AnonymBruker Skrevet 10. august 2015 #1 Skrevet 10. august 2015 Jeg sliter en del med at jeg er veldig tørr i munnen. Det er svært ubehagelig og plagsomt. Det blir til at jeg drikker mye vann for å motvirke, men det hjelper i grunn ikke mer enn i 30 sekunder. Jeg var hos legen for 1,5 år siden og klagde på dette og sa at jeg hadde hatt disse plagene i 7 mnd. Hun sa jeg skulle se det an et par mnd til. Så da ga jeg i grunn opp. Hvilken forskjell skulle 7 og 9 mnd gi egentlig. Men nå har jeg hatt sommerferie, og ser jo da at når jeg har hatt ferie har jeg ikke plagdes. Var på jobb et par dager i ferien min, og da ble jeg veldig tørr i munnen på kvelden. Så forsvant det når jeg ikke var på jobb. Nå har jeg begynt på jobb igjen, og tørrheten er tilbake. Det er verst på kvelden. Noen anelse om hva det kan være? Jeg jobber i kontor med en del papirer, og dermed også en del støv. Har lite kontor, ikke åpent landskap. Jeg tenkte det kanskje var tørr luft og kunne kjøpe en luftfukter - men når jeg googler dette ser jeg at de ikke anbefaler dette, da problemet med tørr luft skyldes støv. Men det kommer jo ALDRI til å bli støvfritt på kontoret. Noen andre forslag til hva det kan være? Anonymous poster hash: 2f053...fd7
AnonymBruker Skrevet 11. august 2015 #2 Skrevet 11. august 2015 Jeg sliter en del med at jeg er veldig tørr i munnen. Det er svært ubehagelig og plagsomt. Det blir til at jeg drikker mye vann for å motvirke, men det hjelper i grunn ikke mer enn i 30 sekunder. Jeg var hos legen for 1,5 år siden og klagde på dette og sa at jeg hadde hatt disse plagene i 7 mnd. Hun sa jeg skulle se det an et par mnd til. Så da ga jeg i grunn opp. Hvilken forskjell skulle 7 og 9 mnd gi egentlig. Men nå har jeg hatt sommerferie, og ser jo da at når jeg har hatt ferie har jeg ikke plagdes. Var på jobb et par dager i ferien min, og da ble jeg veldig tørr i munnen på kvelden. Så forsvant det når jeg ikke var på jobb. Nå har jeg begynt på jobb igjen, og tørrheten er tilbake. Det er verst på kvelden. Noen anelse om hva det kan være? Jeg jobber i kontor med en del papirer, og dermed også en del støv. Har lite kontor, ikke åpent landskap. Jeg tenkte det kanskje var tørr luft og kunne kjøpe en luftfukter - men når jeg googler dette ser jeg at de ikke anbefaler dette, da problemet med tørr luft skyldes støv. Men det kommer jo ALDRI til å bli støvfritt på kontoret. Noen andre forslag til hva det kan være? Anonymous poster hash: 2f053...fd7 Det høres jo tydelig ut som at problemet er noe på jobben Er det kun munntørrhet som er dine symptomer? Det finnes forskjellige medisiner mot munntørrhet (bl.a tabletter og spray) Er det andre kolleger som reagerer på samme måte som deg? Kan det være at du evt er overfølsom for dette eller har en allergi? Pastiller/ sugetabletter/ tyggegummi kan også hjelpe mot munntørrhet Anonymous poster hash: 05728...1ab
AnonymBruker Skrevet 11. august 2015 #3 Skrevet 11. august 2015 Jeg sliter en del med at jeg er veldig tørr i munnen. Det er svært ubehagelig og plagsomt. Det blir til at jeg drikker mye vann for å motvirke, men det hjelper i grunn ikke mer enn i 30 sekunder. Jeg var hos legen for 1,5 år siden og klagde på dette og sa at jeg hadde hatt disse plagene i 7 mnd. Hun sa jeg skulle se det an et par mnd til. Så da ga jeg i grunn opp. Hvilken forskjell skulle 7 og 9 mnd gi egentlig. Anonymous poster hash: 2f053...fd7 Bestill time slik at du får snakket med legen igjen etter de 2 månedene. Og spør legen om hva det kan være og hva som kan hjelpe. Dårlig inneklima er også noe som kan tas opp med HMS-ansvarlig Anonymous poster hash: 05728...1ab
Chizue Skrevet 11. august 2015 #4 Skrevet 11. august 2015 Høres mer ut som om det er inneklimaet på jobben din, opplevd det samme på diverse arbeidsplasser.. Ofte kjennes det ut som om du har sandpapir i munnen Du kan kjøpe pastiller på apoteket som hjelper mot munntørrhet. 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2015 #5 Skrevet 11. august 2015 Spiser du oftere nå som du har ferie? Jeg pleier også å bli tørr i munnen på jobb og da hjelper ikke vann. Men tar jeg ett eller annet i munnen pleier det å hjelpe:) Anonymous poster hash: 9d52b...123 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2015 #6 Skrevet 11. august 2015 Er nok miljøet på jobben ha. Kontakt din HMS ansvarlige så dere får i gang tiltak. Kan jo være så enkelt som innestengt luft, eller så alvorlig som mugg et sted Anonymous poster hash: 72995...d96
AnonymBruker Skrevet 11. august 2015 #7 Skrevet 11. august 2015 Har ikke noe sånt HMSgrrier. Vi er bare 5 stykker. Vi har dårlig inneklima, vondt i hodet for lufta blir så tung. Luftsystemet vårt er veldig dårlig. Kan høre med sjefen. Anonymous poster hash: 2f053...fd7
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå