Gå til innhold

Hudfarge er irrelevant!

Fremhevede innlegg

Skrevet

"Demonstranter tok til gatene i byen Ferguson i den amerikanske delstaten Missouri, ett år etter at den svarte tenåringen Brown ble drept av en hvit politimann. "

Kan noen forklare meg hvorfor det fokuseres sånn på hudfarge i media? Alle er mennesker, svart eller hvit. Hvilken rolle spiller det om Brown var hvit eller svart, og hvilken rolle spiller politimannens hudfarge oppe i det hele? Spørsmålet er ikke hvilken hudfarge de involverte hadde, men om politimannen skjøt i selvforsvar eller om det var maktmisbruk. 

Anonymous poster hash: a663a...f38
  • Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det fokuseres på det hvis handlingen var rasistisk motivert fra politimannens side. Det er viktig å sette fokus på problemet med rasistsisk motivert maktmisbruk, når og hvis det forekommer. Ellers er jo hudfarge uten betydning.

Anonymous poster hash: 0a9ff...2c9

Skrevet

"Demonstranter tok til gatene i byen Ferguson i den amerikanske delstaten Missouri, ett år etter at den svarte tenåringen Brown ble drept av en hvit politimann. "

Kan noen forklare meg hvorfor det fokuseres sånn på hudfarge i media? Alle er mennesker, svart eller hvit. Hvilken rolle spiller det om Brown var hvit eller svart, og hvilken rolle spiller politimannens hudfarge oppe i det hele? Spørsmålet er ikke hvilken hudfarge de involverte hadde, men om politimannen skjøt i selvforsvar eller om det var maktmisbruk.

Du har ikke fulgt med på denne og tilsvarende saker i USA den siste tiden, har du?

Anonymous poster hash: 3a3c7...6a1

Skrevet

Du har ikke fulgt med på denne og tilsvarende saker i USA den siste tiden, har du?

Hudfarge spiller ingen rolle. Når hvite politimenn dreper svarte så blir alltid hudfargen nevnt som et "bevis" på hvor "onde" hvite mennesker er og hvor "undertrykket" svarte er. Det er bare BS alt sammen. De samme mediene nevner aldri hudfarge når det er svarte som dreper hvite, og det skjer hver dag i USA. 

• Liker 2
Skrevet

Det fokuseres på det hvis handlingen var rasistisk motivert fra politimannens side. Det er viktig å sette fokus på problemet med rasistsisk motivert maktmisbruk, når og hvis det forekommer. Ellers er jo hudfarge uten betydning.

Kan du bevise at politimannen var rasist? Nei, det kan du ikke. Det er bare useriøse spekulasjoner. 

• Liker 2
Skrevet

Hvis offeret for en kriminell handling er farget, og gjerningsmannen er hvit -er det visst automatisk rasistisk motivert kriminalitet.

At mer enn 30 000 hvite kvinner blir voldtatt av svarte i USA årlig, nei, det er visst ikke rasistisk motivert kriminalitet  -fordi svarte kan begå kriminalitet mot hvem som helst uten at det er rasistisk motivert visstnok, mens om hvite gjør noe kriminelt (uansett om det er selvforsvar eller ei) er det alltid rasisme.

Anonymous poster hash: 96eb8...13d

• Liker 2
Skrevet

Opphold deg noen måender sammen med Amerikanere i USA, så skjønner du litt mer av at de tenker annerledes om dette og andre ting i USA enn du gjør som Nordmann/Europeer.

Anonymous poster hash: da5aa...074

• Liker 1
Skrevet

Hudfarge er ekstremt viktig dersom svarte blir drept av hvite. Hudfarge er uten betydning dersom hvite blir drept av svarte. 

Last week in Miami at Mt. Zion Baptist Church, Nation of Islam head Louis Farrakhan said he was looking for “10,000 fearless men” to “rise up and kill those who kill us; stalk them and kill them and let them feel the pain of death that we are feeling!”

http://www.breitbart.com/video/2015/08/04/farrakhan-we-must-rise-up-and-kill-those-who-kill-us-stalk-them-and-kill-them/

Skrevet

Opphold deg noen måender sammen med Amerikanere i USA, så skjønner du litt mer av at de tenker annerledes om dette og andre ting i USA enn du gjør som Nordmann/Europeer.

Anonymous poster hash: da5aa...074

Om du rettet dette mot meg, så har jeg bodd 2 år i USA og vært gift med en amerikaner, og har barn med dobbelt statsborgerskap og masse venner og familie der borte. Tror nok jeg vet mer om USA og kulturen der enn deg.

Anonymous poster hash: 96eb8...13d

• Liker 1
Skrevet

Kan du bevise at politimannen var rasist? Nei, det kan du ikke. Det er bare useriøse spekulasjoner. 

Vet du hva ordet "hvis" betyr? Jeg kom med en generell betraktning da jeg ikke kjenner denne spesifikke saken.

Skrevet

Rasisme stammer fra at en frykter andre folkeslag, tror de ikke samarbeider med deg og vil deg vel. Det er en beskyttelsesmekanisme. 

Så om en vil fjerne rasisme, må en fjerne tankene som at de er i mot deg og folket ditt, at de ikke vil deg vel. Her i vesten har myndighetene virkelig gjort enorme fremskritt i det å splitte opp folket og gjøre dem til stammer som kjemper mot hverandre. Da gjennom den tullete politikken om å privilegere minoriteter og gi dem fordeler. 

Anonymous poster hash: 38b41...a94

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...