Cinder Skrevet 10. august 2015 #1 Skrevet 10. august 2015 Jeg er b menneske. Har alltid vært det, og det funker i visse faser av livet. Men nå MÅ jeg komme meg tidlig i seng og stå tidlig opp. Er det noen andre b-mennesker som kan dele erfaringer med å tilpasse seg samfunnets krav ? Og vær så snill - dere som ikke har erfart å ikke få sove om kvelden, dere som ikke har hatt ti alarmer på om morgenen eller aldri har forsovet dere - vær grei å ikke svar på dette fordi dere vet ikke hva vi ekte b-mennesker sliter med.
AnonymBruker Skrevet 10. august 2015 #2 Skrevet 10. august 2015 Eneste som funket for meg var å legge meg med en gang jeg ble trøtt. Altså mellom 1800-2000. Sto opp mellom 03-05. (Før dette hadde jeg døgnet) Første og eneste gangen jeg hadde en døgnrytme som virket over lengre tid. Problemet er jo at det ikke funker med et sosialt liv... Passerer klokka ca 2100 får jeg ikke sove på mange timer. Aner ikke hvorfor. Og bare 1 dag hvor jeg ikke legger meg til "rett tid" ødela hele rytmen... Anonymous poster hash: 8a4c3...2c7 1
Adara Skrevet 10. august 2015 #3 Skrevet 10. august 2015 (endret) Jeg tenker konstant på at jeg MÅ stå opp neste dag, hvor viktig det er. Som regel så går det greit da, så står jeg opp. Har foreksempel alltid vært flink til å komme i tide når jeg har fått 2 advarsler fra jobben. For en mer permanent løsning, så kan du jo gi meg det når du finner den. Endret 10. august 2015 av Adara 1
Gjest Money Skrevet 10. august 2015 #4 Skrevet 10. august 2015 Ligger våken nå og sliter med det samme. Er sulten, og det fins rester av middagen. Vil egentlig krype i sofaen med restmat og tv. 2 advarsler høres ikke bra ut, har du noengang fått sparken da?
AnonymBruker Skrevet 11. august 2015 #5 Skrevet 11. august 2015 Det som funker best for meg er å sove tre timer før jobb og tre timer etter jobb. Anonymous poster hash: 6b097...36d
Cinder Skrevet 11. august 2015 Forfatter #6 Skrevet 11. august 2015 Det som funker best for meg er å sove tre timer før jobb og tre timer etter jobb.Anonymous poster hash: 6b097...36d Det høres veldig slitsomt ut :-) Men det er nok det beste å finne ut hva som funker for en selv.
emilythorne Skrevet 11. august 2015 #7 Skrevet 11. august 2015 Legg deg til samme tid hver dag, og prøv å være i fysisk aktivitet noen timer før leggetid. Jeg opplever at om jeg har trent hardt, gått en lang tur eller generelt hatt en lang dag, så sovner jeg lettere. Andre tips kan være en beroligende te, forbered deg på at det er kveld og sovetid. Gjør rolige ting som å se en film, les en bok(denne funker alltid), og bare ro ned før leggetid. Tips til å stå opp er litt vanskeligere! Men wake up light fungerer for meg om vinteren
mijaa Skrevet 11. august 2015 #8 Skrevet 11. august 2015 Det jeg gjør, er at jeg begynner "leggeritualet" mitt ganske tidlig; jeg skal være ferdigdusjet til 22, og innen 22:30 skal jeg helst være i seng. Så ser jeg på en serie til jeg sovner, gjerne rundt 12. Jeg tror det er lurt å ha en sånn rutine, selv om det gjerne tar litt tid før det funker. Nå "vet" kroppen min at dusj = leggetid, så blir alltid litt trøtt og sigen av det. Og ikke sov på ettermiddagen! Hvis jeg gjør det, kan jeg se langt etter å sovne på kvelden i alle fall. Når det gjelder å stå opp har jeg dessverre ingen tips.. Uansett når jeg har lagt meg, synes jeg det er grusomt å stå opp før 10.
Cinder Skrevet 11. august 2015 Forfatter #9 Skrevet 11. august 2015 Takk for gode råd. Men som dere b-mennesker vet så er det vanskelig å roe seg ned om kvelden for da er jo kroppen full av energi ! Det skal vaskes og ordnes og alt man ikke klarte å få gjordt om morgenen fikser man etter ti om kvelden. Men jeg tar med meg rådene om en leggerutine :-) Og så skal jeg ikke sitte foran noen som helst skjerm etter klokka ni - det har jeg hørt er en killer for søvnen. Te hjelper ikke, det har jeg prøvd. Valeria er heller ikke noe tess. Tv kan jeg ikke se på da jeg har unger som også skal komme til ro. Problemet er å overbevise kroppen at det faktisk er smart å roe ned to hakk når klokka tikker over ti.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå