AnonymBruker Skrevet 10. august 2015 #1 Skrevet 10. august 2015 Hei, Ja, hva gjør dere? Er litt usikker, så stiller spørsmålet her. Vi er par, jobber begge to og har grei økonomi. Gir vanligvis noe for rundt 1500 kr. Er det for mye? Jeg synes det er veldig hyggelig å gi en skikkelig gave når det er bryllup, men alltid greit å høre hva andre gjør😊Anonymous poster hash: ef45e...448
Luckiness Skrevet 10. august 2015 #2 Skrevet 10. august 2015 Vi gav rundt om det sist jeg var i bryllup. Det var til famile, men ikke den nærmeste (som søsken f.eks.). Noen kommer med ønskeliste for nettbutikker/vanlige butikker. Da kan dere jo se hvilken prisklasse gaveønskene ligger på. Men mange ønsker seg jo sett av ting, som tallerkner, tekopper osv. Da kan man kjøpe enten hele settet (ofte blir nok det veldig dyrt) eller gi så mange deler av settet dere har råd til. Det blir jo en ordentlig gave selv om man ikke kjøper hele Så lenge det er noe de ønsker seg eller egne gaveedéer dere har tenkt gjennom at brudeparet kommer til å sette pris på. For 1500 vil dere nok få en skikkelig gave Alt fra deler av et servise til et godt pledd f.eks.
LoveMessage Skrevet 10. august 2015 #3 Skrevet 10. august 2015 Vi har også pleid å gi rundt 1500kr i gaver, har vært i ganske mange bryllup de siste årene (venner og søskenbarn stort sett). Men det kommer jo selvsagt helt an på, for våre venne/familiekrets er 1500kr normalt, ser i andre tråder her på KG at mange synes det er mye, at 800kr er nok fra ett par etc. Gi ut i fra hva man har lyst på, og hva man har råd til. Har selvsagt forståelse for at studenter, single og ungdommer gir langt mindre i gaver enn veletablerte/gifte par. Så er det selvsagt full tmulig å snike litt i gavelisten på gavebordet ved neste anledning, så kan man se om man gir noenlunde det samme som andre gjester
Rosa Sitron Skrevet 10. august 2015 #4 Skrevet 10. august 2015 Vi gir 500 per pers. Så 1000 om det er fra oss to
Gjest O.G. Skrevet 10. august 2015 #5 Skrevet 10. august 2015 Kommer an på hvor godt jeg liker brudeparet.
Lillah Skrevet 10. august 2015 #8 Skrevet 10. august 2015 Kommer litt an på hvem det er til Når vi var til kusina mi og mannen, kjøpte vi gave for 1200,- + bakte med ei kake. Når vi var i bryllup til tanta til gubben og hennes utkårede kjøpte vi gave for omlag 800,-. Men jeg lagde bryllupskaka deres, 3 etg. (så maaange timers jobb). Tok ingenting for selve kaka, kun ingrediensene. Når søstra mi skal gifte seg, regner jeg med at vi kommer til å gi for rundt 3000,-.
mereo Skrevet 11. august 2015 #9 Skrevet 11. august 2015 Det varierer jo om man er invitert til alt, deler av bryllupet, ikke noe og hvor godt man kjenner folk + hva man selv føler man har råd til. Vi har kun vært invitert til kaffe og da har det vært ca 500 kr fra 2 stk. Hadde det vært nære familie så ville det vær mer.
AnonymBruker Skrevet 12. august 2015 #11 Skrevet 12. august 2015 Sist ga vi 2000. Det var til mannen sin kusine. Vi var invitert til hele dagen, med våre to små barn.Anonymous poster hash: 42565...d9b
AnonymBruker Skrevet 12. august 2015 #12 Skrevet 12. august 2015 Jeg ga 500 da min venninne giftet seg for 4 år siden.Ville egentlig gitt det dobbelte,men var fattig student. Hadde ikke engang råd til å kjøpe meg kjole og sko og dra i bryllupet. Anonymous poster hash: f95b0...131
AnonymBruker Skrevet 12. august 2015 #13 Skrevet 12. august 2015 Gir 500,- til venner, søskenbarn ol. 200,- til naboer og bekjente det faller seg naturlig å gi en oppmeeksomhet til. 2000,- til søsken eller dersom jeg er forlover.Anonymous poster hash: 96836...674
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå