Gjest Anonymous Skrevet 12. september 2004 #1 Skrevet 12. september 2004 Jeg skal snart til San Fransisco. Har aldri vært der eller i USA før. Er det noen som har noen tips angående denne byen eller USA generelt? Hva bør jeg se/gjøre? Hva bør jeg shoppe?
Grooo Skrevet 12. september 2004 #2 Skrevet 12. september 2004 Var i San Fransisco da jeg var sju år, høydepunktene var å kjøre ned verdens mest svingete vei og et besøk i en diiiger julebutikk. Irriterer meg den dag i dag over at vi ikke kjørte med de kule trikkene...
Gjest Morild Skrevet 12. september 2004 #3 Skrevet 12. september 2004 Jeg har aldri vært der, men mannen min er ofte på konferanser der, og sier det er den stiligste byen i USA. Særlig synes han det er fascinerende med så mye kulturblanding, og at S.F er et av de stedene hvor de virkelig har fått det til. Fiskemarkedet er visst også verdt et besøk, og en tur til Alcatraz. Jeg er ikke amerikafan, men S.F vil jeg gjerne besøke.
Baby Skrevet 12. september 2004 #5 Skrevet 12. september 2004 Fisheman's Warf, Pier 39, Golden Gate Bridge er vel noe å få med seg.
Gjest gjesten Skrevet 13. september 2004 #6 Skrevet 13. september 2004 Var der sommeren for to år siden. Hotellene langs sjøsiden er dyre, vi fant et mindre hotell på Lombard street. Hotellet het Fransisco Bay Hotell og ligger på "San Fransisco Hotel Strip" (Lombard street). 5 minutter å gå til nærmeste "cablecar" som gikk ned til Fisherman's Warf. FW, Alcatras, China Town alle andre typiske turist steder er ok å få med seg. Mitt beste tips er egentlig å kjøpe Lonely Planet. Les og du finner fort ut hva du synes er av interesse. En liten ting til slutt. FW er et dyrt sted å spise da dette er der hvor "alle" turistene er. Om du går to minutter utenfor turistløypa, er det litt rimeligere og roligere. Klimamessig synes jeg det lignet en middels norsk sommer da vi var der i slutten av juli. Kan blåse ganske kjølig, så fleece er en kjekk ting .
nessi Skrevet 13. september 2004 #7 Skrevet 13. september 2004 Jeg vil anbefale kveldstur til Alcatraz. Litt "spockey" å gå rundt der når det er mørkt ute.
Litago Skrevet 13. september 2004 #8 Skrevet 13. september 2004 Jeg bor i San Francisco jeg. Velkommen! :-) Ser du allerede har fått ganske mange gode tips til hva du kan gjøre. Hva du skal shoppe avhenger helt av hva du er interessert i selvsagt. SF har masse ulike små og intime "sentrum" hvor du finner ulike stiler. Union square er det mest kjente shoppingområde i byen og der finner du alle de store kjedene som Macy's, Nordstrom osv sammen med de mer ekslusive butikkene som Saks Fifth Avenue samt alle de franske merkebutikkene som LV, Gucci osv. Union square ligger forresten ikke så langt unna Chinatown. Hvis trives best med hippiestilen vil du stortrives i Haight & Ashburyområdet. Du finner Golden Gate Park rett i nærheten. Hvis du har tid bare må du besøke denne parken. I tillegg til at parken har masse konsertområder, ulike haver osv, så bruker folk i San Francisco denne parken aktivt. Der har de picniker, har rulleskøytekonkurranser osv. Det er alltid mye liv i øverste del av parken. Selv trives jeg best med å tusle rundt på North Beach hvor du i tillegg til butikker drevet av lokale designere finner masse restauranter, cafeer, nattklubber og barer. Byens beste utsiktspunkt er Twin Peaks. Du trenger bil for å komme deg dit. SF er en såkalt trygg storby hvor det er forholdsvis liten kriminalitet. Folk er veldig avslappet og hyggelige og vil alltid prøve å hjelpe deg. Bydeler du skal holde deg unna på kvelds/natterstid er Tenderloin og deler av Misson District.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå