chi Skrevet 9. august 2015 #1 Skrevet 9. august 2015 Ja, da skal jenta vår på 1.5 år snart begynne i barnehage. Det meste er kjøpt inn, men ikke ryggsekk. Hva bruker dere å putte matboks, ekstra klær osv i? Små ryggsekker, eller har dere kjøpt større modell som er beregnet på større barn, som dere voksne bærer?
AnonymBruker Skrevet 9. august 2015 #2 Skrevet 9. august 2015 Barn på 1,5 år kan uansett ikke bære noen ryggsekk med matboks og drikke i, det ødelegger små rygger. Kjøp noe med litt størrelse eller bruk bærenett. Anonymous poster hash: f5e7f...522
AnonymBruker Skrevet 9. august 2015 #3 Skrevet 9. august 2015 En sekk du liker å pakke i og bære? men dere får vel skap til å legge tøy i. Matpakker legges jo i kjøleskapet..Vi brukte ikke sekk det første året. Anonymous poster hash: 09800...262
Plengionika Skrevet 9. august 2015 #4 Skrevet 9. august 2015 Egentlig hadde vi ikke trengt å kjøpe sekk det første året i barnehagen. Innesko blir igjen i barnehage, skiftetøy ligger i kurven på plassen, matboksen legges i kjøleskapet. Dress/regnetøy puttes i en pose etter vask hjemme siden det uansett ikke får plass i sekken. Vi kjøpte en beckmann(?) sekk, som kommer til å passe alle årene i barnehagen. Så kjøper vi ny til skolestart.
chi Skrevet 9. august 2015 Forfatter #5 Skrevet 9. august 2015 Ts her. Blir ikke noe sekk som hun skal ha på ryggen, men lurte vel mer på om de minste sekkene som jeg har sett i butikken ble for små. Så jeg ønsket å høre hva andre bruker. Tenker en av bag-veskene jeg har, kan brukes da ☺
Gjest Magnifiq Skrevet 9. august 2015 #6 Skrevet 9. august 2015 Har ikke brukt sekk. Går ofte i stor blå IKEApose,
Sushi Skrevet 9. august 2015 #7 Skrevet 9. august 2015 Vi har kjøpt barnehagesekker til ungene. Den minste typen som de selger på sportsbutikker, bokhandler osv. Det første året er det vi voksne som bærer sekken, men det er praktisk å ha noe å pakke matboks og ekstra klær i. Etterhvert som barna blir større kan de bære sekken selv. I vår barnehage blir dessuten sekkene med på turdag, selv om barna sikkert ikke bærer dem selv før de er 2-3 år.
AnonymBruker Skrevet 9. august 2015 #8 Skrevet 9. august 2015 Jeg så aldri poenget i å ha en egen sekk som barnet kunne bære på ryggen de ti metrene fra P-plassen til barnehagen, så vi har brukt et nett. Anonymous poster hash: a97bf...b66 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2015 #9 Skrevet 9. august 2015 Enig med resten her, du trenger ikke kjøpe noe eget til en halvannetåring. Det er ikke mye som skal fraktes hver dag, og barnet bærer neppe sekken selv uansett før de blir større. Her har vi brukt diverse nett og små sekker (når de blir litt større) eller vesker. Anonymous poster hash: 63d43...9ce 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2015 #10 Skrevet 9. august 2015 Jobber selv på småbarnsavdelingen. Og der har de fleste barna Bergans sin 12 Liter tror jeg det er. Mange barn syntes det er stas å ha egen sekk, uavhengig om de bærer selv eller ei. Personlig syntes jeg det er greit å ha en sekk til mitt barn siden vi har et stykke i fra leiligheten og til bilen. Skal ha med både ting til meg selv og jentungen hver dag, har og en blå ikea pose med hver fredag for å ta med hjem alt av yttertøy. Anonymous poster hash: ff23d...a08 1
CalidumCor Skrevet 9. august 2015 #11 Skrevet 9. august 2015 Vi har denne til vår lille på 16 mnd som begynte i barnehagen forrige uke, Troll sin barnehagesekk www.klikk.no/foreldre/tester/article778619.ece Selvfølgelig bærer hun den ikke selv, og vi hadde fint klart oss uten sekk i hvertfall dette første året. Men jeg syns bare det er noe symbolsk over det å få sin første sekk til barnehagen, og vi bruker den til å frakte skiftetøy og annet småtteri. Har den ikke med hver dag, men ved behov 1
Gjest Tekola Skrevet 9. august 2015 #12 Skrevet 9. august 2015 Begge to her har fått en liten Bergans-sekk i dåpen, som de synes er kjempestas! Bruker den til å ha med litt leker og vannflaske når vi reiser rundt på besøk, og matboks når vi skal til barnehagen. Bruker Ikea-pose eller handlenett til utstyr vi frakter frem og tilbake
peanut_juice Skrevet 9. august 2015 #13 Skrevet 9. august 2015 Like greit å investere i en god sekk med engang som barnet kan ha noen år. Hos oss så anbefaler vi Bergans tursekk i og med at vi er en friluftsbarnehage.
Gjest Walden Skrevet 9. august 2015 #14 Skrevet 9. august 2015 Vurderer Gucci-sekk, men den er jo så fin den i gull ..versace? Jeg vil ikke at han skal mobbes, så jeg prøver finne en til 10-15tusen, minst. De er vel opptatt av slikt i den alderen nå? Hvilken mobil har dere kjøpt til deres hens? Kommer det noen kjendiser for å opptre ved oppstart i deres barnehage? I vår kommer Kjell-Kanye. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå