Gå til innhold

Hun står i veien

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gud forby at dama di føder på en lørdag!!

Anonymous poster hash: 6c8df...3ba

I den grad han bryr seg om det, kommer han vel bare til å be henne ringe etter taxi.

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selvfølgelig er du lykkelig i forholdet som kan sitte å bruke egentid på dataen mens typen din legger gulv for deg. Du bekrefter bare poengene mine.  Jeg vil ikke bli som typen din

Anonymous poster hash: 23b62...6d9

Wrooooong.

Det er her vi har ingått kompromisser.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har du hørt om eksempler? Og dette er et ganske vanlig eksempel skal jeg si deg.

Vel, i slike eksempler så er det underliggende problemet at h*n er lat, ikke en spesifikk interesse i seg selv. Det hadde jo vært det samme om det gjaldt gaming, strikking, lesing eller hva det nå måtte gjelde. Utstrakt fotballinteresse er isolert sett ikke noe som gjør deg lat, og jeg kan ikke lese noe som tilsier at han vil se fotball 6-7 timer hver dag i denne tråden. 

Anonymous poster hash: 72d4b...fe2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Wrooooong.

Det er her vi har ingått kompromisser.

Så utdyp da, for sånndu fremstår så har du fått det mer eller mindre som du vil, bare at du definerer det som et kompromiss bare fordi du har latt han få lillefingeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig syns du det, for du har jo oppussingsdilla selv. Det er så typisk dere kvinner . Dere er så lidenskapelig opptatt av å pusse opp, kjøpe hus, få barn og alt det der, så definerer dere modenhet etter hva der selv vil få ut av livet. Mens det vi er opptatt av er umodent og teit og ikke verdt å bruke tid på. Du bekrefter akkurat det jeg mistenker at dama egentlig mener også. 

Dere kvinner, dere kvinner! Gud fader hvor lei jeg er av sånn generalisering! Tror du alle kvinner er opptatt av slikt som du skriver om?

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Evt. finne seg ei som ikke ser på det som sin misjon i livet å legge seg opp i hva typen liker å holde på med, og lage dårlig stemning med en gang hun ikke er i sentrum av oppmerksomheten. Jeg lurer på hvor mange timer i uken hun selv bruker på rosablogger og reality-serier, jeg. Kan du si noe om det, TS?

Det er vel en forskjell på å legge seg borti alt kjæresten gjør, og på det å ønske litt kjærestetid innimellom all fotballen. Du skjønner vel også at det blir lite tid til å gjøre ting sammen, om hver helg og alle dager i uka utenom mandager går bort til fotball på tv. 

Men egentlig er dette ganske enkelt. Noen bør ikke være i et forhold, fordi de ønsker å kun tenke på seg selv. Det er greit. Men da er det jævlig amatørmessig å prestere å gjøre dama gravid først. 

Endret av sol87
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Det er vel en forskjell på å legge seg borti alt kjæresten gjør, og på det å ønske litt kjærestetid innimellom all fotballen. Du skjønner vel også at det blir lite tid til å gjøre ting sammen, om hver helg og alle dager i uka utenom mandager går bort til fotball på tv. 

Han sier at de gjør ting sammen! Hun gjør vel forhåpentligvis egne ting hun også, og ikke bare sitter i en krok og er sur fordi han ser fotball og koser seg? Ellers får hun få seg et liv og noen interesser hun og.

Anonymous poster hash: 16b60...4a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dere kvinner, dere kvinner! Gud fader hvor lei jeg er av sånn generalisering! Tror du alle kvinner er opptatt av slikt som du skriver om?

Men jeg så hun drev med oppussing selv, virker ung og ser ut til å¨ha mer enn nok av tid til å pleie fitnessinteressen sin ut fra bildet. Så ber hun meg vokse opp og legge fra meg mine interesser fordi hun bruker sine egne interesser, eller mangler på sådan, som definisjonen av modenhet, sånn at det ser ut som om hun/kvinner ofrer like mye av interessene sine for å få det til å fungere, når interessene deres faktisk er å drive et lite hjem, pusse opp, pynte seg, snakke,  på samme måte som interessene mine er fotball. Det er sånn det virker hvertfall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hofmann

Men hvorfor kan hun ikke finne på noe på egen hånd? Hvorfor så avhengig av "kjærestetid"? Og hva er det i det hele tatt enkelte av dere kvinner tror dere får ut av å tvinge og mase dere til tid sammen med typen? Kjærlighet og respekt? Folk er så klart forskjellige, men jeg forstår bare ikke dette behovet for å legge beslag på noen andres tid, mot deres vilje på toppen av alt. Personlig hadde det ikke gjort meg det spett om kjæresten min ville gjøre sine egen greier 95% av tiden, så lenge vi kunne ha jevnlig sex, og kanskje spise middag sammen. Man går jo møkk lei av å drive og henge i skjørtene og buksene på hverandre, og ikke få disponere sin egen fritid slik man selv vil. Skjønner TS veldig godt, og er sjeleglad jeg ikke har det på den måten. Tror rett og slett en del av dere kvinner er litt sosialt uselvstendige, kjeder dere når dere må finne på noe på egen hånd, eller med egne venner, og at det er derfor en del av dere ender opp med å mase så mye på kjærestene deres.

Endret av Hofmann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han sier at de gjør ting sammen! Hun gjør vel forhåpentligvis egne ting hun også, og ikke bare sitter i en krok og er sur fordi han ser fotball og koser seg? Ellers får hun få seg et liv og noen interesser hun og.

Anonymous poster hash: 16b60...4a8

Det kan jo hende at han sier at de "gjør ting sammen", men at disse tingene ofte blir avbrutt fordi at han bare "må hjem og se en kamp". Det er jo en grunn til at hun blir sur, tenker jeg. Derfor tror jeg at begge må gå den andre litt i møte her. Og selv om noen liker å tro det, så har man IKKE tid til å se så mye på tv (eller lese blogger, for den saks skyld) når man har et barn. Derfor synes jeg ts virker en smule umoden, som har prestert å få dama gravid, når han kanskje hadde hatt det bedre som singel og barnløs.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvorfor kan hun ikke finne på noe på egen hånd? Hvorfor så avhengig av "kjærestetid"? Og hva er det i det hele tatt enkelte av dere kvinner tror dere får ut av å tvinge og mase dere til tid sammen med typen? Kjærlighet og respekt? Folk er så klart forskjellige, men jeg forstår bare ikke dette behovet for å legge beslag på noen andres tid, mot deres vilje på toppen av alt. Personlig hadde det ikke gjort meg det spett om kjæresten min ville gjøre sine egen greier 95% av tiden, så lenge vi kunne ha jevnlig sex, og kanskje spise middag sammen. Man går jo møkk lei av å drive og henge i skjørtene og buksene på hverandre, og ikke få disponere sin egen fritid slik man selv vil. Skjønner TS veldig godt, og er sjeleglad jeg ikke har det på den måten. Tror rett og slett en del av dere kvinner er litt sosialt uselvstendige, kjeder dere når dere må finne på noe på egen hånd, eller med egne venner, og at det er derfor en del av dere ender opp med å mase så mye på kjærestene deres.

Jeg ville ikke kalle det kjæresteforhold å ha jevnlig sex med noen og kanskje spise middag sammen med en gang iblant.

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvorfor kan hun ikke finne på noe på egen hånd? Hvorfor så avhengig av "kjærestetid"? Og hva er det i det hele tatt enkelte av dere kvinner tror dere får ut av å tvinge og mase dere til tid sammen med typen? Kjærlighet og respekt? Folk er så klart forskjellige, men jeg forstår bare ikke dette behovet for å legge beslag på noen andres tid, mot deres vilje på toppen av alt. Personlig hadde det ikke gjort meg det spett om kjæresten min ville gjøre sine egen greier 95% av tiden, så lenge vi kunne ha jevnlig sex, og kanskje spise middag sammen. Man går jo møkk lei av å drive og henge i skjørtene og buksene på hverandre, og når man ikke får disponere sin egen fritid slik man selv vil. Skjønner TS veldig godt, og er sjeleglad jeg ikke har det på den måten.

Det er da fullt mulig å finne på noe på egenhånd, det har de fleste behov for. Og forhold kan jo fort gå i motsatt retning også, der man er sammen HELE tiden, og det er heller ikke bra. Jeg sluttet å bruke tid på ei venninne en gang, fordi hun skulle være med kjæresten sin 24/7. Lykke til med det forholdet!

Det er ikke snakk om å være sammen hele tiden, men at BEGGE må moderere seg. Å bare ha jevnlig sex og "kanskje spise middag sammen" hadde aldri gått for meg, og ikke for min kjæreste heller. Orker man ikke bruke tid på en kjæreste, burde man ikke ha kjæreste. Eventuelt finne en som heller ikke liker å være sammen med kjæresten sin i særlig grad...

Edit: Et forhold for meg er ikke bare "kjærlighet og respekt", men også et vennskap. Venner gjør man ting sammen med av og til. 

Endret av sol87
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hofmann

Jeg ville ikke kalle det kjæresteforhold å ha jevnlig sex med noen og kanskje spise middag sammen med en gang iblant.

Jeg vil ikke kalle det et kjæresteforhold å måtte henge sammen de gangene ikke begge vil det heller. Det høres mer ut som noen slags støttekontakt-ordning.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så utdyp da, for sånndu fremstår så har du fått det mer eller mindre som du vil, bare at du definerer det som et kompromiss bare fordi du har latt han få lillefingeren.

Nei, jeg fremstår ikke sånn, men du har bestemt deg for dette allerede etter andre innlegget mitt.

Jeg har ikke fått ting som jeg vil ha det, vi kjøpte hus sammen, bestemte oss for hvordan vi ville ha det sammen. Lagde regler og roller for hverandre, slik at samholdet skal fungere. Vi har jobbet mye begge to, spart penger for å få huset som vi vil.

I dag har jeg stått opp, og laget frokost til alle som hjelper oss med oppussingen. Etterpå gikk jeg 10km med valpen vår, etterpå dro jeg på jobb og jobbet et par timer. Før jeg dro innom for å kjøpe ryggsekk til mannen, fordi vi skal på backpackertur om en uke. Da jeg kom hjem fant jeg fram ca 1/4 av klærne våre som må vaskes før det skal pakkes til turen, jeg satte på vask nr2 i dag. Så tok jeg valpen med på enda en tur, for hun trenger jo det. Etterpå fikk jeg sparklet de siste hullene i veggen i gangen, og malt ett strøk. Nå sitter jeg i sofaen på pcen, med bose quiet comfort på huet (for jeg blir dritsliten av lyden av maskiner, mannfolk og fotball) for en pause før jeg skal lage middag til gutta og male siste strøket.

Du må gjerne tro jeg gjør alt dette for meg, men nå i dag, legger han gulv og lager vegger til soverommet vårt og jeg sparkler og maler hans fotballrom. Soverommet er en langt større jobb, hvor han har best midler til å kunne få det til, derfor tar jeg fotballrommet og alle de andre tingen som må gjøres.

Vi prater og blir enige.

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hofmann

Det er da fullt mulig å finne på noe på egenhånd, det har de fleste behov for. Og forhold kan jo fort gå i motsatt retning også, der man er sammen HELE tiden, og det er heller ikke bra. Jeg sluttet å bruke tid på ei venninne en gang, fordi hun skulle være med kjæresten sin 24/7. Lykke til med det forholdet!

Det er ikke snakk om å være sammen hele tiden, men at BEGGE må moderere seg. Å bare ha jevnlig sex og "kanskje spise middag sammen" hadde aldri gått for meg, og ikke for min kjæreste heller. Orker man ikke bruke tid på en kjæreste, burde man ikke ha kjæreste. Eventuelt finne en som heller ikke liker å være sammen med kjæresten sin i særlig grad...

Edit: Et forhold for meg er ikke bare "kjærlighet og respekt", men også et vennskap. Venner gjør man ting sammen med av og til. 

"Av og til" er stikkordene her. Venner krever ikke at man skal slutte med ditt og kutte ned på datt, bare så man kan henge mer sammen. Venner respekterer hverandres tid og rom, og krever ikke å få utvidet sin besøkelsestid på bekostning av hva den andre liker å bedrive tiden sin med. Men jeg har skjønt at dere kvinner er litt annerledes når det kommer til dette, også når det gjelder vennskap dere imellom.

Endret av Hofmann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ikke kalle det et kjæresteforhold å måtte henge sammen de gangene ikke begge vil det heller. Det høres mer ut som noen slags støttekontakt-ordning.

Det må man ikke. Det er bare sunt å ha egne interesser, men i forhold som dette hvor fotball (eller hvilken som helst aktivitet) er altoppslukende, og partneren alltid kommer i siste rekke, er det best å være singel.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Det forundrer meg ikke ett sekund at så mange av de stakkars, små 'menn' som vanker her inne er mutters alene. Og også med god sannsynlighet vil forbli alene.

Det er som å høre guttunger i trassalderen å høre på majoriteten av dere.

Anonymous poster hash: 74f78...4cd
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Av og til" er stikkordene her. Venner krever ikke at man skal slutte med ditt og kutte ned på datt, bare så man kan henge mer sammen. Venner respekterer hverandres tid og rom, og krever ikke å få utvidet sin besøkelsestid på bekostning av hva den andre liker å bedrive tiden sin med. Men jeg har skjønt at dere kvinner er litt annerledes når det kommer til dette, også når det gjelder vennskap dere imellom.

Hvordan er "vi kvinner"? Det er jo en forskjell på å være bare venner, og det å være i et forhold. Kan man ikke akseptere det, er det jo ikke verre enn å la være å være i et forhold. Det kan også være en plan å finne noen man deler interesser med. Det gjorde jeg. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei, jeg fremstår ikke sånn, men du har bestemt deg for dette allerede etter andre innlegget mitt.

Jeg har ikke fått ting som jeg vil ha det, vi kjøpte hus sammen, bestemte oss for hvordan vi ville ha det sammen. Lagde regler og roller for hverandre, slik at samholdet skal fungere. Vi har jobbet mye begge to, spart penger for å få huset som vi vil.

I dag har jeg stått opp, og laget frokost til alle som hjelper oss med oppussingen. Etterpå gikk jeg 10km med valpen vår, etterpå dro jeg på jobb og jobbet et par timer. Før jeg dro innom for å kjøpe ryggsekk til mannen, fordi vi skal på backpackertur om en uke. Da jeg kom hjem fant jeg fram ca 1/4 av klærne våre som må vaskes før det skal pakkes til turen, jeg satte på vask nr2 i dag. Så tok jeg valpen med på enda en tur, for hun trenger jo det. Etterpå fikk jeg sparklet de siste hullene i veggen i gangen, og malt ett strøk. Nå sitter jeg i sofaen på pcen, med bose quiet comfort på huet (for jeg blir dritsliten av lyden av maskiner, mannfolk og fotball) for en pause før jeg skal lage middag til gutta og male siste strøket.

Du må gjerne tro jeg gjør alt dette for meg, men nå i dag, legger han gulv og lager vegger til soverommet vårt og jeg sparkler og maler hans fotballrom. Soverommet er en langt større jobb, hvor han har best midler til å kunne få det til, derfor tar jeg fotballrommet og alle de andre tingen som må gjøres.

Vi prater og blir enige.

Og jeg er sikker på at det var han som presset gjennom det å få valp....Du skjønner ikke. Du oppgir ikke dine egne interesser her selv om du gjør en innsats for dem. Det er du som har valgt deg en fyr som har den samme husdrømmen som deg i et hav av menn der du kunne fått menn som ikke var interessert i å flytte sammen en gang. å du har funnet en fyr som er av de sjeldnere, mens du selv er ganske typisk kvinne som vil ha hus, familie, valp, barn osv. Henviser han til et fotballrom også i stedet for at han kan ser det i stua. Så nei, du demonstrerer poenget mitt. Du er en kvinne som har måttet endre veldig lite av dine egentlige interesser for å få en mann som er litt sjeldnere enn ditt slag av kvinner er. Så du vinner på denne dealen, ikke innbill deg noe annet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hofmann

Det forundrer meg ikke ett sekund at så mange av de stakkars, små 'menn' som vanker her inne er mutters alene. Og også med god sannsynlighet vil forbli alene.

Det er som å høre guttunger i trassalderen å høre på majoriteten av dere.

Anonymous poster hash: 74f78...4cd

At du hisser deg opp og tyr til personangrep er bra. Det viser bare at du innerst inne vet vi har rett i våre obervasjoener.

Endret av Hofmann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...