Gå til innhold

Diane- bivirkninger

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vet det finnes mange tråder om denne p-pillen, men fant ikke så mye info om det jeg lurer på. Sliter med eksem, men har ellers kombinasjonshud med masse kviser. Lurer på om diane kan forverre de tørre stedene på huden der hvor jeg får eksem? Kan jeg bli enda tørrere? I tilegg lurer jeg på det med  vektøking. Hvis man passer på å ikke spise mer enn det man normalt har gjort vil man fortsatt kunne legge på seg?

Anonymous poster hash: 7cc70...5c8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan ikke svare på det med eksemen. Når det gjelder vektøkning derimot, er det en myte at man legger veldig på seg av ppiller. Om man gjør det, er det grunnet faktorer som økt matlyst og hormoner som er i ubalanse. Jeg har ikke lagt på meg et gram av ppiller, da jeg er obs på hva jeg putter i munnen. 
Noen ppiller legger man på seg såkalt vannvekt av, men denne bivirkningen går over etter kort tid :) 

Gjest Margit Spat
Skrevet

Jeg la ikke på meg av Diane. 

Kan heller ikke svare på det med eksem. For meg var det slik at kvisene ble redusert mye, og de partiene hvor huden var normal før, forble normal også etterpå. 

Skrevet

Jeg syns Diane var helt fantastisk da jeg begynte på de. Fikk utrolig fin hud(selv om jeg aldri hadde noe alvorlig problemer fra før) og hadde ingen bivirkninger. Det var ikke før jeg måtte slutte på de at jeg angret på at jeg i det hele tatt hadde begynt.

Fikk så mye kviser og ruglete hud at jeg fikk helt panikk. Håret begynte å falle av og jeg fikk nupper over brystet og ryggen. Det er 1,5 år siden jeg slutta og jeg har fortsatt problem med huden, noe jeg ikke hadde før jeg begynte. 

Anonymous poster hash: 39d57...acb
Skrevet

Jeg har psoriasis, og har ikke merket endring ift til det om jeg går av eller på Diane. Har hatt noen måneders opphold innimellom for å teste om PCOS har roet seg ned (det er grunnen til at jeg går på Diane), og pso har vært seg selv lik uansett.

Skrevet

Jeg syns Diane var helt fantastisk da jeg begynte på de. Fikk utrolig fin hud(selv om jeg aldri hadde noe alvorlig problemer fra før) og hadde ingen bivirkninger. Det var ikke før jeg måtte slutte på de at jeg angret på at jeg i det hele tatt hadde begynt.

Fikk så mye kviser og ruglete hud at jeg fikk helt panikk. Håret begynte å falle av og jeg fikk nupper over brystet og ryggen. Det er 1,5 år siden jeg slutta og jeg har fortsatt problem med huden, noe jeg ikke hadde før jeg begynte. 

Anonymous poster hash: 39d57...acb

Signerer denne. Jeg gikk på yasmin som er så og si samme type og styrke som diane. Dette er de to "verstingpillene" om du googler bivirkninger ETTER man har sluttet. Jeg var så fornøyd mens jeg gikk på de, ingen bivirkninger og hadde ikke den fjerneste anelse om at jeg skulle få et mareritt når jeg sluttet. Dette er heller ikke noe som legene kan noe om, informerer om eller ikke minst vil hjelpe deg med. Jeg mistet 3/4 av tykkelsen på håret mitt over en periode på 1,5 år. Jeg måtte opp om natten for å dusje fordi det klødde så intenst(aldri opplevd lignende kløe), hodebunnen var full av sår og talg og håret bare ventet på å dette ut så det var helt "dødt" og jeg kunne ikke gå med det løst. Jeg fikk aldri tilbake det jeg mistet, og savner det tykke flotte håret mitt med masse fall:( Jeg har fortsatt hår på hodet, men det er som om jeg mistet en del av utseendet mitt. Det blir aldri det samme igjen, og jeg føler meg uvel hver gang jeg ordner det. Det tok også et halvt år før jeg fikk menstruasjon og ett år før den ble regelmessig. I tillegg vil jeg nevne at om man rammes av håravfall på denne måten så er sjansen stor for at man også får en depresjon og vil slite psykisk senere. Noen tenker at "hår er bare hår", men det er faktisk en nesten like stor del av utseendet og identiteten som ansiktet, og skal å miste noe sånt permanent er ikke så greit. 

Ved siden av det jeg opplevde er det masse bivirkninger knyttet til disse pillene, det er jo jo med alle, men spesielt disse. Jeg råder deg virkelig til å google og lese på forumer o.l. Flere steder er yasmin og diane tatt vekk fra markedet pga søksmål osv. 

Anonymous poster hash: 202c2...8ac

Skrevet

Jeg gikk ned i vekt når jeg gikk på Diane, ganske så mange kg. Jeg har Pcos så da stabiliserte Diane kroppen min. Hadde ingen negative erfaringer med Diane, verken på hud eller hår. Men jeg hadde nok aldri begynt på den igjen, synes risikoen er alt for stor. Fikk for øvrig ingen bivirkninger av å slutte heller, alt holdt seg ved like hud, hår, syklus og vekt :) Ble noe annet etter graviditeten, men det er en annen sak :)

Skrevet

Kan dere skrive antall år dere gikk på Diane også? Jeg skal gå på de i et år, gruer meg til å slutte merker jeg...

Gjest Margit Spat
Skrevet

Kan dere skrive antall år dere gikk på Diane også? Jeg skal gå på de i et år, gruer meg til å slutte merker jeg...

Jeg gikk på Diane i 1 1/2 år. Merket over hodet ingen bivirkninger etter at jeg sluttet. Ingen kløe, ingen "byller", ingen håravfall. 

Grunnen til at jeg sluttet på dem var uønskede bivirkninger under bruk (store humørsvingninger og manglende sexlyst). 

Skrevet

Ts her: jeg har gått på de snart i to måneder nå, men får ikke lyst å fortsette hvis det blir værre når jeg slutter med dem etterhvert. Kvisene har for første gang endelig blitt borte og jeg føler meg fin i huden :( er det noe annet jeg kan prøve istedet for diane? Jeg er ganske tørr i huden selv om jeg også kan være fet og få urenheter, så klarer ikke noe som tørker ut huden.

Anonymous poster hash: 7cc70...5c8
Skrevet

Jeg har gått på dem i 5-6 år nå tror jeg. Har ikke opplevd problemer med håravfall e.l. i de periodene jeg har gått uten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...