Gå til innhold

Dyrebeskyttelsen- tar de imot?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nei dyrebeskyttelsen tar ikke i mot omplasseringsdyr. Jeg vil anbefale å prøve finn.no, annonser på facebook og slikt, der har du størst sjanse. Anbefaler iaf IKKE FOD, de er helt håpløse, sier de skal gjøre en ting og ombestemmer seg senere. Hadde en slik erfaring med en skikkelig problem-valp for en stund siden, endte dessverre opp med avliving pga inkompetansen til enkelte omplasserings-organisasjoner. 



Anonymous poster hash: 6702e...6d2
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om de er drektige, kan man ta abort, noe som virker som den beste løsningen i denne situasjonen.

 

Ja, men dyrlegen ville ikke gjøre det på en så ung katt -_- Og ja, vi har byttet dyrlege...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min var kjønnsmoden når den var 6mnd gammel..... Fuck dyrlegen som sa det var for tidlig å sterilisere. Det var vanskelig nok å omplassere tamme, kjælne kattunger på 3mnd, for ikke å snakke om skikkelig kjipt for kattemor som bare var 9mnd gammel når avkomma kom. Få han til å sterilisere/kastrere dem asap!

Det samme skjedde meg. Fikk råd om å vente til katten var omtrent 9 mnd før jeg kastrerte. Da hunnkatten min var litt over 8 mnd fikk hun 2 kattunger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det samme skjedde meg. Fikk råd om å vente til katten var omtrent 9 mnd før jeg kastrerte. Da hunnkatten min var litt over 8 mnd fikk hun 2 kattunger.

For det var ikke noe du gjorde feil heller? Man slipper da for fader meg ikke en ukastrert katt ut. Rart dyrlegen ikke i samme slengen informerte deg at katter skal ikke slippes ut før de er ca. 1 år pga stedsansen.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Redd dyra hvis du bor i Telemark tar I mot katter. Vil anbefale dyrenett.No der jeg selv har annonsert og gitt vekk kattunger. Prøv å beskrive de positive sidene ved kattene for å markedsføre dem litt.

Anonymous poster hash: a9813...1c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Redd Dyra har sprengt kapasitet ALLE har sprengt kapasitet nå, pga alle idiotene som ikke gidder å ta vare på dyra sine når se skal på ferie. For det er tross alt så jævlig mye enklere å bare dumpe katta hos en organisasjon, enn å ta ordentlig ansvar (hold katta inne til den er et år gammal, ikke slipp ut ukastetrerte/uvaksinerte katter). For hvem gidder vel å BETALE noe for å sørge for godt dyrehold hos en katt, det er jo tross alt bare en katt og det er så lett å skaffe seg en ny søt kattunge når man har lyst, så dumper man den når den blir voksen og slik fortsetter det.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Erfaring.... Et halvt år gamle katter er i prinsippet unge voksne katter. Da er det sannsynligvis for sent å få dem ordentlig tamme. Er kattungene født ute, trenger de menneskekontakt fra de åpner øynene.

Du tar nok helt feil. De fleste er kjælne om man får tak i dem, noen kommer frivillig for å bli klappet, og noen er reddere enn andre.

 

Ts

Anonymous poster hash: 1a062...aa0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det var ikke noe du gjorde feil heller? Man slipper da for fader meg ikke en ukastrert katt ut. Rart dyrlegen ikke i samme slengen informerte deg at katter skal ikke slippes ut før de er ca. 1 år pga stedsansen.

Unnskyld... men altså for det første var hun innekatt. Men vi hadde to stk. En gutt og en jente fra samme kull. Og derfor ble hun gravid fordi vi fikk høre at vi måtte vente med kastrering til de var 9 mnd. Og det gjaldt begge to. Synes derfor du ikke har noen grunn til å kalle meg uansvarlig.

Og det om 1 år og stedsans vet jeg så du trenger ikke komme med pekefinger. Jeg beholdt også kullet hun fikk og tok ansvaret for å ha blitt feilinformert.

Endret av tussi84
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld... men altså for det første var hun innekatt. Men vi hadde to stk. En gutt og en jente fra samme kull. Og derfor ble hun gravid fordi vi fikk høre at vi måtte vente med kastrering til de var 9 mnd. Og det gjaldt begge to. Synes derfor du ikke har noen grunn til å kalle meg uansvarlig.

Og det om 1 år og stedsans vet jeg så du trenger ikke komme med pekefinger. Jeg beholdt også kullet hun fikk og tok ansvaret for å ha blitt feilinformert.

Da beklager jeg. Saken stiller seg annerledes da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Du tar nok helt feil. De fleste er kjælne om man får tak i dem, noen kommer frivillig for å bli klappet, og noen er reddere enn andre.

 

Ts

Anonymous poster hash: 1a062...aa0

 

Har dere lagt ut annonser nå?

Ta gode bilder, og sett krav om at de må kastreres, eller aller best kastrer dem først, da er det enklere å omplassere dem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere lagt ut annonser nå?

Ta gode bilder, og sett krav om at de må kastreres, eller aller best kastrer dem først, da er det enklere å omplassere dem.

Annonse er visst lagt ut for lenge siden, uten respons.

 

Slik det ser ut nå, overlever 2 av 5 katter. 2 av dem blir hos eier.

Anonymous poster hash: 1a062...aa0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Nei dyrebeskyttelsen tar ikke i mot omplasseringsdyr. Jeg vil anbefale å prøve finn.no, annonser på facebook og slikt, der har du størst sjanse. Anbefaler iaf IKKE FOD, de er helt håpløse, sier de skal gjøre en ting og ombestemmer seg senere. Hadde en slik erfaring med en skikkelig problem-valp for en stund siden, endte dessverre opp med avliving pga inkompetansen til enkelte omplasserings-organisasjoner. 

Anonymous poster hash: 6702e...6d2

 

 

Atte hæ? Om du hadde et "problemdyr" er det din manglende kompetanse som skapte problemene. Hva slags ting var det FOD sa de "skulle gjøre?" Organisasjonene kan ikke annet enn å forsøke å redde dyr som er hjemløse og attpåtil kanskje ta imot noen dyr som leveres direkte av eiere.

Anonymous poster hash: 2d448...3c9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår virkelig ikke hvorfor han skaffet seg katter om han ikke kunne ta vare på de. Er jo traumatisk for dyr å bli sendt rundt på den måten, men enda mer uansvarlig å ta livet av ett dyr fordi du ikke føler for å ta vare på det lenger. Han bør virkelig ikke forvente at dyrebeskyttelsen bare skal sveipe inn og ta ansvar der han ikke gidder, det er faktisk ikke greit. Han bør få rævva i gir og sørge for at kattene får ett godt hjem etter at de har vert gjennom full helsesjekk, vaksiner, chip og kastrering. Hvis han ikke kan sørge for det har han INGEN ting med dyr å gjøre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

  • 3 uker senere...

 

Nei dyrebeskyttelsen tar ikke i mot omplasseringsdyr. Jeg vil anbefale å prøve finn.no, annonser på facebook og slikt, der har du størst sjanse. Anbefaler iaf IKKE FOD, de er helt håpløse, sier de skal gjøre en ting og ombestemmer seg senere. Hadde en slik erfaring med en skikkelig problem-valp for en stund siden, endte dessverre opp med avliving pga inkompetansen til enkelte omplasserings-organisasjoner. 

Anonymous poster hash: 6702e...6d2

 

Hvilket forskrudd sinn har du som greier å vri sannheten på den måten?

Anonymous poster hash: 5c163...729

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...