Gå til innhold

Studere i Oslo - bo i Drammen, eller Tønsberg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal studere i Oslo (ikke nå i høst), og må bosette meg et sted som er billigere enn midt i Oslo sentrum, hvor det ikke er så veeldig urbant men trivelig for en katt å bo, og som samtidig ikke er for øde (da jeg vil komme til å dø av kjedsomhet). Vil altså gjerne bo i en by som er nærme Oslo, på Vestfold-siden, og står da mellom Tønsberg og Drammen. 

Studiet jeg skal gå er slik lagt opp at det går helt fint å pendle litt, så det er ikke et problem. Men jo kortere reisevei, jo bedre.

Men så er det sånn at jeg liker meg mye bedre i Tønsberg, da jeg er nærmere familie o.l. Kanskje en litt større by også? 

 

Hva ville du valgt? 



Anonymous poster hash: a5f50...9e6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ville valgt å bo nærmere skole.Blir for mye stress ellers



Anonymous poster hash: e8962...046
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er Drammen en fin by, i 2015? (Vet det ikke har vært så fint der før)

 

Personlig mener jeg f.eks Larvik ikke er noe fin by, men liker veldig godt Sandefjord og Tønsberg.

 

- TS



Anonymous poster hash: a5f50...9e6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jo kortere reisevei, jo bedre.

 

Du har egentlig svaret ditt der. 

 

Jeg er fra Drammen, og byen har absolutt blitt fin i forhold til det den var før. Å dra til Tønsberg for å besøke familie tar ikke lang tid i det hele tatt. Ikke minst er Drammen større enn Tønsberg. De jeg vet om som bodde i Tønsberg og studerte i Oslo ga fort opp, det går bare ett tog i timen, og som du vet så er ikke NSB helt pålitelige... 

Anonymous poster hash: edddb...114

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1t 42 min med tog fra Sandefjord til Oslo S, 20 min mindre fra Tønsberg. Det er en lang tur med tog, og dyrt i lengden.

 



Anonymous poster hash: 530e7...374
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg synes Drammen er en veldig fin by! toget inn til Oslo S tar bare 35 minutter og det går ofte tog. vil absolutt anbefale Drammen :-) har ikke bodd der selv, men har vært der maange ganger

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

1t 42 min med tog fra Sandefjord til Oslo S, 20 min mindre fra Tønsberg. Det er en lang tur med tog, og dyrt i lengden.

 

Anonymous poster hash: 530e7...374

 

 

Ok. Men jeg skrev ikke at jeg vil bo i Sandefjord

Anonymous poster hash: a5f50...9e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...