Gå til innhold

Anti-dagbok


Evalinn

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen.

Jeg skriver ikke dagbok. Jeg har forsøkt noen ganger når jeg var mindre å føre dagbok, men det har alltid endt med ett gidder-ikke-skrive-dagbok-scenario. Jeg er heller ingen blogger.. Men, jeg har mer enn nok tid til å skrive om hva jeg ikke er og hva jeg ikke liker, nå kan jeg fortelle hva jeg er og hva jeg liker.

Jeg er en B-person som lever livet til en A-person. Jeg elsker lakris og mine 2 katter.

Jeg elsker også min mann. Jeg har vært gift i 3 år og nå prøver vi å få barn. Jeg liker huset mitt veldig godt selvom jeg har innsett at jeg ikke er noen interiørdesigner.. Jeg har alltid vært glad i jentete-ting, men jeg har aldri vært noe flink til jentete-ting.. Jeg har alltid følt meg litt annerledes enn alle andre og du kan vell kalle meg litt awkward.

Jeg trener vekter 3 ganger i uken og spiser ganske kontrollert, men jeg er lubben. Jeg har i tillegg begynt med yoga, fordi jeg er ganske stiv og støl.

Jeg har en jobb mange ønsker seg, men jeg ønsker meg vekk i fra. Så jeg søker på det som dukker opp. Det er vanskelig å komme igjennom når hver stilling har 100 søkere.

Jeg elsker høsten mest av alle årstider. Lukten av høsten gjør meg glad.

Ellers er jeg veldig glad i å bruke kveldene mine til å se på TV med mannen.

Takk for nå, og forhåpentligvis skriver jeg noe i morgen også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her er jeg igjen gitt. 

 

Jeg går å venter på at IKM skal komme slik at jeg kan få vite om jeg ble gravid denne gangen eller ikke. Det værste med å prøve å bli gravid er all ventingen. Å få en negativ test gang på gang er faktisk ikke det værste for meg. Det er rett og slett å gå rundt så lenge å ikke vite. 

Det er 7 dager til IKM....  

Neste uke skal jeg og mannen til en gynekolog for å finne ut om alt er på stell. Jeg er ikke sikker på hva de tester, så jeg er ganske spent  :rolleyes:

 

Jeg var å trente i dag, og det var ingen god økt, men jeg må tenke som så at en dårlig økt er bedre enn ingen økt. pluss at jeg har revurdert hele kostholdet mitt! Jeg hadde ikke en gang tenkt på at alt kosttilskuddet jeg tar ikke anbefales for de som er gravide. Så nå kutter jeg ut alt sånt. Beholder tranen. Så mitt kosthold blir fra nå av mye havregryn, fisk, kjøtt, nøtter og grønnsaker  :sikle:  Blir sulten bare av å tenke på det!! (Har vært veldig sulten i hele går og i dag, uansett hvor mye jeg eter) Men ikke tro at jeg er fanatisk! Jeg spiser kake og godteri som alle andre, men prøver så godt det lar seg gjøre at det holder seg til lørdagen. Jeg synes det er viktig med gode vaner og struktur. 

 

I dag blir det biffstrimmel, tagliatelle og soppsaus til middag! Det skal bli godt å kose seg i armkroken til mannen min etter treningsøkt etterfulgt av en kjedelig lang dag på jobb. :hjerte:  :hjerte:  :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sunflower-Delight

Hei på deg! :smilyblomst:

 

Synes du er flink til å skrive dagbok. Dette er egentlig slik flest dagbøker er ment for å være, å skrive ned tankene dine. Liker spesiellt første innlegget ditt godt, for meg er det som å lese en kort intro til et brev. ;) Og så trenger en ikke å skrive dagbok hver dag, noen ganger kan det godt ta lengre tid før du skriver igjen.  :hug:

 

Hyggelig å hilse på deg! :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg! :smilyblomst:

 

Synes du er flink til å skrive dagbok. Dette er egentlig slik flest dagbøker er ment for å være, å skrive ned tankene dine. Liker spesiellt første innlegget ditt godt, for meg er det som å lese en kort intro til et brev. ;) Og så trenger en ikke å skrive dagbok hver dag, noen ganger kan det godt ta lengre tid før du skriver igjen.  :hug:

 

Hyggelig å hilse på deg! :goodbye:

 

Så utrolig hyggelig å få en liten notis inne på min dagbok :) Det hadde jeg rett og slett ikke ventet meg i det hele tatt. 

 

Hyggelig å hilse på deg også  :smilyblomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg trent igjen.. Dette var en god økt. Jeg turte å snakke til en annen person på treningsenteret i dag. Jeg pleier som regel å holde meg til meg selv når jeg er på trening. Jeg er jo usminket, svett og lukter ikke særlig godt. Det er ikke akkurat setting for det jeg vil kalle ett godt utgangspunkt for sosialt samvær. 

Jeg sliter med å finne balansen i mitt nye kosthold, men det er jo forholdsvis nytt, så det går vell seg til etterhvert. Så lenge jeg ikke går fra lubben til tjukk er jeg fornøyd. Jeg liker å være litt lubben. Jeg sier at man skal trene for å holde kroppen sterk og frisk, men spis kake og godis når livet byr på det. 

 

Når det kommer til det å bli gravid er jeg ikke særlig talentfull. Men jeg prøver så godt jeg kan, med hjelp fra mannen. Det 10 dager siden eggløsning i dag, og negativ test i morges. Vi prøver igjen i morgen tidlig med en ny test. Jeg undrer om jeg blir en god mor. Jeg tror jeg blir en streng mor. Jeg trur det er viktig å være litt streng. Jeg tror ikke mange foreldre i dag er så strenge. Men kanskje jeg tar feil.

 

Jeg har søkt på 2 jobber i dag. Det er fredag så jeg tenker ikke jeg ringer med mine obligatoriske"her-er-jeg- og-jeg-er-rett-person-til-jobben" spørsmålene mine før på onsdag kanskje. 

Er det kanskje dårlig gjort av meg å søke på ny jobb samtidig som jeg prøver å bli gravid?  Jeg føler ikke jeg får utnyttet mine resurser til det fulle i min nåværende jobb, noe som gjør at jeg hele tiden lengter meg over på noe nytt. Jeg håper jeg blir kalt inn på intervju så de får treffe meg, jeg tror jeg er bedre i real-life enn på papiret. 

 

Jeg digger Kvinne-guiden forresten. Jeg er egentlig en litt konfliktsky person, og her inne er det en del kranglefanter, så det er gøy å få prøvd seg i noen diskusjoner, uansett hvor usakelig det kan bli :fnise:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gravid? Nei.. 

 

Nå er det bare 2 dager til tanterød og fortsatt negativ test. så håpet mitt for denne perioden er ute.. Jeg skal heldigvis til en gynekolog i morgen, meg og mannen. Så kanskje vi kan finne ut om det er noe mer vi kan gjøre :) Jeg gleder meg masse! :)

 

 

Bryllup og endelig si unnskyld

 

Jeg skal i bryllup om 2 uker, som jeg gru gleder meg litt til.. jeg skal treffe den del folk jeg ikke har truffet på en stund.. grunnen til at jeg ikke har sett disse menneskene på en stund er fordi jeg dummet meg veldig ut og gjorde noe dumt.. pluss at jeg løy om det etterpå... Jeg gruer meg til å møte de fordi jeg skjønner at jeg har dummet meg ut og at de har rett til å være sinte på meg og ikke like meg, men jeg gleder meg fordi det skal bli godt å bare få det gjort. Møte de og bare si unnskyld. 

Jeg har kjøpt meg ny kjole for anledningen. Type Karen Millen. Jeg kjøpte mine 2 første Karen Millen kjoler i London i sommer. Jeg falt veldig for kvaliteten og stilen, så jeg kjøpte meg en til nå for å ha på i bryllupet. Det jeg liker best er ryggen. Slik ser den ut:

 

post-93857-0-02246100-1439811002_thumb.j

 

 

Film anbefalig:

Jeg vil anbefale en film til dere som er inne å ser i dagboken min. Jeg var på kino i går og så southpaw med Jake Gyldenhaal. En god drama film med mye tuting og grining fra min side.  :fnise:

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei, her vil jeg gjerne følge :) Virkelig flott kjole du har valgt deg ut!

Hei Siela! Så hyggelig :) takk skal du ha :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå sitter og drikker morgenkaffen min (lagd på en nespresso latissima, som jeg elsker) og ser på God morgen Norge :) jeg er så glad det har begynt igjen etter ferien! Som skrevet tidligere er høsten noe jeg elsker, og tv er en stor del av dette. Farmen <3 blant annet. Jeg digger å tenne noen lys og krype i sofakroken å sette på tv serie mens det blåser og regner ute!

Jeg sitter nå å venter på gynekologtimen meg og mannen skal på. Jeg gleder meg til å få utredning. Jeg håper vi får raske svar, men regner med at det er prøvetaking og lang ventetid på svar. :( jeg krysser fingrene for at han gir meg og mannen tommel opp.

Hilsen syyyyyykt spent!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nespresso er fantastisk! Har du smakt de med smak? Med litt melk og søtning smaker det sååå godt :) I fjor hadde de noen limited edition-smaker som jeg bestilte bare 1 av hver av for å smake og de var også gode. Selvsagt tomme når jeg skulle bestille igjen  :grine: Neste gang skal jeg kjøpe et halvt opplag når det kommer en ny limited edition :fnise:

 

Har dere prøvd lenge siden dere skal på utredning? Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet nøyaktig hvilke smaker du tenker på Siela! Jeg skal si i fra hvis jeg ser at de er til salgs igjen! De var fantaaaaastiske!  :laugh:

 

Har vært av prevensjonen siden 2012, men har ikke fulgt med på EL og syklus før for 6 måneder siden. Var på timen i dag, og fikk egentlig ikke noe mer enn en innføring i hvordan vi skal gå frem og svar på blodprøver vi hadde tatt på forhånd (de var fine). Meget dyktig lege fikk jeg inntrykk av. Flink til å forklare. Så vi skal tilbake i Oktober, og da skal vi levere prøver og ta prøver. Så nå er det bare å vente på Oktober :) Vi kommer til å fortsette prøvingen som normalt mens vi venter :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt at dere nå får utredning og hjelp! Viktig å føle seg ivaretatt av ansatte i helsevesenet og det virker som du har en positiv opplevelse av det. Håper det dog klaffer for dere før oktober :) 

 

Og ja, hvem skulle trodd at kaffe og mint passer sammen?! Eller kaffe med eplekake-smak?! Holy moly :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trening er DIGG, fremgang og flesk. 

 

Det beste med trening for meg er fremgang! Jeg blir så sinnsykt motivert og gira av å øke hver gang. Øke vekt, øke reps. øke, øke, øke!!  :trene:

Jeg synes det er helt fantastisk å se og merke at kroppen min blir bedre! Før gikk jeg og trente uten å logge hva jeg gjorde.. da trente jeg bare fordi jeg hadde bestemt meg for det. Nå som jeg logger treningen min gjør jeg ett bevisst valg å øke for hver gang (nesten hver gang). Hvorfor gidde å trene hvis man ikke har fremgang? Jeg vet jeg nok aldri kommer til det punktet at jeg ser ut som en bodybuilder eller at jeg løfter flere 100kg. grunnen til at jeg vet dette er at jeg er "flink" til å ta pauser fra treningen. Når jeg har ferie, så har jeg FERIE. Trening er ferskvare, og med ferie forfaller man raskt uten å vedlikeholde. Pluss at jeg spiser masse kake og godis..  :sikle:  :danse:  Jeg har ikke noe i mot å se veltrent ut, men jeg er en lubben jente og trives med det.

Jeg liker av og til når jeg ser ned på magen min å ta tak i flesket og riste det. Da begynner mannen min og le  :vetikke:  Jeg trener yoga for å bli myk og smidig, og styrke for å være sterk og sunn i kroppen. 

 

Menseeeeen, smertehelvette, mannfolk og jobb.

 

Jeg har en jobb hvor jeg står mye oppreist og som er veldig manns-dominerende.. men i dag måtte jeg gå ut i bilen og legge ned ryggen helt og slappe av.. det var det eneste som hjalp mot de intense og grusomme mensen-smertene mine. Fytti katta så motbydelige de smertene er. Det som irriterer meg er hvor lite greit det er for jobben at jeg går ut i bilen og setter meg ned. For det er det fryktelig tabu å si at man har mensen. Sier jeg det til kollegaer (menn) blir de helt satt ut og vet ikke hva de skal si eller gjøre.. Litt morsomt å se hvordan de prøver å vri seg unna fortest mulig  :fnise: Så jeg velger å ikke si til noen på jobb at jeg har mensen-smerter. Hvis jeg sier at jeg ikke er i form og trenger en pustepause der jeg går ett sted for å slappe av blir jeg uglesett... æsj... jeg hater denne situasjonen.. Hvorfor blir ikke røykere uglesett? de går jo å tar 5-minuttere en gang i timen, hver dag, året rundt. Jeg derimot sliter 2-3 dager i måneden.... og det kommer jo i krampetrekninger, så det er jo bare 30 min/1 time i ny og ne... Skulle ønske mannfolk fikk mensen-smerter..  

 

 

Jeg gleder meg...

Jeg gleder meg allerede til jul.. jeg elsker juletiden  :nissegutt:  :gave:

Men først og fremst gleder jeg meg til ROMA turen jeg skal på i September! En hel uke i Roma, bare meg og mannen  :hjerte:  :hjerte:  Kjærlighetstuuur  :hjerte:  :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sunflower-Delight

Leste igjennom hva som hadde skjedd siden sist gang jeg var innom her. Mye interessant informasjon å få med seg. Synes du skriver godt, du er flink til å fortelle og med å beskrive opplevelsene dine.  :jepp: 

 

Så gøy at du skal på ferie til Roma snart! Jeg skulle ha ønsket at vi også kunne ha dratt på ferie til et annet sted, men vi har ikke råd til det nå. Vi skal ha ferie i løpet av september, men da vil vi forbli her i området. En må jo prøve med å gjøre det beste ut av ferien uansett om en ikke drar noen sted, men det ville ha hjulpet mye å kommet seg litt vekk herifra, til og med en helg vekk ville ha hjulpet mye. Men men, akkurat nå er ikke det mulig så vi må bare gjøre det beste med situasjonen sånn som det er nå. Det er iallefall flott at dere skal til Roma på ferie, da må dere kose dere masse der! :yvonne:

 

Så dere har en nespresso latissima maskin? Vi fikk oss en Tassimo maskin for ikke så lenge siden. :hjerte: Virkelig gøy å ha, det er som å ha din egen Café hjemme. ;)  :strix: Skikkelig kjekt å ha.  :Hehe: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

wow! så fin! :) Takk for hyggelig hilsen og tilbakemelding. Har ikke fått skrevet dagbok fordi livet holder meg opptatt med andre ting. men desto mer har jeg å skrive om når jeg kommer til den tiden livet byr på mindre opplevelser :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Trening, trening og mer trening...

 

Jeg hadde en lang økt med styrketrening i dag. Jeg skjelver i kroppen fortsatt, og føler meg litt syk faktisk. Jeg har trent godt!  :trene:  Men fremgangen var ikke tilstede i dag.. Kan ikke forvente fremgang hver gang, men det er så gøy når det skjer. 

 

Bowling, venner, kaffe, shuffleboard. 

 

I det siste har det vært fullt opp med aktiviteter. Det har vært megakos med full timeplan, men det skal søren meg være godt når jeg får en dag "fri" til å gjøre absolutt ingenting! Ser jeg på timeplanen nå ser det mørkt ut, for jeg er fullbooket i lang tid fremover.. og ikke la meg begynne å fortelle om alt det forfallende husarbeidet. 

 

Bryllup, fjelltur, Roma

 

Jeg er klar til bryllup i helgen. Kjolen ligger klar, skoa er pusset, neglene og øyebryn har blitt fikset i dag og time til oppsett av hår er bestilt. Så nå får jeg bare se hvordan det går. Håper jeg kommer meg igjennom det uten å grine eller dø av å skamme meg (ref tidligere innlegg). 

Jeg og noen venner er i full gang med å planlegge fjelltur. Noe jeg ikke har nevnt tidligere er at jeg er hyttesamler. Jeg samler rett og slett på å besøke dnt's hytter rundt om i Norge. og i September får jeg 2 til på lista mi. Jeg elsker å dra på fjellet, miste dekning på telefonen og kun være med naturen og gode venner.  Det er helt ubeskrivelig hvor godt det er for sjela og kroppen. Hvis du er en av de som lurer på om fjelltur er noe for deg, så anbefaler jeg deg å prøve. Jeg var slik før, og jeg er så glad for at jeg våget å dra meg opp på fjellet!!  :tommelopp:

Roma turen begynner å nærme seg, og jeg har booket bord på en fin restaurant, som fikk meget gode scores på tripadvisor. Jeg bruker alltid tripadvisor når jeg skal reise. Det er gull verdt å få andre reisende sine meninger og anbefalinger. Jeg har og begynt å overtale mannen om å bli med på opera når vi er der. Jeg har aldri vært på opera, så jeg har lyst å prøve. Jeg like godt å dra på musicals, så det kan jo være at jeg liker opera også. Håper jeg klarer å overtale han  :smilorange:

 

Permanent hårfjerning med laser...?

 

Jeg har bestilt time!!!  :hoppendeglad:  jeg hater å barbere under armene fordi det svir/klør så indelig etterpå, og jeg synes det er dyrt og tidskrevende å vokse. Noen som har prøvd permanent hårfjerning? Jeg håper det funker, jeg må nok dra noen ganger før det blir bra, men håper det funker raskt.

 

 

Takk for meg, og har du en dagbok som du skriver i vil jeg gjerne lese i den. hva heter din dagbok? :blomst:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må innrømme at jeg er en av dem som får litt panikk av å være så langt fra folk og fe, mobildekning, internett og fasiliteter som bad og vannklosett :P For ikke å snakke om strøm! Derfor er jeg stor tilhenger av de som kjører den mer moderne hyttestilen :nigo:

 

Du må ha masse lykke til i bryllup. Håper alt det gamle er glemt og at det blir en fin opplevelse :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...