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...