AnonymBruker Skrevet 10. august 2015 #1 Skrevet 10. august 2015 ...å ha med hvordan/når man skal introdusere barn for ny partner? Vi har skrevet ny avtale nå, og siden vi ikke har spesielt god kommunikasjon i det daglige, ønsker jeg å ha alt svart på hvitt. Vi hadde en muntlig avtale på at vi skulle informere den andre parten samt være enig om det, før vi introduserte noen. Men da jeg skrev dette inn i avtalen, ble det bråk.. Jeg mener det er lurt å ha en "plan" for dette - er jeg helt på jordet???!?!!? (La den inn på "samliv" først, men er kanskje mer riktig her...)Anonymous poster hash: ff049...042 1
minister-mio Skrevet 10. august 2015 #2 Skrevet 10. august 2015 Jeg tror det er uvanlig. Blir det ikke litt kunstig? Hva er poenget med å ha det i avtalen? 2
AnonymBruker Skrevet 10. august 2015 #3 Skrevet 10. august 2015 Har ikke mekler fortalt deg at du ikke har noenting med eksen din sitt liv å gjøre lengre? Anonymous poster hash: abbe2...eb5
AnonymBruker Skrevet 10. august 2015 #4 Skrevet 10. august 2015 Jeg tror det er uvanlig. Blir det ikke litt kunstig? Hva er poenget med å ha det i avtalen? ...mest for å ha alt "avklart" før det oppstår situasjoner vi aldri greier å holde oss nøytrale i - og litt fordi han har en (stor) tendens til å tenke på seg og sitt, før hva som er rett for barnet.. Hmmm....Anonymous poster hash: ff049...042
AnonymBruker Skrevet 10. august 2015 #5 Skrevet 10. august 2015 Har ikke mekler fortalt deg at du ikke har noenting med eksen din sitt liv å gjøre lengre? Anonymous poster hash: abbe2...eb5 Hehe - jeg har ikke noe med eksens liv å gjøre, men derimot har jeg alt med barnet sitt ve og vel å gjøre.. 😉 Og i siste rådgivningsmøte ble vi anbefalt å lage en plan på hvordan dette med nye partnere skulle skje ifht barnet. Utover det vil jeg helst ha så lite med eksen å gjøre som mulig. 👏Anonymous poster hash: ff049...042
AnonymBruker Skrevet 11. august 2015 #6 Skrevet 11. august 2015 Vet om to som har det med i sin avtale, men det ble bråk allikevel, da praksis og tolkning varierer. "Ny kjæreste skal ikke introduseres før det har gått ett år" = ett år etter at de ble "offisielt" sammen? Ett år etter bruddet? Ett år etter de møttes selv? Ett år etter selve avtalen ble skrevet? Hva med "tilfeldig" introduksjon som venn/kollega/nabo/bekjent? (Den aktuelle kjæresten var årsak til bruddet, så "ett år" ble bare et halvt år). Lurt å ha en plan og en enighet, men ikke regn med at det løser konflikt, folk gjør som de syns passer best uansett. Anonymous poster hash: 707dd...9c5 2
Pinkee Skrevet 11. august 2015 #7 Skrevet 11. august 2015 En ting er dette med tidsperspektiv, for som forrige skriver, hva er ett år? Men, at den andre skal informeres, det synes jeg er på sin plass. or det griper såpass inn i barnets liv, at den andre bør vite det. Og, alle barn skjønner forskjellen på venn og kjæreste.
AnonymBruker Skrevet 11. august 2015 #8 Skrevet 11. august 2015 Vi er i mekling nå, og mekler nevnte dette som noe som kan være aktuelt å ha med i avtalen. Jeg kommer til å sette krav om at jeg skal vite det før vesla, så jeg vet hva hun snakker om den dagen det evt blir aktuelt. Anonymous poster hash: d1a56...90d 2
AnonymBruker Skrevet 11. august 2015 #9 Skrevet 11. august 2015 Det blir litt vel kontrollerende å ha med noe sånt i avtalen syns jeg. Jeg er kanskje litt farget av at eksen har vett nok til å informere meg om slikt uten videre, men. Jeg kan forstå det hvis mor eller far drasser med seg nye "kjærester" hjem hele tiden. Men at man ikke får introdusere kjæresten før det har gått minst 1 år, og man får ikke flytte sammen før det har gått 2-3 år, det kan ingen andre enn far (evt mor) bestemme selv. Det kan ikke engang eksen kreve. Da ber man om dårlig samarbeid. Anonymous poster hash: a5c90...d69 5
AnonymBruker Skrevet 11. august 2015 #10 Skrevet 11. august 2015 Oppfatter slike samværsavataler som at mor er sjalu. Hun prøver å kontrollere når far kan ta med seg ny kjæreste hjem. Da er det fint og kan skylde på at det er det beste for barna. Det kan også gå andre veien selvsagt. Anonymous poster hash: ca214...cb2 4
Britt Banditt Skrevet 11. august 2015 #11 Skrevet 11. august 2015 Hvorfor skal du være enig om at det er greit at noen blir introdusert (hvis jeg forsto det rett)? Ellers er jeg enig i at det er greit at ekspartner blir fortalt om at det eksisterer en ny partner før barna får vite det, men ikke at ekspartner skal være med på å bestemme når etc. 4
AnonymBruker Skrevet 11. august 2015 #12 Skrevet 11. august 2015 Sånn jeg mener "enig" går vel mer på å sjekke at det passer for barnet... Kanskje hun har en tung periode i barnehage, er mye lei seg pga bruddet (skjer i ny og ne) etc, så kan det være tøft å plutselig få det oppå alt... TSAnonymous poster hash: ff049...042
AnonymBruker Skrevet 11. august 2015 #13 Skrevet 11. august 2015 Sånn jeg mener "enig" går vel mer på å sjekke at det passer for barnet... Kanskje hun har en tung periode i barnehage, er mye lei seg pga bruddet (skjer i ny og ne) etc, så kan det være tøft å plutselig få det oppå alt... TSAnonymous poster hash: ff049...042 Far har ny kjæreste har han uansett, og da gjør det vel ikke noe fra eller til om han forteller det ett par dager etter "den tunge perioden". Han kan vel ta den avgjørelsen selv. Anonymous poster hash: ca214...cb2
AnonymBruker Skrevet 11. august 2015 #14 Skrevet 11. august 2015 Høres ut som et kontrollbehov. X sin fritid har en ikke noe med. Ny partner..når? Far kan treffe dame hvor som helst....betyr det at han ikke kan treffe dame de dagene han har barnet? Dette er ikke vanlig.Anonymous poster hash: f2426...414
AnonymBruker Skrevet 11. august 2015 #15 Skrevet 11. august 2015 Tror de fleste barn blir glad når far er glad. Blir de misfornøyd så er de farget av det hjemme hos mor.Anonymous poster hash: f2426...414
kisskissbangbang Skrevet 11. august 2015 #16 Skrevet 11. august 2015 Det synes jeg er rart, ja. Her stoler jeg på at eksen min klarer å ta den vurderinga sjøl. Samtidig har jeg og eks et veldig nært og godt samarbeid, og er gode venner, så jeg stoler også på at jeg får vite alt som er relevant mtp ungene.
AnonymBruker Skrevet 11. august 2015 #17 Skrevet 11. august 2015 Takk for masse innspill. 😉 Hadde jeg stolt på vurderingsevnen hans, hadde jeg sikkert ikke hatt behov for å ha det med.. (Har akkurat hatt time på FVK fordi han mente at annenhver helg uten tid i mellom var mer enn ofte nok samvær for et bhg-barn). Og sjalu? Not so much... 😉 Er glad for å slippe egoismen. Sukk - nei. Jeg får kanskje høre med Familievernkontoret om hva de tenker i vårt tilfelle. 😊 Takk igjen. TS Anonymous poster hash: ff049...042
AnonymBruker Skrevet 11. august 2015 #18 Skrevet 11. august 2015 Hva tenker folk på? Når tok barn skade av å treffe far sine venninner og kjæreste? Mor bruker barna til alt. Det er ikke pga barna,men pga henne selv. Ikke en sosionom på fvk vil råde noen til å ha ned dette. Dette går på å styre livet til folk. Skulle en mann finne seg i dette,så viser det jo hvor kuet han er....det var på tide han flyttet. Hva er det med folk som skal styre andre sine liv? Anonymous poster hash: f2426...414
AnonymBruker Skrevet 11. august 2015 #19 Skrevet 11. august 2015 Hva tenker folk på? Når tok barn skade av å treffe far sine venninner og kjæreste? Mor bruker barna til alt. Det er ikke pga barna,men pga henne selv. Ikke en sosionom på fvk vil råde noen til å ha ned dette. Dette går på å styre livet til folk. Skulle en mann finne seg i dette,så viser det jo hvor kuet han er....det var på tide han flyttet. Hva er det med folk som skal styre andre sine liv? Anonymous poster hash: f2426...414 Nå spurte jeg vel om det var vanlig eller uvanlig. Og de fleste sier det er uvanlig - da vet jeg det. Om du seriøst mener at jeg forsøker å "styre" så gir jeg samtidig bort råderett for meg seg - det gjelder da faktisk begge, ikke bare en... Forøvrig var det ikke han som flyttet...Anonymous poster hash: ff049...042
Sol-2 Skrevet 11. august 2015 #20 Skrevet 11. august 2015 Jeg kan se poenget til TS, hvis hun har en x som bytter partner " litt ofte".. Jeg hadde en elev en gang, hvor mor ofte byttet partner, og ventet ikke til forholdet på noen måte var stabilt før hun presenterte han for barna. Dette ble vanskelig for barna, når eleven gjerne kunne fortelle at mor hadde ny kjærest uken etter hun droppet den forrige. Utenom det er jeg redd et slikt krav kan lage konflikt, men personlig mener jeg at man skal snakke sammen når nye partnere blir presentert, på den måten føler barna gjerne at de kan snakke åpent om det i begge hjem, og de foresatte kan frensnakke den nye partneren for å skape gode relasjoner. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå