Gå til innhold

Herpes... har fullstendig panikk nå :(

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

For ca. en måned siden traff jeg en hyggelig gutt på byen. Han likte meg veldig godt, og var veldig klar for "action". Eneste problemet var at jeg hadde munnsår. Jeg sa det faktisk rett ut at jeg hadde munnsår, og at jeg ikke burde kysse han. Men stemningen var elektrisk, og vi klarte bare ikke å motstå. Så vi kyssa. Og vi hadde sex. Han gikk faktisk ned på meg et par ganger også, etter at vi hadde kyssa... Idiotisk, jeg vet!! Fylleangsten min kom som bare det dagen etterpå. 

Hvor stor sjanse er det for at han får det nå? Og for at jeg får det i underlivet fordi han gikk ned på meg? 

Uff... hva har jeg gjort.. :(

Anonymous poster hash: dbde6...750
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han kan ha blitt smittet på munnen, men 75-80 % er smittet fra før med herpes 1. Siden du har det på munnen allerde er sjansen for å smitte videre til undeliv liten, fordi kroppen har dannet antistoffer (men helt umulig er det ikke). Du kan fortsatt bli smittet med herpes 2 (genital herpes) på underliv og/eller lepper, om du har sex med en som har dette.

Hadde tatt det med ro, siden han visste at du hadde det. Da valgte han å gjøre det likevel.

Anonymous poster hash: 6012e...320

Skrevet

Jeg traff en fyr for noen måneder siden der han gikk ned på meg uten at han visste at han hadde munnsår. Jeg visste heller ingenting om det siden han ikke hadde prata noe om det. 

Rundt 4 dager etter på så merket jeg at jeg hadde fått noen sår nedentil .. gikk til legen og fikk bekreftet at jeg hadde fått herpes.. 

Så da ble jeg smittet av han pga han gikk ned på meg uten synlig sår til og med.. Syns dette var utrolig skummelt!

Krysser fingrene for både deg og han!

Anonymous poster hash: dbac8...5aa
Skrevet

Det er stor sjanse for at du kan få det nedentil nå. Kjenner personlig til to tilfeller som det har skjedd,
og en gang jeg selv var hos gynekolog spurte jeg om hvis jeg fingret meg og tok fingeren i munnen for spytt først om det kunne smitte ned og hun sa ja. Du må nesten bare vente å se...

Herpes 1 kan man ha både på lepper og i underlivet.
Herpes 2 kun i underlivet. (Så om du f.eks hadde hatt herpes 2 og kysset etterpå hadde du ikke fått det på leppene)

Hvis han fyren får det, så advarte du han jo uansett, og det var veldig uforsvarlig av han og gjøre som han gjorde. Og deg som lot han fortsette. Ingen av dere tenkte nok på konsekvensene, men får krysse fingrene å håpe at dere begge har et høyt immunforsvar sånn at viruset ikke får formert seg på nye områder!

Anonymous poster hash: 4bf49...e04
Skrevet

Det er stor sjanse for at du kan få det nedentil nå. Kjenner personlig til to tilfeller som det har skjedd,og en gang jeg selv var hos gynekolog spurte jeg om hvis jeg fingret meg og tok fingeren i munnen for spytt først om det kunne smitte ned og hun sa ja. Du må nesten bare vente å se...Herpes 1 kan man ha både på lepper og i underlivet.Herpes 2 kun i underlivet. (Så om du f.eks hadde hatt herpes 2 og kysset etterpå hadde du ikke fått det på leppene)Hvis han fyren får det, så advarte du han jo uansett, og det var veldig uforsvarlig av han og gjøre som han gjorde. Og deg som lot han fortsette. Ingen av dere tenkte nok på konsekvensene, men får krysse fingrene å håpe at dere begge har et høyt immunforsvar sånn at viruset ikke får formert seg på nye områder! Anonymous poster hash: 4bf49...e04

Herpes 2 kan fint smitte til lepper også... Begge virus kan smitte begge steder. Det er en myte at den ene typen holder seg på leppene og den andre i underliv. Herpes 2 er gjerne hissigere og gir verre utbrudd. Men har man det allerede ett sted, så får man antistoffer, som gir en viss beakyttelse for smitte til andre steder på kroppen.

Anonymous poster hash: 6012e...320

• Liker 1
Skrevet

Kan jo godt hende han hadde det fra før siden han ikke brydde seg :-)

Anonymous poster hash: be658...d36

• Liker 1
Skrevet

Tusen takk for svar, dere! En god del beroligende svar her!

Men jeg leste dette på nettet, skrevet av en lege:

"Pga immunitet er det ikke mulig å bli smittet fra munn til underlivet på en selv, men det er likevel en fare for å overføre herpes simplex type 1 (rundt munnen) til underlivet ved oralsex med en partner som er smittet og har et aktivt herpes utbrudd.
Du trenger altså ikke være bekymret for dette. Vanlig håndhygiene er tilfredsstillende

Alf Kristoffer Ødegaard, lege".

Da skal det vel egentlig godt gjøres at han har klart å smitte meg med "mitt" virus? 

Om jeg har smittet han med munnsår, det kan godt hende. Det ville gjort meg utrolig vondt å vite, men det må faktisk være 10 x verre å få herpes i underlivet altså :(

Noen som vet?

Anonymous poster hash: dbde6...750

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...