Nina889 Skrevet 9. august 2015 #1 Skrevet 9. august 2015 Hei! Dette merket kjæresten min mens vi sov: jeg ristet veldig og det sluttet ikke før han tok taki meg, rista meg og ropte på meg. Dette gjorde han fordi han ikke ante hva som skjedde og var redd. Det skjedde to ganger på samme natt. Vi har aldri opplevd dette før, eller ikke som han har merket. Jeg har ikke epilepsi. Dagen etter var hele venstre side låst og jeg har hatt skikkelig hodepine nå i to dager. Hva kan dette være og hva skyldes det? Vet noen?
AnonymBruker Skrevet 9. august 2015 #2 Skrevet 9. august 2015 Har du tatt 24-timers EEG?Anonymous poster hash: a2f05...3fe
Nina889 Skrevet 9. august 2015 Forfatter #3 Skrevet 9. august 2015 Har du tatt 24-timers EEG?Anonymous poster hash: a2f05...3fe Nei, hva ser man i en slik undersøkelse?
AnonymBruker Skrevet 9. august 2015 #4 Skrevet 9. august 2015 Nei, hva ser man i en slik undersøkelse? Utelukker epilepsi f.eks. Anonymous poster hash: 59c68...c59
Nina889 Skrevet 9. august 2015 Forfatter #5 Skrevet 9. august 2015 Utelukker epilepsi f.eks. Anonymous poster hash: 59c68...c59 Okei! Tusen takk
peanut_juice Skrevet 9. august 2015 #6 Skrevet 9. august 2015 Er du sikker på at du ikke har epilepsi? Jeg begynnte også å få slike "anfall" for 2-3 år siden om natta, og ble sendt til undersøkelse i fjor. Der viste det seg at jeg har en type form for epilepsi. Det finnes mange ulike former for det, og ikke alle er like merkbare.
Nina889 Skrevet 9. august 2015 Forfatter #7 Skrevet 9. august 2015 Er du sikker på at du ikke har epilepsi? Jeg begynnte også å få slike "anfall" for 2-3 år siden om natta, og ble sendt til undersøkelse i fjor. Der viste det seg at jeg har en type form for epilepsi. Det finnes mange ulike former for det, og ikke alle er like merkbare. Etter dette så er jeg ikke sikker. Derfor jeg må ta kontakt med legen og ta undersøkelsene.. Har skikkelig vondt i hue. Har du fått medisiner for det? Og hjalp det?
peanut_juice Skrevet 9. august 2015 #8 Skrevet 9. august 2015 Etter dette så er jeg ikke sikker. Derfor jeg må ta kontakt med legen og ta undersøkelsene.. Har skikkelig vondt i hue. Har du fått medisiner for det? Og hjalp det? Det kan være andre ting også altså, er ikke meningen å skremme Men det er lurt å ta en MR og CT scan for å bekrefte eller utelukke. Jeg fikk Lamictal som medisin, men hadde ett nytt anfall nå i ferien, så må ta en legesamtale igjen.
Nina889 Skrevet 9. august 2015 Forfatter #9 Skrevet 9. august 2015 Det kan være andre ting også altså, er ikke meningen å skremme Men det er lurt å ta en MR og CT scan for å bekrefte eller utelukke. Jeg fikk Lamictal som medisin, men hadde ett nytt anfall nå i ferien, så må ta en legesamtale igjen. Neinei, jeg setter pris på ærlige svar men var du bevisst når du fikk anfallet? Jeg kan ikke huske at jeg rista og skjønte ingenting når kjæresten min sa det. Hva skal man isåfall gjøre hvis man får et slikt anfall?
peanut_juice Skrevet 9. august 2015 #10 Skrevet 9. august 2015 Neinei, jeg setter pris på ærlige svar men var du bevisst når du fikk anfallet? Jeg kan ikke huske at jeg rista og skjønte ingenting når kjæresten min sa det. Hva skal man isåfall gjøre hvis man får et slikt anfall? De første gangene hadde jeg ingen anelse om hva som hadde skjedd, bare at jeg følte meg stiv i kroppen og sliten når jeg våknet. Min daværende kjæreste vekket meg og tok meg med på legevakten når jeg fikk ett mens han var der. På legevakten ga de meg bare smertestillende og sendte meg hjem, også tenkte jeg ikke noe mer over det på en stund, helt til kjæresten min ble lei og ba meg ta det opp med legen. Så legen henviste meg til en behandler på DPS som videre henviste meg til AHUS for scanne. I sammarbeid med behandleren min laget vi en kriseplan. dvs en plan om jeg får det igjen. Der står det nr til behandler, nr til legevakten og nr til nærmeste pårørende. Så om jeg er sammen med noen når jeg får anfall skal personen ringe alle tre, og ikke gjøre noe annet før det blir gitt beskjed om det. Når det skjedde nå i ferien var jeg klar over det selv. Jeg visste at jeg hadde ett anfall, jeg var bevisst, men ikke våken, hadde kramper, og kroppen var helt paralysert. Jeg var helt alene, så det var ikke så mye å gjøre med det annet enn å bare ri gjennom det. Følte meg så forferdelig dagen etter :S
Nina889 Skrevet 9. august 2015 Forfatter #11 Skrevet 9. august 2015 De første gangene hadde jeg ingen anelse om hva som hadde skjedd, bare at jeg følte meg stiv i kroppen og sliten når jeg våknet. Min daværende kjæreste vekket meg og tok meg med på legevakten når jeg fikk ett mens han var der. På legevakten ga de meg bare smertestillende og sendte meg hjem, også tenkte jeg ikke noe mer over det på en stund, helt til kjæresten min ble lei og ba meg ta det opp med legen. Så legen henviste meg til en behandler på DPS som videre henviste meg til AHUS for scanne. I sammarbeid med behandleren min laget vi en kriseplan. dvs en plan om jeg får det igjen. Der står det nr til behandler, nr til legevakten og nr til nærmeste pårørende. Så om jeg er sammen med noen når jeg får anfall skal personen ringe alle tre, og ikke gjøre noe annet før det blir gitt beskjed om det. Når det skjedde nå i ferien var jeg klar over det selv. Jeg visste at jeg hadde ett anfall, jeg var bevisst, men ikke våken, hadde kramper, og kroppen var helt paralysert. Jeg var helt alene, så det var ikke så mye å gjøre med det annet enn å bare ri gjennom det. Følte meg så forferdelig dagen etter :S Syns det høres så skummelt ut.. Håper det går bra med deg nå, eller bedre. Men er det ingenting de kan gjøre på vanlige sykehus, eller må jeg på AHUS? Tenkte meg en tur til legevakta, fordi legen er på ferie..
peanut_juice Skrevet 9. august 2015 #12 Skrevet 9. august 2015 Syns det høres så skummelt ut.. Håper det går bra med deg nå, eller bedre. Men er det ingenting de kan gjøre på vanlige sykehus, eller må jeg på AHUS? Tenkte meg en tur til legevakta, fordi legen er på ferie.. Jada, det går nok bra Det er ikke noe jeg bekymrer meg over. Vet ikke om de har sånne maskiner på alle sykehus. Jeg ble hvertfall henvist til AHUS fordi det er nærmeste sykehuset for meg. Det er nok ikke så mye de kan gjøre på legevakten med mindre du er midt i ett anfall. Det er hvertfall det jeg fikk beskjed om når jeg var der. Og du vil sikkert få beskjed om å at du må ta det opp med fastlegen din. Men det skader jo ikke å prøve Ønsker deg lykke til. Håper du finner ut av det
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå