Gjest gjest222 Skrevet 13. september 2004 #1 Skrevet 13. september 2004 Har en datter med en mann fra et tidligere forhold. Nå har det seg slik at jeg skal snart flytte sammen med min nye kjæreste. Mottar noen støtter som enslig forsørger, og der står det at du ikke plikter til å melde fra visst du flytter sammen med en som ikke er far til barn. Kan dette virkelig stemme?
Gjest Anonymous Skrevet 13. september 2004 #2 Skrevet 13. september 2004 det står nok at du plikter til å si fra om du flytter sammen med noen.. Jeg mistet nemlig noen stønader da jeg flyttet sammen med en som ikke er barnets far...
Polly Ester Skrevet 13. september 2004 #3 Skrevet 13. september 2004 Du trenger ikke si ifra personlig, men du sier vel i fra til folkeregisteret? Trygdekontoret oppdaterer seg jevnlig med folkereg., så de får de opplysningene de trenger der... Og som enslig forsørger får du jo noen skjemaer hvert år som du må skrive under på om du bor sammen med noen, om du har fått barn med samboer, eller om du har fått barn med den du har barn med fra før og sånn... Når du har vært samboer i ett år mister du den ekstra barnetrygden. Jeg snakket med en mann fra trygdekontoret pr tlf for noen mnd siden, og da sa han at den bortfaller etter ett år fordi da regner de med at samboerforholdet er så sterkt at det holder... Hvordan det er med stønad som enslig forsørger hvis du ikke er i jobb eller utdanning, vet jeg ikke helt. Da kan det hende du må si ifra allikevel...
Gjest Brunhilde unplugged Skrevet 13. september 2004 #4 Skrevet 13. september 2004 På "egenmeldingsskjemaet" som trygdeetaten sender ut hver vinter mener jeg at det står det at du skal oppgi om du har levd i samboerforhold "i 12 av de siste 18 månedene". Hvis du bekymrer deg for å gjøre noe galt så er det jo bare å ta en telefon til trygdekontoret å spørre!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå