Gå til innhold

"Fettoter"


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Husker lokale helter brukte "FETT-OTER" som banneord da jeg bodde oppe i hutta-heita pga. stilig uniform.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke nordlending her, men Finnmarking. Husker vi brukte uttrykket fett-oter om nettopp gutter som trodde de var rålekker(men som ikke var det) eller om gutter som sprang etter småjenter, i bokstavelig betydning.

Ellers har jeg uttrykk som "kromla" og "nippar" med meg fra min mor spesielt, og Finnmark.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nobilian

Ok, får begynne selv da.. Hørte uttrykket her en dag, da en mann jeg traff ble beskrevet av en annen mann. Han kalte ham en fett-oter... forferdelig vakkert beskrevet.. Det er ikke et uttrykk jeg bruker selv. Derfor lurer jeg egentlig på om det er veldig vanlig, eller om det er et helt lokalt uttrykk et lite sted i Nordland.

Mitt inntrykk av en fett-oter er altså en type mannfolk som vet at han er rimelig kjekk, og som kun ser seg om etter kvinnfolk å ha seg med - åkke som. Han er forholdsvis ung, spenstig og slank, og med en selvsikker kroppsopptreden som bare sier: I`M SOOOOO GOOOD!!!!

***

Uttrykket brukes her hvor jeg kommer fra også, nord i Nord-Trøndelag.

Uttrykket "fett-oter" sier ingenting om utseende eller kvalitet på fyren som beskrives, det forteller bare at han er ute etter fitte - åkke som, alltid og uansett.

Han bryr seg ikke om utseende på fittens eier, han bryr seg ikke om det er bra eller dårlig sex, og han har eksempelvis ikke sperrer for å sveive inn ei full jente mens han selv er edru - så lenge han får tømt seg.

Uttrykket er veldig lite smigrende, og hvis en mann tar seg tid til å fortelle deg at en annen er en slik "fett-oter", er det for å advare deg om at han ikke er til å stole på, han vil gjøre hva som helst for å få deg til sengs, og han er totalt uegnet for forhold. Han er rett og slett ei mannehore.

Kan også brukes humoristisk mellom venner, men som regel med en kjerne av sannhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...

Fra faktaark om oteren:

Oteren forekommer i alle former for våte miljøer, fra kystområder, elver, bekker, innsjøer og dammer til sump- og våtmarksområder.Bestandene i Nord-Norge, i Trøndelag og på Nordvestlandet er i øyeblikket ikke truet.

Forvaltningstiltak:

motvirke forsuring av vassdrag og forsterke fiskebestandene i disse;

forhindre lekkasjer fra lokale miljøgiftkilder;

overvåke miljøgiftsituasjonen i oterhabitater;

ta mer hensyn til oter i vurdering og gjennomføring av utbyggingssaker og oljevernplaner;

opprette verneområder i Sør-Norge;

innføre forbud mot bruk av beverfeller (fanger også oter);

påby bruk av stopprammer i fiskeruseåpninger for å avverge drukning;

lage faunapassasjer for oter ved (for oteren) uoverkommelig veiutbygging og -vedlikehold;

utvikle tekniske løsninger som forhindrer oterskader på fiskeoppdrettsanlegg (uten å skade oteren), og gi pålegg om bruk av slike tekniske løsninger;

overvåke oterens bestandsutvikling som grunnlag for en regionalt tilpasset forvaltning.

:hoho: Dette er altså en oter!

Så husk jenter:motvirk forsurning av vassdrag, og unngå lekkasje så får du kanskje møte en oter du og!!! :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ordet "oter" i denne forbindelse referere til oter som fiskeredskap, et redskap med masse agn;-) Fett oter i dette tilfellet "F*tte oter" er altså en som er ute etter så mye "f*tte" som mulig på kortest mulig tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest HunterLady

Mannehore, mannlig ludder, player.. Kjært barn, mange navn. Ikke brukt uttrykket "fettoter" så ofte selv. Holder med "oter"...

NordNorge FTW.. !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri hørt uttrykket.

Dette ordet er jeg vant å høre og bruker selv : ) Og kommer kanskje fra noen av mine innlegg her inne på KG , hvor jeg har brukt dette ordet selv i debatter . Jeg er fra Troms - dette er et lokalt gammelt uttrykk fra Tromsø.

En fettoter er en mann som stadig er på jakt etter fitte ( fett / fetta = nordnorsk uttrykk ) ,det er en mann som lever som langtidssingel ofte , og som ligger rundt med allt av damer i byen som er villig .Han prøver så godt han kan å sjarmere alle til sengs .Han er veldig kjent for akkurat dette - og får derfor dette fine , beskrivende navnet på seg- alltså fettoter .

Han er bare en fettoter sier vi jentene da om han , når vi kvinnene omtaler han oss imellom : )

Ellers er også ordet " din grabukk " ( gra = kåt ) mye brukt i nord norge om slike menn også .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer i Nobilian. Man Whore. Sørpå kalles de players. Og de har noe ved seg som gjør at fanden sprette meg alt av kvinnfolk mellom 12 og 90 går fullstendig bananas uten at han trenger anstrenge seg. :jepp:

Kjenner en sånn, han er bare så til de grader nydelig. Overhodet ikke slem, ekkel, ond, stygg eller desperat. De kaster seg over ham. Men ingen greier å beholde ham. Og jeg er gift og så gammal at han ikke er interessert... :sjenert: Nei, foresten, jeg bare tror selv at jeg er så stygg. Så jeg har ikke forsket i det..åja, og så er jeg gift ja.. dooohhh... :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nope, det har jeg nettopp funnet opp. :tunge1:

Nei, du har ikke funnet opp "blodharry", det har jeg hørt brukt av MANGE, i mange år, mange steder.

Fettoter har jeg også hørt brukt mye på nordvestlandet, men har ikke vært klar over betydningen. Jeg trodde det bare var et skjellsord, men kan godt hende det det betyr en som syns han selv er deilig og har draget på de fleste for alt jeg vet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...