Gå til innhold

Når daten har en "gal eks"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har datet en fyr i ca én mnd og i kveld fortalte han meg om sin "gale eks". Jeg har alltid sett på det som et stort no no og omtale eksene sine som "gærne" og "psycho" osv fordi jeg tenker at det alltid er to sider av en sak, og at det ofte sier mer om den som sier det enn den visstnok "gale" eksen..

Hun vil visst ha han tilbake og har holdt på i over 6 mnd etter bruddet med å prøve å overtale han til å bli sammen igjen osv, spammer han med meldinger o.l. De er fortsatt venner på Facebook (han vil ikke blokkere henne).

Burde jeg løpe eller la tvilen komme han til gode? Han er en bra fyr på alle måter ellers (desverre kanskje....)

Anonymous poster hash: 31e49...b9b

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Been there - done that! Jeg var så hodestups forelsket i denne karen at varsellampene dessverre ikke blinket så rødt som de burde ha gjort. Viste seg at denne "gærne" damen hadde all grunn til å bli "gæren". Han brøt sammen fordi han hadde mistet omsorgsretten til barna fordi hun var så "gæren". I ettertid fant jeg ut at alt sammen var oppspinn. Man fremmer vel seg selv det man kan.
Det er helt sant det du sier - at det ofte sier mer om den som sier det enn om den "gærne eksen"... 
LØP!

Anonymous poster hash: 8ea62...cfd
  • Liker 6
Skrevet

Min erfaring er at det gjerne er to sider av samme sak. Men også opplevd at en fyr svartmaler sin eks mer enn nødvendig også. Var ingen ting galt med henne. Vi ble nemlig venner :P

Men se det litt an. Vær obs men ikke midt håpet heller. Vi ser jo noen gale ekser her inne også. Noen damer som nekter å gi slipp på fyren. Så han kan ha sitt på det rene. Men har de unger sammen så kan dette bli skummelt.

Anonymous poster hash: d83d3...47d

• Liker 2
Skrevet

Det dårlige tegnet her er at han ikke vil blokkere henne til tross for at han omtaler henne som gal.

Anonymous poster hash: a10b5...2ce
  • Liker 14
Skrevet

Jeg ville vært skeptisk fordi jeg opplevde det samme med min eks da han snakket nedsettende om sin eks. Greit, hun tror på healing og den slags som kan tyde på at hun er litt spesiell, men ut fra det jeg vet så er hun en veldig god person.

Min eks derimot mishandlet meg psykisk i altfor mange år, og nå er det jeg som er den gale eksen...

Min samboer og jeg har samme bakgrunn med hver vår kontrollerende eks, men vi har aldri ordlagt oss på den måten min eks gjorde om sin eks (gal kjerring, psycho etc). De som er konstruktive i sitt språk er gjerne mer pålitelige enn de som ikke er det (slik jeg har erfart).

Anonymous poster hash: f5347...5e9
  • Liker 7
Gjest Hofmann
Skrevet

Hvis du tenker deg nøye om, virker det som om han er genuint plaget når han snakker om henne, eller aner du kanskje et lite snev av hovering og ego-boosting? Med tanke på at han ikke blokker henne fra facebook, holder jeg nemlig en liten knapp på det siste. Og i så fall ville jeg styrt unna, var jeg deg.

• Liker 1
Skrevet

Liker at du tenker sånn ;) Man må alltid tenke at det er to sider av en sak. Hun sier kanskje det samme om han, så hvem skal man tro på? :P

Synes du bare skal fortsette å date han. Er hun psyko, så finner nok du, som den nye jenta, fort ut av det ;)

Min har også en veldig drama- og masete ekskjæreste. Han har sletta henne fra Facebook for å slippe maset og henne, men ser at hun er på hannes Snap (ikke at de snapper, men at hun alltid ligger i MyStory) og de hilser alltid når de møtes.

Velger å ikke tenke så mye på dette, akkurat som du ikke bør. Om disse eksene så gjerne vil ha fyrene våre tilbake, så ville ikke fyrene vært med oss om de også vil ha eksene tilbake. Han ville ikke datet deg om han helst vil ha eksen.

Jeg sier grønt lys! Test det ut :)

Skrevet

Min kjæreste har én eks han alltid har prata godt om, og én han prata endel negativt om.

Jeg ble skeptisk av måten han prata om henne på, fordi jeg alltid har tenkt "styr unna menn med "gale ekser", sannsynligvis er de ikke helt i vater sjøl". Men denne gangen stemte det bra, hun er definitivt sprø.

Gi det en sjans, du finner fort uten hvordan ståa er.

Anonymous poster hash: 4b5af...48c

• Liker 2
Skrevet

Det dårlige tegnet her er at han ikke vil blokkere henne til tross for at han omtaler henne som gal.

Anonymous poster hash: a10b5...2ce

enig, dette fikk meg bare til å tenke at hun ikke er så gæren som han hevder, men at han fortsetter å ha kontakt med hun og bruker løgn om henne til deg for å ha en unnskyldning.  Man snakker ikke dritt om eksene sine om man er en fornuftig og voksen person, punktum.

Anonymous poster hash: fc1b1...5d1

• Liker 5
Skrevet

Han vil trolig ha hun tilbake selv, men siden det ikke er sikkert mellom de to så dater han andre og for å booste sitt eget ego prater dritt om henne siden han er fornærma for noe hun har gjort mot han.

Anonymous poster hash: fc1b1...5d1
  • Liker 5
Skrevet

Jeg hadde holdt meg unna, uten tvil.

• Liker 2
Skrevet

Min erfaring er at det gjerne er to sider av samme sak. Men også opplevd at en fyr svartmaler sin eks mer enn nødvendig også. Var ingen ting galt med henne. Vi ble nemlig venner :P

Men se det litt an. Vær obs men ikke midt håpet heller. Vi ser jo noen gale ekser her inne også. Noen damer som nekter å gi slipp på fyren. Så han kan ha sitt på det rene. Men har de unger sammen så kan dette bli skummelt.

Anonymous poster hash: d83d3...47d

De har ikke barn sammen. TS. 

Anonymous poster hash: 5893a...439

Skrevet

Har datet en fyr i ca én mnd og i kveld fortalte han meg om sin "gale eks". Jeg har alltid sett på det som et stort no no og omtale eksene sine som "gærne" og "psycho" osv fordi jeg tenker at det alltid er to sider av en sak, og at det ofte sier mer om den som sier det enn den visstnok "gale" eksen..

Hun vil visst ha han tilbake og har holdt på i over 6 mnd etter bruddet med å prøve å overtale han til å bli sammen igjen osv, spammer han med meldinger o.l. De er fortsatt venner på Facebook (han vil ikke blokkere henne).

Burde jeg løpe eller la tvilen komme han til gode? Han er en bra fyr på alle måter ellers (desverre kanskje....)

Anonymous poster hash: 31e49...b9b

Min eks hadde en gal eks da jeg møtte han. Nå er det jeg som er den gale eksen, og han har hele TO gale ekser. Om en stund blir det vel tre....Jeg vet at de krangler som bare det, og jeg fryder meg litt i all hemmelighet, for hun var min venninne, men slukte all dritten han snakte om meg rått . Nå tror de fleste felles vennene våre at de begge er gale (i begynnelsen trodde noen av dem at jeg var gal, for han gikk rundt og sa det). Men ettersom jeg oppførte meg som vanlig, og bare lot som ingenting, så la de to og to sammen. Han har ingen gode venner, bare overfladiske bekjentskaper. Han har greid å isolere henne fra hennes venner, med å si at de snakker dritt om henne. Regner med at hun nå er en av de få som egentlig vet hvordan jeg hadde det når jeg var sammen med han, for han behandler henne helt likt.           

Anonymous poster hash: ce48c...fb1

Skrevet

Det kommer an på hvordan man prater om eksen sin. Jeg har for eksempel en veldig, veldig ille eks som har gjort alt en kjæreste ikke bør gjøre, det var helt forferdelig og jeg var/er kjempe lei meg for det jeg opplevde med han. Det har ikke vært enkelt, og det har jeg ikke tenkt til å lyve på bare for å være snill. Sånn skal ikke livet være. Men, jeg snakker ikke nedsettende om han for å skadegjøre han til alle og enhver! Jeg forteller bitene som har blitt en del av meg når det føles naturlig, og jeg bruker ikke ord som "psyko", jeg holder meg så saklig som mulig. Ja, jeg hadde mye av sinne i starten, og et fikk jeg ut til mine nærmeste og har ikke behov for å slippe det ut til alle og enhver i fremtiden. Jeg tror nok ikke de jeg kjenner ville gått god for han som kjæresten "til noen", men han må ellers få lov til å leve videre og eksistere i fred. Gjort er gjort og nå skal man tenke fremover. 

Anonymous poster hash: 91a27...93c
  • Liker 3
Skrevet

Det kommer an på hvordan man prater om eksen sin. Jeg har for eksempel en veldig, veldig ille eks som har gjort alt en kjæreste ikke bør gjøre, det var helt forferdelig og jeg var/er kjempe lei meg for det jeg opplevde med han. Det har ikke vært enkelt, og det har jeg ikke tenkt til å lyve på bare for å være snill. Sånn skal ikke livet være. Men, jeg snakker ikke nedsettende om han for å skadegjøre han til alle og enhver! Jeg forteller bitene som har blitt en del av meg når det føles naturlig, og jeg bruker ikke ord som "psyko", jeg holder meg så saklig som mulig. Ja, jeg hadde mye av sinne i starten, og et fikk jeg ut til mine nærmeste og har ikke behov for å slippe det ut til alle og enhver i fremtiden. Jeg tror nok ikke de jeg kjenner ville gått god for han som kjæresten "til noen", men han må ellers få lov til å leve videre og eksistere i fred. Gjort er gjort og nå skal man tenke fremover. 

Ps. Eksen min er ikke likedan på området dog. Vi har alltid håndtert ting forskjellig, så det forundrer meg ikke. Burde være meg som går rundt og snakker som han gjør, siden det var han som var utro så ofte han kunne og løy til meg i årevis. Han var kjempe lei seg (eller fornærma?) over at jeg ikke ville tilgi alle hans utroskap og løgner, jeg vet at jeg såret stoltheten hans ved å gå, og det er tydeligvis ikke noe "man bør gjøre" med den fyren. 

Så... Pga min personlig erfaring legger jeg mye vekt på hvilken måte man ordlegger seg og (som noen sier over meg) får et ego-boost, "får ut frustrasjon/sinne" ved å snakke stygt om eksen osv. Det er noe helt annet enn når en fyr sier "Jeg var sammen med en jente og vi passet ikke sammen som kjærester".

Skrevet

Ville ikke lagt for mye i det, men heller sett på hans oppførsel.

Det kan hende han har rett. Og ja, elv om en sak ofte har to sider så er den ene nærmere sannheten enn den andre. Hvilken kan ikke du vite.

Skrevet

Er generelt skeptisk til folk som snakker nedsettende om andre, så vær på vakt.

Her er mine teorier : hun er en gal eks

han er en gal mann

han vil ha henne tilbake, de man baksnakker kan man ofte ha følelser for. 

Det betyr at han bryr seg om henne. Kanskje de ikke er ferdig med hverandre. Generelt når en mann snakker om eksen sin ( spesielt tidlig i forholdet ), synes jeg det er et dårlig teg, da det vitner om at han tenker endel på henne.

Anonymous poster hash: 3f20f...395
  • Liker 1
Skrevet

Det kommer an på, men det kommer an på. For det første, så er det som andre her påpeker to sider av en sak, og man har ingen garanti for at det den som til stadighet kritiserer eksen sin er helg uskyldig hun heller. For det andre er det en uting i seg selv å kontinuerlig rakke ned på eksen sin når man dater en ny. Det kan vitne om dårlig folkeskikk, det kan være et tegn på at hun ikke er over han, og/eller det kan være et tegn på at hun ikke er ved sine fulle fem selv. Jeg har uansett ikke mye til overs for folk som stadig vekk må kritisere andre de har hatt relasjoner med, om de har noe å si så bør de ta det opp med den det gjelder!

For det tredje så kan det være en indikasjon på hennes dømmekraft eller mangel på sådan, gitt at det faktisk er hold i at hun har en gal eks. For min del fungerer det ikke med kvinner som alltid ukritisk har gått inn i relasjoner med destruktive menn. Jeg ønsker et godt og trygt forhold, og det er det erfaringsmessig vanskeligere å etablere med kvinner med mye "bagasje" fra ustabile ekser. 

Anonymous poster hash: 85d91...850
Skrevet

Jeg hadde løpt, hvis hun er så gal så er jo han enda verre når han ikke vil blokkere henne. Så enten stemmer det ikke at hun er så gal, eller så liker han å ha henne som reserve eller vil tilbake til henne senere. 

Snakker man negativt om ekser så må man i det minste vise at man ikke ønsker kontakt med eksen. At han ikke blokkerer sier jo det motsatte av hva han forteller om henne. 

Anonymous poster hash: 52b66...ed9
Skrevet

Det kommer an på, men det kommer an på. For det første, så er det som andre her påpeker to sider av en sak, og man har ingen garanti for at det den som til stadighet kritiserer eksen sin er helg uskyldig hun heller. For det andre er det en uting i seg selv å kontinuerlig rakke ned på eksen sin når man dater en ny. Det kan vitne om dårlig folkeskikk, det kan være et tegn på at hun ikke er over han, og/eller det kan være et tegn på at hun ikke er ved sine fulle fem selv. Jeg har uansett ikke mye til overs for folk som stadig vekk må kritisere andre de har hatt relasjoner med, om de har noe å si så bør de ta det opp med den det gjelder!

For det tredje så kan det være en indikasjon på hennes dømmekraft eller mangel på sådan, gitt at det faktisk er hold i at hun har en gal eks. For min del fungerer det ikke med kvinner som alltid ukritisk har gått inn i relasjoner med destruktive menn. Jeg ønsker et godt og trygt forhold, og det er det erfaringsmessig vanskeligere å etablere med kvinner med mye "bagasje" fra ustabile ekser. 

Anonymous poster hash: 85d91...850

Det siste du sier der om kvinner som har gått inn i relasjoner med destruktive menn, trenger ikke bety at hun er ustabil, det kan være en erfaring hun gjorde , men at hun nå har gått videre. Du må jo heller se på dama og hvordan hun er, tenker jeg.

Jeg ønsker og et trygt og godt forhold, men vil se på helheten i mannen nå, ikke hvem hans eks var...

Anonymous poster hash: 3f20f...395

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...