AnonymBruker Skrevet 14. august 2015 #61 Skrevet 14. august 2015 Ro ned reka litt. Jeg har lov til å bekymre meg over min alder når jeg er ferdig uten at jeg skal bli beskyldt for å kalle andre gammel. Det blir liksom helt bak mål, når det eneste formålet mitt med dette innlegget er å få svar på om det generelt er en normal alder eller om jeg har rett i bekymringene mine. Det går an å svare på en tråd uten å begynne å tro at alt andre bekymrer seg for er urettferdig mot en selv. Dette er tross alt min bekymring og ikke nødvendigvis din.Anonymous poster hash: 6924f...b0b Innlegget ditt gir du et inntrykk av at du er redd for å være for gammel. Siden dette og er en situasjon som gjelder mange mange MANGE andre, så vil dette også kunne ses som din oppfattelse av alder og utdanning generelt. Hvis dette ikke var et syn du hadde, hadde ikke dette vært en bekymring. Som en annen har sagt du er ikke engang et unntak. Jeg ønsker ikke å beskylde deg for noe men det virker for meg at det du er redd for virkelig er så trivielt. Det er som om når folk bekymrer seg til alle andre over en mikroskopisk kvise som ingen ser i sitt ellers feilfrie ansikt. Det er ikke bare en unødvendig bekymring, men bidrar til en helt feilslått holdning. At det er en person sin bekymring der og da har ikke mye å si. Jeg prøver å se den større sammenhengen. Anonymous poster hash: 71900...904 1
Anglofil Skrevet 14. august 2015 #62 Skrevet 14. august 2015 P.S : Tror dere at dere blir klokere av å henge x antall år på blindern, evt høyskoler, å lese/pugge det som andre har skrevet før? Joda, det er bra med utdannelse, og det er bra at man kan studere, fordype seg.., men mange av dere her høres ut som en saueflokk som ikke evner å tenke selv engang, dere har blitt indoktrinert i en samfunnsmal som gjør dere til uinspirerende , tørre akademikere! Anonymous poster hash: 58e25...a44 Nei, men ikke alle vet akkurat hva de skal bli når de begynner med studier. Jeg visste jeg ville bli lærer, men det var først sisteåret av lærerhøgskolen jeg innså hvor glad jeg er i engelskfaget. Det var da jeg forsto at jeg ville fordype meg i det. Og da ble det til at jeg valgte å ta en bachelor i engelsk (på to år) og deretter en master på to år etter det. Det er jo ikke fordi jeg synes det er så gøy å studere, men fordi jeg virkelig har en sterk pasjon faget. Jeg jobber ikke som lærer i dag, men jeg har noe å lene meg tilbake på, og jeg kan ihvertfall si det at "jeg fulgte drømmen" og det er jeg veldig fornøyd med. Mvh Yvonne
Boavda Skrevet 14. august 2015 #63 Skrevet 14. august 2015 Jeg tok bachelor i voksen alder og var ferdig da jeg var 32. Fant rett og slett ikke ut hva jeg ville utdanne meg til før det. Tror jeg fikk mer ut av studiet enn hvis jeg hadde kommet rett fra vgs. Det er noe med å ha erfaring og noen "knagger" å henge ting på.
AnonymBruker Skrevet 14. august 2015 #64 Skrevet 14. august 2015 24 år og fikk tittel som sivilingeniør i juni. Anonymous poster hash: 23584...833
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå