Gå til innhold

Forlange at hun betaler?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet ikke helt hvor denne tråden hører hjemme men prøver her..

Skal gjøre en lang historie kort.

Nær slektning var i forhold med ei. Denne jenta lager dessverre mye drama rundt seg men jeg har alltid holdt meg unna men fått hørt mye fra de som har mye med henne å gjøre. Dette paret ble invitert til vårt bryllup. Noen mnd før bryllupet gikk de fra hverandre og vi fikk beskjed om at hun ikke skulle bli med i bryllupet og at alt i forbindelse med reisen til bryllupet for hennes del var avbestilt. I tiden etter var det veldig mye frem og tilbake om min slektning skulle bli med pågrunn av mye uoverensstemmelse med hans mor og eks. Jeg synes det hele var vondt og sårt, men unngikk å blande meg. Slektningen bestemte seg for å delta. Etterhvert blir dette paret sammen igjen, men jeg får beskjed om at hun ikke skal være med.

4 dager før bryllupet får jeg spørsmål om hun ikke kan få bli med i bryllupet allikevel. Alt er booket og avklart på stedet hvor bryllupet skal være (mat, antall gjester, antall senger på hotellet til overnatting osv) og de som driver stedet og som har med vårt bryllup å gjøre har ferie frem til dagen før bryllupet. Jeg sier at det dessverre er for sent.

Bryllupet var i utlandet. To dager før bryllupet når familien min ankommet utlandet får jeg beskjed om at denne jenta også er med allikevel men at hun skal ligge på et annet hotel selve bryllupsdagen. Kjenner jeg blir litt irritert fordi hun har gjort ting så vanskelig for enkelte i min familie og ødelagt mye av turen deres med krangling og å gjøre seg vanskelig.

På selve bryllupsdagen dukker denne jenta opp.. Det hadde blitt noe feil med bookingen i følge henne på det andre hotellet så hun må være på samme sted som oss.. Hun ordner rom på hotellet og blir med på festen hvor hun og min slektning ender opp med krangel og tårer.

Neste dag når hun sjekker ut sier hotellet at de skal sende regning men hun oppga ingen adresse. Nå har vi fått regning på rommet hennes og betalt denne.

Ble langt allikevel dette.. Men, bør vi sende henne en melding å få henne til å betale for hotelrommet eller bør dette gå i glemmeboken? Kjenner hun ødela litt stemningen. Vil ikke utbrodere mer her om henne men tro meg når jeg sier at hun er egoistisk og manipulerende og jeg føler litt for å få henne til å gjøre opp for seg. Er bare redd for at hun skal bli sint og lage bråk.

Anonymous poster hash: ecbb2...537

Videoannonse
Annonse
Gjest Holititten
Skrevet

det er bare rett og rimelig at hun skal betale!

Skrevet

Ja, hun skal betale.

• Liker 7
Skrevet

Så lenge hun selv bestilte hotellet og ikke dere må dere si de har gitt dere feil regning. Gi navn og adresse på henne. Hun bestilte = hun betaler. Ikke annet å gjøre. Eller be hotellet ordne opp da de gjorde feil. Så får de finne henne selv da de ikke ba henne om nok kontaktinfo. 

• Liker 6
Skrevet

Helt klart hun som skal betale.Blir hun sint så får hun bare bli det. 

• Liker 3
Skrevet

Selvsagt skal hun betale for seg selv. Send en melding du☺

Skrevet

Takk for svar! Ok, da får jeg sende melding. Jeg er så utrolig konfliksky og er så redd for at hun skal fremstille meg som et troll ovenfor typen sin (som er min slektning).

Skrevet

Betalte dere for de andre gjestene?

Moralsk sett fortjener hun å ta regningen selv, men hun kommer garantert til å gjøre et stort nummer av det om dere krever tilbake pengene. 

"ALLE fikk dekket oppholdet, men ikke jeg, bridezillaen liker meg ikke, hun er slem, hulk snufs, syyyt"

Anonymous poster hash: 239f0...675
Skrevet

Hun skal betale. Hvis hun nekter får du be slektningen som dro henne med seg om å betale og så får h*n ordne med henne selv. 

• Liker 4
Gjest Margit Spat
Skrevet

Du skulle tatt det med hotellet før du betalte. Det er de som har gjort en feil, som har fakturert hennes rom på deres faktura. At hun ikke oppgav sin adresse til dem, er ikke ditt problem. For å være "grei" med hotellet, ville jeg gitt hennes adresse til dem, så kunne de fakturert henne direkte. 

Slektningen din virker også direkte veik. Hadde bedt vedkommende om å skaffe seg både ryggrad og nesebein, for det går virkelig ikke an å være så vinglete. 

Skrevet

Betalte dere for de andre gjestene?Moralsk sett fortjener hun å ta regningen selv, men hun kommer garantert til å gjøre et stort nummer av det om dere krever tilbake pengene. "ALLE fikk dekket oppholdet, men ikke jeg, bridezillaen liker meg ikke, hun er slem, hulk snufs, syyyt"  Anonymous poster hash: 239f0...675

Er akkurat dette jeg frykter, fordi hun er typen til det. Ja vi betalte for de andre gjestene. Hun sa at hun selv skulle betale for rommet men har selvfølgelig ikke tatt kontakt med oss, men det er jo ikke sikkert hun skjønte at vi kom til å få regningen. Men hun kunne jo ha oppgitt adressen sin hos hotellet da for hotellet antok vel bare at vi skulle betale for henneog sendte regningen til oss.

Skrevet

Du skulle tatt det med hotellet før du betalte. Det er de som har gjort en feil, som har fakturert hennes rom på deres faktura. At hun ikke oppgav sin adresse til dem, er ikke ditt problem. For å være "grei" med hotellet, ville jeg gitt hennes adresse til dem, så kunne de fakturert henne direkte. 

Slektningen din virker også direkte veik. Hadde bedt vedkommende om å skaffe seg både ryggrad og nesebein, for det går virkelig ikke an å være så vinglete.

Jeg vet. Men nå er det for sent dessverre.

Skrevet

Kunne hun ikke bo sammen med typen sin da?

Uansett så ville dere betalt for henne tidligere,når dere inviterte?

Siden hun var medregnet fra starten av....nei hadde ikke sendt henne regning.

Anonymous poster hash: a899f...b20

Skrevet

Kunne hun ikke bo sammen med typen sin da?

Uansett så ville dere betalt for henne tidligere,når dere inviterte?

Siden hun var medregnet fra starten av....nei hadde ikke sendt henne regning.Anonymous poster hash: a899f...b20

Hun gjorde det. Måtte flytte på den opprinnelige gjesten på hans rom til et annet rom der og da. Vi betalte pr.seng, ikke pr rom. Selvfølgelig ville vi betalt for henne også i utgangspunktet. Men etter alt dramaet så fristet det ikke lengre må jeg innrømme..Og spesielt ikke når hun så dukker opp der uanmeldt på selve bryllupsdagen..

Skrevet

Jeg tror jeg hadde sendt en melding til typen hennes (for det er han du kjenner/er i slekt med?) og spurt om hvordan de har tenkt å gjøre det med betalingen for hennes seng. Si at hotellet ved en feil har sendt den regningen til dere.

• Liker 6
Skrevet

Hvorfor i huleste betalte dere regningen?? :O

Anonymous poster hash: 7020b...b08

• Liker 1
Gjest Blondie65
Skrevet

Nei, hun skal ikke betale på lik linje med de andre gjestene. Det får da være grenser for hva slags spetakkel du skal lage ut av at du har masse meninger om denne damen,

Hadde hver gjest dekket sin egen overnatting hadde saken selvsagt stilt seg helt anderledes.

Det er på tide å begrave stridsøksen og skape fred fremfor å ri (latterlige. "Bu-hu, hun kom likevel") prinsipper langt inn i spetakkelets verden.

Ja, hun tok seg til rette. Dagen for drama var når hun dukket opp, da burde du avvist henne og sagt at det verken var rom eller bordplass. Men du aksepterte henne som gjest da, og da får du fortsette med det også når regningen kommer.

Skrevet

Så klart skal hun betale. Dere skulle aldri betalt for henne i utgangspunktet.

Skrevet

Det er klart at hun bør betale. Spørsmålet er om dere faktisk får disse pengene fra henne.

• Liker 1
Skrevet

Nei, hun skal ikke betale på lik linje med de andre gjestene. Det får da være grenser for hva slags spetakkel du skal lage ut av at du har masse meninger om denne damen,

Hadde hver gjest dekket sin egen overnatting hadde saken selvsagt stilt seg helt anderledes.

Det er på tide å begrave stridsøksen og skape fred fremfor å ri (latterlige. "Bu-hu, hun kom likevel") prinsipper langt inn i spetakkelets verden.

Ja, hun tok seg til rette. Dagen for drama var når hun dukket opp, da burde du avvist henne og sagt at det verken var rom eller bordplass. Men du aksepterte henne som gjest da, og da får du fortsette med det også når regningen kommer.

Synes du virkelig at det er jeg her som eventuelt skaper spetakkel? Jeg har hele veien oppført meg fint ovenfor denne personen og beklaget da jeg sa at det var forsent at hun 4 dager før bryllupet ville være med på hele dagen allikevel. Tro meg, det er mer her med henne som gjør saken verre angående turen/bryllupet, la meg oppsummere det med utakknemlighet og manipulering. Hun ødela turen for en av mine nærmeste (deres ord og mine observasjoner) og skapte mye uro for dem på hele oppholdet. Selvfølgelig er jo ikke det sånn sett min sak, men når det gjelder mine nærmeste så er det klart jeg blir beskyttende. Hun sa også hun skulle betale for overnattingen selv noe vi ikke har sett antydning til enda.

Jeg kunne jo ikke avvise en jente på knappe 20 år når hun ankommer bryllupsstedet (på selve dagen) når hun er i ett fremmed land, DET hadde vært å legge opp til spetakkel det. Selvfølgelig må vi da si at hun får ligge der og være med på festen (middagen var utelukket pågrunn av at maten var planlagt).

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...