Gå til innhold

Tørr ikke kontakte BV. Redd far...

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Så du vil heller redde din egen ræv enn å hjelpe uskyldige små barn som lever men en fullblods psykopat? Hvor stor er egentlig sjansen for at han kommer på døren? Og kommer han så regner jeg jo med at du er i stand til å ringe politiet?

Anonymous poster hash: 65991...6f2
  • Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er kriminelle handlinger.Politiet er første valg å kontakte. Jeg er helt oppgitt over Kvinneguiden og hvordan barnevernet er førstevalg i alt fra bagateller til kriminalitet. Barnevernet er overbelastet, og i mange tilfeller går det 6 uker før de gjør noe. Barnevernet handler ikke akkurat logisk. I enkelte tilfeller går de steinhardt inn i familier hvor det er "småting" og hverken fyll, vold eller rus. I andre tilfeller hvor voksne søker om erstatning for tapt barndom kommer det fram at barnevernet hadde blitt varslet mange ganger om fyll og vold opp igjennom oppveksten. Uten å gjøre noe. 

Selv om han får besøksforbud, hva hjelper det hvis han gir faen i det? Så mange godtroende mennesker. http://www.ba.no/nyheter/politi/trine-ble-banket-opp-av-sin-bror-som-hevn/s/5-8-121029

Nei, gå rett til politiet. Jeg har mer tro på at politiet kan skjule din identitet enn det barnevernet kan. Eller så følger du rådet i #6 og melder ifra anonymt. Dessuten vil politiet reagere raskere enn barnevernet, og politiet tar alltid kontakt med barnevernet selv i situasjoner med barn involvert.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Takk for så mange svar! Jeg er veldig glad for at så mange ville gi litt tilbakemeldinger. Jeg vet jeg må gjøre noe her, men som sagt så stoler jeg ikke et sekund på denne mannen og om jeg melder anonymt så kan han alikevel tro det er meg... Jeg er bare redd han skal prøve å ta meg, min mann eller mine barn!! Jeg vil jo ikke sette de i fare, samtidig som jeg vil hjelpe de andre uskyldige små..

Anonymous poster hash: d0786...407

Men...dette er jo noe du sier i fra om til både politiet og barnevernet: du sier st du frykter for egen sikkerhet ved å hjelpe barna! Da vil de hjelpe deg :)

Anonymous poster hash: 8bc4e...3a0

Skrevet

Så du vil heller redde din egen ræv enn å hjelpe uskyldige små barn som lever men en fullblods psykopat? Hvor stor er egentlig sjansen for at han kommer på døren? Og kommer han så regner jeg jo med at du er i stand til å ringe politiet?

Anonymous poster hash: 65991...6f2

Jeg vil ikke risikere at det skal skje noe med mine egne barn eller meg selv. Hvem vil vel det?! Men jeg skal møte naboen nå og jeg har lovet å følge henne til politiet.

• Liker 3
Skrevet

Jeg vil ikke risikere at det skal skje noe med mine egne barn eller meg selv. Hvem vil vel det?! Men jeg skal møte naboen nå og jeg har lovet å følge henne til politiet.

Kjempebra, TS. Det er modig gjort av deg.

Jeg skjønner godt at du er redd, det ville jeg også vært. Men forstår jeg det slik at du ikke har noen andre voksne som bor sammen med deg? Hva med å alliere deg med familie og venner, helst noen som er store og sterke og kan takle en eventuelt voldelig mann, og forklare dem situasjonen? Kanskje kan de bo hos deg en kort periode i begynnelsen, eller være lett tilgjengelig på telefon om det skulle skje noe?

Håper dette går bra for alle involverte. Kudos til deg, nå hjelper du noen små barn og deres mor.

• Liker 3
Skrevet

Jeg tror de som best kan gi deg råd er politiet

• Liker 1
Skrevet

Bra dere skal til politiet, men du må melde til barnevernet og! Du er redd selv, men tenk hvor mye verre det er for barna som lever med denne mannen. Har jobbet i barnevernet selv, og forskning viser og at barn tar skade av å se partnervold like mye som å bli utsatt for fysiske volden selv. Vanskeligheter i skolen, konsentrasjon, redd andre, vanskelig å stole på andre, påtar seg skyld osv. Følgene og etterdønningene etter å ha sett partnervold er mange, og det kan vare i mange mange år. Hadde du jobbet med barn eller dette vært i en jobbsammenheng så er du ihvertfall pliktig til å melde. Når barnevernet får melding om vold i heimen skal de trå varsomt, og på bakgrunn av meldingen kan barnevernet selv melde til politiet.

Beskriv situasjonen for barnevernet. Du kan ringe og melde. De er pliktige til å ta i mot muntlige meldinger og. Si selv at du er redd han. Si at du er bekymret for barnets ve og vel, og deres fremtid og utvikling psykisk, sosialt og emosjonelt.

Anonymous poster hash: a45a5...876

• Liker 1
Skrevet

Dette er kriminelle handlinger.Politiet er første valg å kontakte. Jeg er helt oppgitt over Kvinneguiden og hvordan barnevernet er førstevalg i alt fra bagateller til kriminalitet. Barnevernet er overbelastet, og i mange tilfeller går det 6 uker før de gjør noe. Barnevernet handler ikke akkurat logisk. I enkelte tilfeller går de steinhardt inn i familier hvor det er "småting" og hverken fyll, vold eller rus. I andre tilfeller hvor voksne søker om erstatning for tapt barndom kommer det fram at barnevernet hadde blitt varslet mange ganger om fyll og vold opp igjennom oppveksten. Uten å gjøre noe.

Selv om han får besøksforbud, hva hjelper det hvis han gir faen i det? Så mange godtroende mennesker. http://www.ba.no/nyheter/politi/trine-ble-banket-opp-av-sin-bror-som-hevn/s/5-8-121029

Nei, gå rett til politiet. Jeg har mer tro på at politiet kan skjule din identitet enn det barnevernet kan. Eller så følger du rådet i #6 og melder ifra anonymt. Dessuten vil politiet reagere raskere enn barnevernet, og politiet tar alltid kontakt med barnevernet selv i situasjoner med barn involvert.

Ja visst - men svaret er at TS først går til politiet - så til barnevernet.

BEGGE instanser må involveres av hensyn til barna!

Anonymous poster hash: 8bc4e...3a0

Skrevet

Vet du, jeg synes du taklet situsjonen veldig bra, sitter her med gåsehud. Jeg hadde vært veldig takknemmelig for en slik venninne.

Ts, jeg ville kontaktet politi og hørt hva de mener du bør gjøre. Du kan også sende bekymringsmelding anonymt.

Takk, det setter jeg pris på å høre :) Venninnen min er fremdeles med denne mannen, jeg må innrømme at jeg sliter litt på grunn av de tingene jeg hørte og som jeg vet at hun fremdeles lever med.

Barna er heldigvis tatt av barnevernet.

Anonymous poster hash: f88c3...b03

Skrevet

Jeg syntes hun ene over her ga deg nyttig tips . Neste gang du ser eller hører bråk ringer du politi , da kan han ikke koble det til att det er deg , det kan være hvem som helst andre som ringer også,

Oppdater oss vidre

Anonymous poster hash: ed941...7b5

Skrevet

Takk, det setter jeg pris på å høre :) Venninnen min er fremdeles med denne mannen, jeg må innrømme at jeg sliter litt på grunn av de tingene jeg hørte og som jeg vet at hun fremdeles lever med.

Barna er heldigvis tatt av barnevernet.

Er du TS?

Hvorfor har du en annen AB?

Skrevet

Er du TS?

Hvorfor har du en annen AB?

Dette er ikke TS, men hun som fortalte at hun hadde varslet politiet ang venninnen sin som ble slått av mannen.

Anonymous poster hash: 681e8...073

Skrevet

Hvordan gikk det hos politiet?

Skrevet
Måten jeg løste det på var kanskje ikke den beste, men det var eneste utvei for meg. Jeg dro til huset deres en kveld jeg "kjente i lufta" at hun ville få bank (møtte paret tidligere på kvelden), og jaggu hadde jeg ikke rett. Det var forferdelig å høre hva hun ble utsatt for, jeg hørte ropene, men det var først da at jeg visste at NÅ kan jeg ringe politiet. Så jeg ringte politiet og ga meg ut for å være en tilfeldig forbipasserende jogger. Jeg sa at jeg hørte at noen fikk juling. Jeg forsvant rimelig kjapt, men fikk med meg at politiet svingte innom huset deres, og i ettertid har jeg fått høre at politiet også koblet inn barnevernet. 

nice

Anonymous poster hash: f6413...bbc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...