AnonymBruker Skrevet 9. august 2015 #1 Skrevet 9. august 2015 Jeg bor i en tomannsbolig i 2 etasje. Nede bor en dame i 50 årene. Det som er, er at hun klager på mine barn hvis hun hører noen lyder. Barna mine er som regel stille og leker fint. Men avogtil krangler de såklart, eller løper på gulvet hvis de er ivrige eller mister en leke i gulvet. Men jeg ordner fort at de slutter å krangle å løpe over gulvet. Så det er ikke snakk om lenge av gangen. Men såklart barn er barn, og jeg klarer ikke å få til at det aldri skjer. Idag ble hun forbanna for at barna løp litt når de skulle ta på sko når vi skulle ut. Det var snakk om maks 5 minutter. Da åpnet hun døren sin å skrek, vær stille for faen! Hun virkelig skrek liksom. Hun har skreket før også til datteren min når hun spørte hva hun het. Altså datteren min banket på døra hennes en gang vi skulle dra og spurte hva hun het fordi hun er et barn og nysgjerrig. Og da skrek hun -du maser ikke på meg, jeg er ikke redd for å snakke til deg! Datteren min ble livredd og begynnte å gråte. Jeg prøver å være stille oppe hele tiden så godt jeg kan, jeg nermest lister meg over gulvet. Men hver minste lille lyd irriterer ho. Jeg føler meg i veien. Og selvom jeg forstår at ting kan irritere pga at det er lytt så er det da måte på. Vi tør nesten ikke leve oppe lenger. Dette er ingen overdrivelse, hun blir sur for alt hele tiden. Banker i taket og ringer og skriker til meg hvis det er noe. Jeg prøver så godt jeg kan, jeg blir så lei meg av dette.Anonymous poster hash: 83987...7c9
lovedrug Skrevet 9. august 2015 #2 Skrevet 9. august 2015 Du har rett,for ei jævla fitte av en nabo du har. 14
Florence Skrevet 9. august 2015 #3 Skrevet 9. august 2015 Hun må skjerpe seg. Sånn er det når man ikke bor i en enebolig ute i skogen. 10
bippo Skrevet 9. august 2015 #4 Skrevet 9. august 2015 Du kan foreslå at hun flytter ut på landet, så slipper hun at noen plager henne med menneskeligheten sin. 8
OhLydia Skrevet 9. august 2015 #5 Skrevet 9. august 2015 Når man bor så nært så må man nesten tåle at folk lager lyd. Vis man ikke vil høre eller vite av andre mennesker får man flytte til langt uti skogen alene. 6
Kanutte Skrevet 9. august 2015 #6 Skrevet 9. august 2015 Under den forutsetningen at det er normalt "leve-bråk" i din leilighet har naboen under feil og du rett. Det er normalt at man hører naboen sin. 6
Pinkee Skrevet 9. august 2015 #7 Skrevet 9. august 2015 Ingen av dere har rett. Hun kan ikke forvente at en barnefamilie skal være musestille, og du kan ikke forvente at hun skal like at ungene dine bråker. At den ene ungen din ringte på, bare for å spørre hva hun heter, synes eg faktisk er litt over kanten. Ba du pent om unnskyldning? Det du bør gjøre, er rett og slett å begynne å lete etter en annen plass å bo. Du kan ikke endre naboen din, men du kan endre deg selv, eller i alle fall bosted. Kjipt ja, men er beste løsningen på sikt. 5
AnonymBruker Skrevet 9. august 2015 #8 Skrevet 9. august 2015 Det er kun normalt leve bråk. Ungene har innestemme bestandig med mindre de krangler. Og ellers er det kun løping av dem av og til. Da sier jeg at de skal slutte å løpe. Utenom det er det ikke noen lyder fra oss nermest. Anonymous poster hash: 83987...7c9
AnonymBruker Skrevet 9. august 2015 #9 Skrevet 9. august 2015 Ja, jeg ba om unnskyldning i det hun åpnet døren mens jeg smilte vennlig. Hun ringte ikke på, bare banket på forsiktig. Hun gjorde det i det vi gikk ned trappen så hun gjorde det så fort. Har bare gjort det den ene gangen.Anonymous poster hash: 83987...7c9
malicious Skrevet 9. august 2015 #10 Skrevet 9. august 2015 Jeg bodde under en barnefamilie en gang og det var HIMLA mye bråk da de to guttene løp over gulvene. Når det er sagt, så syns jeg heller ikke at man skal bli hysjet på i sitt eget hjem. Om hun ikke liker lyd fra sine naboer, så er det jo pussig at hun bor i en tomannsbolig. Er det aktuelt for dere å flytte? 1
pusekatta Skrevet 9. august 2015 #11 Skrevet 9. august 2015 Altså, så lenge dere holder et lydnivå som er helt normalt for en barnefamilie (det høres det ut som også, på måten du skriver), så har hun -ingenting- hun skulle ha sagt. Det er hun som må flytte hvis hun ikke tåler den minste lyd. Drit i kjerringa, og gjør som dere vil i deres eget hus. Et normalt lydnivå fra normale sysler og bevegelser i eget hus har hun ikke rett til å klage på. 1
sol87 Skrevet 9. august 2015 #12 Skrevet 9. august 2015 Det der er ikke normal oppførsel. Litt lyd må man tåle, ellers må man finne seg enebolig. 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2015 #13 Skrevet 9. august 2015 Vi skal flytte. Skal kjøpe nå, så blir bare å holde ut litt til. Men merker jeg blir oppgitt over dette. Anonymous poster hash: 83987...7c9
AnonymBruker Skrevet 9. august 2015 #14 Skrevet 9. august 2015 Må også nevne at hun har en egen datter hun skriker og kjæfter mye på for den minste lille ting. Datteren er snart myndig. Koselig jente som jobber og går på skole og er ganske voksen av seg. Mye av det jeg har hørt hun kjæfte på er totalt unødvendig.Anonymous poster hash: 83987...7c9
AnonymBruker Skrevet 9. august 2015 #15 Skrevet 9. august 2015 Jeg bor under en barnefamilie, og det er helt grusomt mange ganger, selv om jentungen løper rolig over gulvet, så høres det ut som det er en flokk med elefanter som tramper.Mang engang sitter jeg bare å venter på at hun skal komme igjennom taket. Når man er som meg, og naboen din kanskje, ferdig med små unger- .. hadde ungen i tillegg banket på døren for å spørre hva jeg het.. beklager- tror faktisk jeg hadde bjeffet tilbake. Ikke fordi at det er noe galt med jentunge- men jeg er ferdig med ungebråk..og det er fryktelig slitsomt å bo under.. Anonymous poster hash: 941d4...d04 6
AnonymBruker Skrevet 9. august 2015 #16 Skrevet 9. august 2015 Bråk skikkelig mye i en kort periode. Spill musikk til kl 23 osv. Gjør henne sprø. Og så kan du tilby henne å gå tilbake til slik det var før, eller flytte selv Anonymous poster hash: 2adfe...2fa 1
Gjest Captain Hook Skrevet 9. august 2015 #17 Skrevet 9. august 2015 Hun liker vel ikke barn. Mange av de også. De tåler ikke den minste lyd barn lager.
Sirah Skrevet 9. august 2015 #18 Skrevet 9. august 2015 Jeg syntes du har rett her, bortsett fra episoden hvor datteren din banket på. Det var over streken, men så lenge du unskyldte (som du skrev) så bør det være et tilbakelagt kapittel MEN jeg har selv bodd under en barnefamilie, og jeg vet godt hvor slitsomt det er. Innimellom trodde jeg seriøst at taket skulle falle ned i hodet på meg Nå høres det jo ut som om du tar så mye hensyn du bare kan, men kanskje være litt ekstra påpasselig når dere f.eks skal dra en plass? Fem minutter med "elefanttramping" er fem veldig lange minutter
LatersBaby Skrevet 9. august 2015 #19 Skrevet 9. august 2015 Jeg kan heller egentlig ikke helt skjønne hva som var så galt med at datteren banket på for å spørre hva hun het... 2
Gjest Angry Man Skrevet 9. august 2015 #20 Skrevet 9. august 2015 Du har selfølgelig rett TS. Men det vet du da fra før av.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå