AnonymBruker Skrevet 11. august 2015 #21 Skrevet 11. august 2015 Jeg kan se poenget til TS, hvis hun har en x som bytter partner " litt ofte".. Jeg hadde en elev en gang, hvor mor ofte byttet partner, og ventet ikke til forholdet på noen måte var stabilt før hun presenterte han for barna. Dette ble vanskelig for barna, når eleven gjerne kunne fortelle at mor hadde ny kjærest uken etter hun droppet den forrige. Utenom det er jeg redd et slikt krav kan lage konflikt, men personlig mener jeg at man skal snakke sammen når nye partnere blir presentert, på den måten føler barna gjerne at de kan snakke åpent om det i begge hjem, og de foresatte kan frensnakke den nye partneren for å skape gode relasjoner. Problemer her ligger vel i at enhver kommunikasjon fører til konflikt - en av hovedgrunnene til bruddet. Hadde vi kunnet snakket sammen hadde nok ting vært mye lettere. 😉Anonymous poster hash: ff049...042
AnonymBruker Skrevet 11. august 2015 #22 Skrevet 11. august 2015 Sånn jeg mener "enig" går vel mer på å sjekke at det passer for barnet... Kanskje hun har en tung periode i barnehage, er mye lei seg pga bruddet (skjer i ny og ne) etc, så kan det være tøft å plutselig få det oppå alt... TSAnonymous poster hash: ff049...042 Hva mener du egentlig? At far ikke kan la barnet få treffe ny kjæreste hvis du mener barnet har hatt en tøff periode? Og hvordan skal staffen blir hvis far ikke overholder avtalen, og hvem skal uføre straffen? Om dere har en muntlig, skriftlig avtale eller ikke på dette spiller jo liten rolle, så lenge det ikke er noen der til gjøre noe med det hvis de blir brutt. Jeg synes det er helt på jordet at ekser skal styre så mye som du legger opp til. Anonymous poster hash: a55e7...485 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2015 #23 Skrevet 11. august 2015 Hva mener du egentlig? At far ikke kan la barnet få treffe ny kjæreste hvis du mener barnet har hatt en tøff periode? Og hvordan skal staffen blir hvis far ikke overholder avtalen, og hvem skal uføre straffen? Om dere har en muntlig, skriftlig avtale eller ikke på dette spiller jo liten rolle, så lenge det ikke er noen der til gjøre noe med det hvis de blir brutt. Jeg synes det er helt på jordet at ekser skal styre så mye som du legger opp til.Anonymous poster hash: a55e7...485 Hvem snakker om straff? 😳 Tanken er vel å "klargjøre" avtaler i en situasjon hvor muntlig kommunikasjon er så godt som fraværende... Om det høres ut som jeg forsøker å ødelegge, så ødelegger jeg vel like mye for meg selv og min nye partner.....?Anonymous poster hash: ff049...042
AnonymBruker Skrevet 11. august 2015 #24 Skrevet 11. august 2015 Hun stoler ikke på hans vurderinger. Ups...Mistet han de evnene underveis i samlivet? Så kontrollert at han slapp å ta noen? Om du ikke stoler på han,så betyr vel ikke dette noe i en avtale? Så da syns du det er bedre at far holder en dame skjult for barna?fremfor å presentere? Hva om han holder avtalen,og han eks blir bedratt av denne damen og bryter....skal han da gå et år til før neste blir presentert? Og hva er straffen om han bryter denne avtalen? Bot, fengsel...Får ikke treffe barna? Hvem skal styre et brudd på den avtalen? TS har vel tenkt gjennom dette? En slik avtale er ikke holdbar..hverken juridisk eller på noen annen måte. Det er på kg du kan lese sånne idiot ting. ...og d av voksne folk Anonymous poster hash: f2426...414
AnonymBruker Skrevet 11. august 2015 #25 Skrevet 11. august 2015 Hei siste AB. Mye av det har jeg tenkt gjennom, ja. Men mye har jeg ikke tenkt igjennom - bl.a. "straff". Har ingen intensjon om det i det hele tatt - bare ha en liten "reminder" i bakhodet så man kanskje tenker to ganger før man gjør noe. Når det gjelder vurderingsevne: ja, den evnen mistet han i samlivet da han mente at det å være fysisk var noe den andre parten "la opp til selv". Men - uansett: takk for masse svar! Skjønner at dette tydeligvis er uvanlig, så da får vi gå ny runde og komme til en enighet som alle kan ha det bra med. 😊Anonymous poster hash: ff049...042
AnonymBruker Skrevet 11. august 2015 #26 Skrevet 11. august 2015 ...å ha med hvordan/når man skal introdusere barn for ny partner? Vi har skrevet ny avtale nå, og siden vi ikke har spesielt god kommunikasjon i det daglige, ønsker jeg å ha alt svart på hvitt. Vi hadde en muntlig avtale på at vi skulle informere den andre parten samt være enig om det, før vi introduserte noen. Men da jeg skrev dette inn i avtalen, ble det bråk.. Jeg mener det er lurt å ha en "plan" for dette - er jeg helt på jordet???!?!!? (La den inn på "samliv" først, men er kanskje mer riktig her...)Anonymous poster hash: ff049...042 "Ikke god kommunikasjon"...da kan dere umulig ha 50/50/delt bosted? Det er vanlig å ha eget punkt i advokatavtalen om at barna er de siste som skal hilse på mors/fars nye partner - og det kun når et slikt forhold er solid og vel etablert. Mor / far informeres først. Dernest barna. Men kun når det er svært seriøst og etter noen år.Anonymous poster hash: 4480b...dd9
AnonymBruker Skrevet 11. august 2015 #27 Skrevet 11. august 2015 "Ikke god kommunikasjon"...da kan dere umulig ha 50/50/delt bosted? Det er vanlig å ha eget punkt i advokatavtalen om at barna er de siste som skal hilse på mors/fars nye partner - og det kun når et slikt forhold er solid og vel etablert. Mor / far informeres først. Dernest barna. Men kun når det er svært seriøst og etter noen år.Anonymous poster hash: 4480b...dd9 Etter noen år? Hvordan mener du at et forhold skal bli "etablert" når en møtes i skjul for barna, og en så viktig del av livet som barna blir utelatt av relasjonen? Å drive å pleie et forhold på sida i åresvis før du introduserer barna er helt idiotisk, spør du meg.Anonymous poster hash: 42fb1...ec7 2
Sol-2 Skrevet 11. august 2015 #28 Skrevet 11. august 2015 Problemer her ligger vel i at enhver kommunikasjon fører til konflikt - en av hovedgrunnene til bruddet. Hadde vi kunnet snakket sammen hadde nok ting vært mye lettere. Anonymous poster hash: ff049...042 Jeg forstår godt situasjonen og ønsket ditt, kanskje dere kan komme frem til en god avtale for begge ved hjelp av familevernkontoret.. Lykke til!
xinnia Skrevet 12. august 2015 #29 Skrevet 12. august 2015 Etter noen år? Hvordan mener du at et forhold skal bli "etablert" når en møtes i skjul for barna, og en så viktig del av livet som barna blir utelatt av relasjonen? Å drive å pleie et forhold på sida i åresvis før du introduserer barna er helt idiotisk, spør du meg.Anonymous poster hash: 42fb1...ec7 Det er da ikke noe problem å pleie ett forhold i skjul for barn, når man ikke har de 100%. Har man f.eks barna annenhver uke- har man den andre uken til å bli kjent med ny partner. Synes ikke det er så idiotisk å bli godt kjent før man introduserer barna, og flytter sammen. Barna har allerede vært igjennom brudd mellom foreldrene, hvorfor skal man risikere flere liksom? Men å ha det i en samværsavtale er jeg enig i kan virke kontrollerende. Men TS, dersom far bare vil ha barna annenhver helg, ser jeg liksom ikke helt at det bør være noe grunnlag for å ha en slik avtale. Kan jo være at han bare skal være "vrang". Hadde ikke giddet å tatt den kampen- for meg er det viktigere at barn har en god relasjon til BEGGE foreldrene!
AnonymBruker Skrevet 12. august 2015 #30 Skrevet 12. august 2015 Har ikke mekler fortalt deg at du ikke har noenting med eksen din sitt liv å gjøre lengre? Anonymous poster hash: abbe2...eb5 Har ingen informert deg om at så lenge man har barn sammen så har man med hverandre å gjøre livet ut?Anonymous poster hash: 4480b...dd9 1
regine Skrevet 12. august 2015 #31 Skrevet 12. august 2015 Jeg har stor sympati med TS sitt ønske om å ha med en klausul i samværsavtalen om at 1) den andre forelder skal informeres før barna om ny kjæreste og 2) man skal ikke introdusere barna for nye kjærester før det har gått en viss tid. I motsetning til det en del åpenbart tror, handler ikke dette om kontrollbehov over for eksen - men om å ivareta BARNAs beste. For ungene er det helt klart en fordel at mor vet det hvis far har fått ny partner (og vice versa) og dermed slipper å være den som føler at h*n ikke kan snakke til far om mors nye kjæreste og/eller er den som må være budbringeren ifht en slik nyhet. Problemet er imidlertid med en slik klausul som med så mange andre: man har ingen sanksjonsmuligheter. Verken far eller mor kan gjøre noe med at den andre tar med seg den kjempeferske daten og insisterer på at vedk skal delta på hele samværet. Fordelen med å ta med en slik klaususl kan dog være at det er et insitament for begge foreldre å tenke litt lengre enn sin egen forelskelse når man treffer en ny. Når man har med noe sånt, og har snakket om hvorfor det kan være lurt, så klargjør man kanskje noe bedre også for seg selv at det er BARNAs behov som skal være viktigst. Hvis dere likevel møtes på familievernkontoret for å prøve å meisle ut en avtale - så kan du iallfall snakke om det, men da ifht hva som er barnas behov. Men jeg hadde definitivt ikke insistert på å ta det med, bla fordi jeg av erfaring vet hvor mye irritasjon slike klausuler kan bidra til, fordi det ikke får noen konsekvenser om de brytes. 1
AnonymBruker Skrevet 12. august 2015 #32 Skrevet 12. august 2015 Møtes i skjul? Hva om mor treffer en fyr? Blir vel litt være for henne å holde det skjult? Siden barna bor der?Anonymous poster hash: f2426...414 1
AnonymBruker Skrevet 12. august 2015 #33 Skrevet 12. august 2015 Jeg har stor sympati med TS sitt ønske om å ha med en klausul i samværsavtalen om at 1) den andre forelder skal informeres før barna om ny kjæreste og 2) man skal ikke introdusere barna for nye kjærester før det har gått en viss tid. I motsetning til det en del åpenbart tror, handler ikke dette om kontrollbehov over for eksen - men om å ivareta BARNAs beste. For ungene er det helt klart en fordel at mor vet det hvis far har fått ny partner (og vice versa) og dermed slipper å være den som føler at h*n ikke kan snakke til far om mors nye kjæreste og/eller er den som må være budbringeren ifht en slik nyhet. Problemet er imidlertid med en slik klausul som med så mange andre: man har ingen sanksjonsmuligheter. Verken far eller mor kan gjøre noe med at den andre tar med seg den kjempeferske daten og insisterer på at vedk skal delta på hele samværet. Fordelen med å ta med en slik klaususl kan dog være at det er et insitament for begge foreldre å tenke litt lengre enn sin egen forelskelse når man treffer en ny. Når man har med noe sånt, og har snakket om hvorfor det kan være lurt, så klargjør man kanskje noe bedre også for seg selv at det er BARNAs behov som skal være viktigst. Hvis dere likevel møtes på familievernkontoret for å prøve å meisle ut en avtale - så kan du iallfall snakke om det, men da ifht hva som er barnas behov. Men jeg hadde definitivt ikke insistert på å ta det med, bla fordi jeg av erfaring vet hvor mye irritasjon slike klausuler kan bidra til, fordi det ikke får noen konsekvenser om de brytes. Takk for gjennomtenkte ord. Jeg har forøvrig fjernet alt som har med dette å gjøre nå. Jeg har endret dato for ny "vurdering". Jeg lagt opp alt slik han ønsker. Han nekter fremdeles å signere, fordi "jeg ikke har tillit til ham og respekt for ham". Det skal jo sies at den tilliten og respekten forsvant da han var fysisk med meg... Men det styrker jo troen på at han er mer opptatt av egentid og fri, enn på barnets beste. 😕 TS Anonymous poster hash: ff049...042
AnonymBruker Skrevet 12. august 2015 #34 Skrevet 12. august 2015 Takk for gjennomtenkte ord. Jeg har forøvrig fjernet alt som har med dette å gjøre nå. Jeg har endret dato for ny "vurdering". Jeg lagt opp alt slik han ønsker. Han nekter fremdeles å signere, fordi "jeg ikke har tillit til ham og respekt for ham". Det skal jo sies at den tilliten og respekten forsvant da han var fysisk med meg...Men det styrker jo troen på at han er mer opptatt av egentid og fri, enn på barnets beste. TSAnonymous poster hash: ff049...042 synd for barna selvsagt- for de trenger selvfølgelig dere begge, Men for deg må det jo være toppers- da slipper du egentlig å forholde deg til han i hverdagen. Anonymous poster hash: 58d82...719
AnonymBruker Skrevet 12. august 2015 #35 Skrevet 12. august 2015 Hva om nye damen blir gravid? Skal forholdet fortsatt skjules? At han har vært fysisk mot deg er ikke bra. Er det som får deg til denne tankegangen? Du vil jo kneble en mann....Anonymous poster hash: f2426...414
AnonymBruker Skrevet 12. august 2015 #36 Skrevet 12. august 2015 Hva om nye damen blir gravid? Skal forholdet fortsatt skjules? At han har vært fysisk mot deg er ikke bra. Er det som får deg til denne tankegangen? Du vil jo kneble en mann....Anonymous poster hash: f2426...414 Skjules? Knebles? Skjønner ingenting.... Det er snakk om å få vite i forkant at barnet mitt skal møte pappan sin nye kjæreste - og kunne si at "ja, barnet har det fint både hjemme og i bhg, ingenting i veien for det". Har da aldri nevnt at forholdet skal skjules, at det er snakk om munnkurv og knebling? Ble litt dratt ut av proporsjoner nå, syns jeg.... TS Anonymous poster hash: ff049...042
AnonymBruker Skrevet 12. august 2015 #37 Skrevet 12. august 2015 synd for barna selvsagt- for de trenger selvfølgelig dere begge, Men for deg må det jo være toppers- da slipper du egentlig å forholde deg til han i hverdagen.Anonymous poster hash: 58d82...719 Å slippe å forholde meg til ham = 👍 At barnet mitt ikke får se pappa = 😔👎Anonymous poster hash: ff049...042
AnonymBruker Skrevet 12. august 2015 #38 Skrevet 12. august 2015 Møtes i skjul? Hva om mor treffer en fyr? Blir vel litt være for henne å holde det skjult? Siden barna bor der?Anonymous poster hash: f2426...414 Om "mor treffer en fyr", er det min fordømte plikt å holde den delen av livet separat fra barnet mitt inntil jeg er sikker på at dette er noen jeg vet jeg vil ha en fremtid med. Og det er også min plikt å informere pappan om dette og høre om han har noen motforestillinger mot å la de møtes, når den tid kommer.Anonymous poster hash: ff049...042
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå