Gå til innhold

Tørr ikke kontakte BV. Redd far...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

I helgen var jeg vitne til noe veldig uhyggelig og jeg har etter samtale med den ene parten fått vite at dette ikke er første gangen noe lignende har skjedd.

Skal prøve å gjøre historien kort.

Dette gjelder et par som har 2 små barn sammen. (2 og 3 år).

Dette paret krangler mye. Jeg vet dette fordi vi kjenner dem godt og de er våre naboer. De er ikke redde for å diskutere/krangle selv om det er besøk der. Vi har barn på samme alder og har derfor mye omgang med disse menneskene.

På fredag oppdaget mannen at dama hans har sendt meldinger med en annen mann. Grove sexmeldinger. Dette resulterte i en stor krangel og mannen reagerte med å kaste rundt seg og knuse ting, i tilegg til å spytte (!) på dama si. Han er veldig aggressiv og sint. Alltid vært det. Barna sov heldigvis igjennom denne situasjonen.

Dagen etter var vi innom (det var da dama fortalte oss om nattens strabaser) og vi tok henne og barna med ned til oss da mannen kom inn og kalte henne opp foran alle. Imens vi gikk nedover veien kom han etter oss, plukka opp møkk fra veien og gnei det utover ryggen og hodet og ansiktet hennes også tok han henne i hodet og prøvde å dytte henne ned i bakken. Jeg fikk stoppet han og ba han gå unna og ikke la alle barna oppleve dette. Han var kjempesint og kom truende mot meg så jeg ble redd. Men han gikk. Alle ble så skremt og det ene barnet hans ble så lei seg, ikke akkurat noe rart.

I går fortalte dama at mannen har slått henne flere ganger før. Jeg vet også at han har knust telefoner og laptoper og andre ting i huset.

Jeg vet at jeg har et slags ansvar her ettersom jeg er vitne til hendelsen på veien. Jeg må jo sikkert kontakte barnevernet men jeg er LIVREDD denne mannen. Han er tydeligvis ikke redd for å slå, samme om det er mann eller dame. Han er truende og kjempesint og jeg er redd han vil tro det er jeg som har meldt bekymring og derfor komme hit og lage bråk!! 😦😦😦 Og jeg har mine egne små barn og skåne for sånn oppførsel. Jeg sa til henne at hun må komme seg unna, men nå later de som at alt er i orden igjen. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre.....

Vær så snill å gi meg noen råd!!

Anonymous poster hash: d0786...407

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Politi og barnevern! Få henne til å anmelde å få besøksforbud og spør hva dere skal gjøre. Barnevern er are ikke nok i sånne situasjoner!

• Liker 6
Skrevet

Kontakte politiet? La mannen din ta støyten, dvs la han kontakte politi og barnevern.

Gjest Angry Man
Skrevet

Du kan da bare ringe eller sende et brev anonymt. :laugh:

Han høres ikke ut som en god person å vokse opp rundt så jeg ville definitivt involvert barnevernet.

AnonymBruker
Skrevet

TS her.

Får man besøksforbud så lett?

Hun tørr ikke å anmelde han. Kan jeg anmelde han?

AnonymBruker
Skrevet

Du kommer til å få mange råd om å involvere barnevernet, og selv om jeg generelt synes dette er et godt råd så synes jeg også du skal tenke deg godt om først. Dersom du oppriktig er redd for denne mannen så bør du også tenke på hva han eventuelt kan gjøre mot ungene dine. Jeg sier dette fordi jeg ha vært i en lignende situasjon selv hvor jeg visste at hvis jeg meldte så ville livet mitt være truet. Personen jeg snakker om har vært fengslet for grov vold flere ganger, han har banket ei gravid dame, slått dama si mange ganger og you name it. 

Måten jeg løste det på var kanskje ikke den beste, men det var eneste utvei for meg. Jeg dro til huset deres en kveld jeg "kjente i lufta" at hun ville få bank (møtte paret tidligere på kvelden), og jaggu hadde jeg ikke rett. Det var forferdelig å høre hva hun ble utsatt for, jeg hørte ropene, men det var først da at jeg visste at NÅ kan jeg ringe politiet. Så jeg ringte politiet og ga meg ut for å være en tilfeldig forbipasserende jogger. Jeg sa at jeg hørte at noen fikk juling. Jeg forsvant rimelig kjapt, men fikk med meg at politiet svingte innom huset deres, og i ettertid har jeg fått høre at politiet også koblet inn barnevernet. 

Anonymous poster hash: f88c3...b03
  • Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Her har også nabokona del av skylden. Hun har en voldelig mann, og istedenfor å gå fra ham for å beskytte sine to små barn, så er hun utro!? Det er jo helt sykt!

Da utsettes barna for enda mere vold og traumer. Her er det både en dårlig mor og en dårlig far. Far har absolutt mest av skylden, og burde ikke ha omsorg for barn, men mor gjør ikke saken bedre ved å fyre han opp og bli der med de stakkars uskyldige barna.

Her MÅ barnevernet inn!!!

Anonymous poster hash: 82d17...37f

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Det er vel viktigere at denne familien skjermes enn at du er redd for mannen. Kontakt barnevern og politi.

Anonymous poster hash: 7e0f3...51d
  • Liker 7
Skrevet

Jeg hadde ringt politiet der og da, så hadde de sikkert kontaktet barnevernet etterpå. Og hun har sin del av ansvaret også. Hun bor med en veldig voldelig mann og istedet for å beskytte barna sine og flytte vekk, så fortsetter hun å bo med han. Hun bør komme seg vekk. Med en eneste gang. Hun bør tenke på barna sine og hva de går igjennom oppi dette. Nei, kontakt politiet nå med en gang. Før noe mer alvorlig skjer henne og barna...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er vel dessverre lite politiet kan gjøre om hun ikke anmelder han selv? 

Anonymous poster hash: aa6c1...b9e
AnonymBruker
Skrevet

Det er vel viktigere at denne familien skjermes enn at du er redd for mannen. Kontakt barnevern og politi.

Anonymous poster hash: 7e0f3...51d

Hun må faktisk skjerme sin egen familie for denne mannen også hvis han er så ustabil. Jeg tror jeg ville ringt  og rådført meg med politiet. TS, du kan ringe lensmannskontoret i morgen og forklare situasjonen. 

Anonymous poster hash: c0c91...c6a

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Kontakt politiet og be kona og barna om å dra på krisesenter.

Anonymous poster hash: 6d7eb...f28

• Liker 2
Gjest Solstråla88
Skrevet

Du kommer til å få mange råd om å involvere barnevernet, og selv om jeg generelt synes dette er et godt råd så synes jeg også du skal tenke deg godt om først. Dersom du oppriktig er redd for denne mannen så bør du også tenke på hva han eventuelt kan gjøre mot ungene dine. Jeg sier dette fordi jeg ha vært i en lignende situasjon selv hvor jeg visste at hvis jeg meldte så ville livet mitt være truet. Personen jeg snakker om har vært fengslet for grov vold flere ganger, han har banket ei gravid dame, slått dama si mange ganger og you name it.

Måten jeg løste det på var kanskje ikke den beste, men det var eneste utvei for meg. Jeg dro til huset deres en kveld jeg "kjente i lufta" at hun ville få bank (møtte paret tidligere på kvelden), og jaggu hadde jeg ikke rett. Det var forferdelig å høre hva hun ble utsatt for, jeg hørte ropene, men det var først da at jeg visste at NÅ kan jeg ringe politiet. Så jeg ringte politiet og ga meg ut for å være en tilfeldig forbipasserende jogger. Jeg sa at jeg hørte at noen fikk juling. Jeg forsvant rimelig kjapt, men fikk med meg at politiet svingte innom huset deres, og i ettertid har jeg fått høre at politiet også koblet inn barnevernet.

Anonymous poster hash: f88c3...b03

Vet du, jeg synes du taklet situsjonen veldig bra, sitter her med gåsehud. Jeg hadde vært veldig takknemmelig for en slik venninne.

Ts, jeg ville kontaktet politi og hørt hva de mener du bør gjøre. Du kan også sende bekymringsmelding anonymt.

• Liker 4
Skrevet

Hvis du som voksen nabo er redd, tenk hvordan det er for de små barna som bor med ham? Du kan da ikke en gang vurdere å ikke gå videre med dette her. De er fullstendig forsvarsløse og sårbare, og er prisgitt at noen voksne står opp for dem. Når ikke foreldrene får det til må andre voksne som vet hva som skjer gjøre det.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

For å være ærlig, så ville jeg skjermet mine egne barn først.

Anonymous poster hash: f8451...e85

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hei!

I helgen var jeg vitne til noe veldig uhyggelig og jeg har etter samtale med den ene parten fått vite at dette ikke er første gangen noe lignende har skjedd.

Skal prøve å gjøre historien kort.

Dette gjelder et par som har 2 små barn sammen. (2 og 3 år).

Dette paret krangler mye. Jeg vet dette fordi vi kjenner dem godt og de er våre naboer. De er ikke redde for å diskutere/krangle selv om det er besøk der. Vi har barn på samme alder og har derfor mye omgang med disse menneskene.

På fredag oppdaget mannen at dama hans har sendt meldinger med en annen mann. Grove sexmeldinger. Dette resulterte i en stor krangel og mannen reagerte med å kaste rundt seg og knuse ting, i tilegg til å spytte (!) på dama si. Han er veldig aggressiv og sint. Alltid vært det. Barna sov heldigvis igjennom denne situasjonen.

Dagen etter var vi innom (det var da dama fortalte oss om nattens strabaser) og vi tok henne og barna med ned til oss da mannen kom inn og kalte henne opp foran alle. Imens vi gikk nedover veien kom han etter oss, plukka opp møkk fra veien og gnei det utover ryggen og hodet og ansiktet hennes også tok han henne i hodet og prøvde å dytte henne ned i bakken. Jeg fikk stoppet han og ba han gå unna og ikke la alle barna oppleve dette. Han var kjempesint og kom truende mot meg så jeg ble redd. Men han gikk. Alle ble så skremt og det ene barnet hans ble så lei seg, ikke akkurat noe rart.

I går fortalte dama at mannen har slått henne flere ganger før. Jeg vet også at han har knust telefoner og laptoper og andre ting i huset.

Jeg vet at jeg har et slags ansvar her ettersom jeg er vitne til hendelsen på veien. Jeg må jo sikkert kontakte barnevernet men jeg er LIVREDD denne mannen. Han er tydeligvis ikke redd for å slå, samme om det er mann eller dame. Han er truende og kjempesint og jeg er redd han vil tro det er jeg som har meldt bekymring og derfor komme hit og lage bråk!! 😦😦😦 Og jeg har mine egne små barn og skåne for sånn oppførsel. Jeg sa til henne at hun må komme seg unna, men nå later de som at alt er i orden igjen. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre.....

Vær så snill å gi meg noen råd!!

Først en kommentar til "barna sov". Ofte tror voksne at barna sover...men barn hører krangler og vold!

Så:

Se og få gjort noe nå!! Tenk på barna!!!!

Politianmeldt og send melding til Barnevernet! Såpass skylder du barna!!

Anonymous poster hash: 8bc4e...3a0

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

TS her.

Får man besøksforbud så lett?

Hun tørr ikke å anmelde han. Kan jeg anmelde han?

Nei, det får man dessverre ikke lett.

Tør hun ikke selv å anmelde så gjør du det!!! Av hensyn til barna!!

Ok?!

Vennligst oppdater status her - fordi noen barn lider!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det får man dessverre ikke lett.

Tør hun ikke selv å anmelde så gjør du det!!! Av hensyn til barna!!

Ok?!

Vennligst oppdater status her - fordi noen barn lider!

Om TS melder til barnevernet og nabo-mannen blir ubehagelig så kan TS få filmet dette og med slike bevis så blir kanskje besøksforbud lettere å få.

Anonymous poster hash: 6d7eb...f28

• Liker 1
Skrevet

Skal jeg gjøre det for deg? :)

AnonymBruker
Skrevet

Takk for så mange svar! Jeg er veldig glad for at så mange ville gi litt tilbakemeldinger. Jeg vet jeg må gjøre noe her, men som sagt så stoler jeg ikke et sekund på denne mannen og om jeg melder anonymt så kan han alikevel tro det er meg... Jeg er bare redd han skal prøve å ta meg, min mann eller mine barn!! Jeg vil jo ikke sette de i fare, samtidig som jeg vil hjelpe de andre uskyldige små..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...