Gå til innhold

Bakterie eller virus?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vet at det som skiller de er at ved bakterieinfeksjon har man ikke forkjølelsessymptomer, men har mange av symptomene bakterieinfeksjon har som ikke virus har, og omvendt.

Har ekstremt vondt i hals, klarer nesten ikke snakke eller svelge. Har litt vondt i kjevepartiet og hovne(vondt å ta på også) lymfeknuter. Er litt varm, usikker på feber da jeg ikke har termometer. Får sånn ganske "ofte", 1-2 ganger i året. Er det best å bare la det gå over av seg selv, og burde jeg dra på jobb og se ann formen? Eller burde jeg dra til legen imorgen? Jobber med barn så vet ikke om det er smittsomt?

Anonymous poster hash: 3f827...787

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Mest sannsynlig virus. Noe som går over av seg selv.

Du merker om du har feber, har du feber, kaster opp eller har diarè er det 48 timers karantene (fra siste symptom) som gjelder

Anonymous poster hash: b9eab...21e
AnonymBruker
Skrevet

Symptomer på bakteriell eller virus infeksjon er så like at selv leger bruker blodprøver for å skille det ene fra det andre!

Om du skal oppsøke lege eller gå på jobb avhenger av både formen din og hva du jobber med. Og en ting til; bakterielle infeksjoner går skjelden over av seg selv.

Anonymous poster hash: 6fdc1...6fd

AnonymBruker
Skrevet

Jeg får dette 1-3 ganger i året. Da jeg var yngre tvang mamma legen til å ta cpr på meg fordi vanlig halsprøve ikke ga utslag på bakterier, men det gjorde cpr prøven. Skal få legen til å ta det. Kan ikke dra på jobb, jobber med barn.. Føler meg helt elendig.. Orker ingenting:(

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Mest sannsynlig ingenting, kanskje allergi.
Alle blir litt ruskne og rustne av og til.

Anonymous poster hash: 8ba8d...e6f
AnonymBruker
Skrevet

Kan jo være at du bare innbiller deg?

Anonymous poster hash: a7cb6...ee0
AnonymBruker
Skrevet

Kan jo være at du bare innbiller deg?

Anonymous poster hash: a7cb6...ee0

Hva skulle jeg innbilt meg?

AnonymBruker
Skrevet

Det her er ikke "rusken". Jeg har fått påvist at det har vært bakterieinfeksjon ved en tidligere anledning og måtte gå på antibiotika, har akk samme symptomer nå. Siste gangene jeg har hatt det har legen sagt det har vært virus, men da gikk jeg syk kjempelenge etterpå. Vært utrolig mye sliten og energitappet også. Nå har jeg virkelig vondt. Klarer ikke spise mat eller snakke uten at det gjør vondt. Verker i kjeven og nakke.. Har hovne lymfekjertler det gjør utrolig vondt i om jeg rører de. Det er nok ikke noe jeg innbiller meg nei, jeg blir så og si aldri syk så er ingen hypokonder.

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Har heller ingen allergier. Drar til legen i morgen jeg.

TS

AnonymBruker
Skrevet

Du kan skille det med crp

Anonymous poster hash: 1a049...445

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...