AnonymBruker Skrevet 9. august 2015 #1 Skrevet 9. august 2015 Når man sitter innerst mot vinduet, man har en person ved siden av seg og skal av på Oslo S... Så lar personen alle andre gå først, slik at man må vente i hundre år. Jeg skal liksom også av (og det skulle denne personen også). Skjer stadig vekk. Vet ikke om de er "snille" eller bare veldig pinglete. Anonymous poster hash: b6299...f98
AnonymBruker Skrevet 9. august 2015 #2 Skrevet 9. august 2015 På toget, ja. Haha. Anonymous poster hash: b6299...f98
AnonymBruker Skrevet 9. august 2015 #3 Skrevet 9. august 2015 Javel...? Anonymous poster hash: 0b4ac...893 2
AnonymBruker Skrevet 9. august 2015 #4 Skrevet 9. august 2015 Javel...? Anonymous poster hash: 0b4ac...893 Hva er det du ikke skjønner? Noen av oss har dårlig tid og kan ikke vente på at "hele" toget skal få gå av først. Man blir jo sperret inne av denne personen. Anonymous poster hash: b6299...f98
Pawn Hearts Skrevet 9. august 2015 #5 Skrevet 9. august 2015 Hva er det du ikke skjønner? Noen av oss har dårlig tid og kan ikke vente på at "hele" toget skal få gå av først. Man blir jo sperret inne av denne personen.Anonymous poster hash: b6299...f98 Hvis du har så dårlig tid, må du sørge for å sitte ytterst selv. 5
AnonymBruker Skrevet 9. august 2015 #6 Skrevet 9. august 2015 Når man sitter innerst mot vinduet, man har en person ved siden av seg og skal av på Oslo S... Så lar personen alle andre gå først, slik at man må vente i hundre år. Jeg skal liksom også av (og det skulle denne personen også). Skjer stadig vekk. Vet ikke om de er "snille" eller bare veldig pinglete.Anonymous poster hash: b6299...f98 Bestill to seter ved siden av hverandre neste gang da så slipper du det problemet. Anonymous poster hash: e7d9e...b5d
Ardwinna Skrevet 9. august 2015 #7 Skrevet 9. august 2015 Hvis du har så dårlig tid at noen få sekunder/minutters ventetid hindrer deg i å nå frem så burde du lære deg å beregne bedre tid. Å slippe andre forbi og ut er normal høflighet, man bryter ikke bare på for å komme seg ut først. Er det plass trår man ut i midtgangen, er det fullt av folk så venter man. Ganske logisk. Beregn bedre tid neste gang og sett deg på et sete ytterst, nærmest mulig døra. 4
AnonymBruker Skrevet 9. august 2015 #8 Skrevet 9. august 2015 Hvis du har så dårlig tid at noen få sekunder/minutters ventetid hindrer deg i å nå frem så burde du lære deg å beregne bedre tid. Å slippe andre forbi og ut er normal høflighet, man bryter ikke bare på for å komme seg ut først. Er det plass trår man ut i midtgangen, er det fullt av folk så venter man. Ganske logisk. Beregn bedre tid neste gang og sett deg på et sete ytterst, nærmest mulig døra. Det er jo noe man gjør når man kan, men når man f. eks begynner 5-7 om morgenen, så er det begrenset hvor mye tidligere man kan dra, spesielt i områder der toget går sjeldent. Lett å si for folk som har all verdens tid, men når man har arbeidshverdag som gjerne er en 12-15 timer så teller hvert sekund av dagen. Anonymous poster hash: 5c298...3b3
AnonymBruker Skrevet 9. august 2015 #9 Skrevet 9. august 2015 Da får du gå frem til dørene alt ved stasjonen før Oslo S. Så blir du stående der og så er du først ut. Problem løst! Anonymous poster hash: e7d9e...b5d 3
Sea Lace Skrevet 9. august 2015 #10 Skrevet 9. august 2015 Du snur deg mot personen som sitter ved siden av deg, og sier: "Unnskyld, jeg har litt dårlig tid, kunne du sluppet meg forbi?" 6
AnonymBruker Skrevet 9. august 2015 #11 Skrevet 9. august 2015 Du snur deg mot personen som sitter ved siden av deg, og sier: "Unnskyld, jeg har litt dårlig tid, kunne du sluppet meg forbi?" Vel, da har vi fått slått fast at TS er en kvinne. For TS forventer at andre skal være tankelesere. Anonymous poster hash: e7d9e...b5d 1
Florence Skrevet 9. august 2015 #12 Skrevet 9. august 2015 Når man sitter innerst mot vinduet, man har en person ved siden av seg og skal av på Oslo S... Så lar personen alle andre gå først, slik at man må vente i hundre år. Jeg skal liksom også av (og det skulle denne personen også). Skjer stadig vekk. Vet ikke om de er "snille" eller bare veldig pinglete.Anonymous poster hash: b6299...f98 Her virker det som at du er den som er pinglete. Du kan lett forklare at du har litt dårlig tid og om de kan slippe deg fram eller reise deg før toget er på stasjonen du skal av på slik at du er den første ut døra. 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2015 #13 Skrevet 9. august 2015 Her virker det som at du er den som er pinglete. Du kan lett forklare at du har litt dårlig tid og om de kan slippe deg fram eller reise deg før toget er på stasjonen du skal av på slik at du er den første ut døra. Enig. Hvis noen først er pinglete her er det jo ikke medpassasjeren som ikke har dårlig tid selv og tenker det er ett fett hvem som går av først. Det må i så fall være den som har dårlig tid, men likevel bare sitter der fremfor å forsøke å komme seg raskere frem. Nå synes jeg ikke pinglete er en naturlig betegnelse på noen av delene, jeg vil heller si at medpassasjeren er vanlig og rolig og at TS er sutrete. Anonymous poster hash: bc268...1cb 2
Ardwinna Skrevet 9. august 2015 #14 Skrevet 9. august 2015 Det er jo noe man gjør når man kan, men når man f. eks begynner 5-7 om morgenen, så er det begrenset hvor mye tidligere man kan dra, spesielt i områder der toget går sjeldent. Lett å si for folk som har all verdens tid, men når man har arbeidshverdag som gjerne er en 12-15 timer så teller hvert sekund av dagen. Anonymous poster hash: 5c298...3b3 Hvis du har en jobb som er så kronglete å få til å passe med kollektiv transport og du er så inn i granskauen busy og important at det står om sekunder, så skaff deg en bil. Da kan du finne ut hvor mye tid du må beregne (pluss litt ekstra tid for uforutsette ting underveis) og legge opp et passende tidsskjema etter det. Hvis du jobber så mye vil jeg tro du har råd til både bil og parkering. Slutt å anta at du er så mye travlere og viktigere enn alle andre og begynn heller å ta ansvar for å tilpasse deg din egen arbeidstid og situasjon. Andre gjør det og da klarer nok du det også.
AnonymBruker Skrevet 9. august 2015 #15 Skrevet 9. august 2015 Hvis du har så dårlig tid, må du sørge for å sitte ytterst selv. Jeg går på toget på første stasjon etter stasjonen som toget går fra, og da sitter jeg naturligvis innerst. Ikke skriv så dumt når du ikke vet noe om min reise. Bestill to seter ved siden av hverandre neste gang da så slipper du det problemet.Anonymous poster hash: e7d9e...b5d Man bestiller ikke, og man betaler uansett ikke for to seter. Så ufattelig mange dumme svar på KG. Hvis du har så dårlig tid at noen få sekunder/minutters ventetid hindrer deg i å nå frem så burde du lære deg å beregne bedre tid. Å slippe andre forbi og ut er normal høflighet, man bryter ikke bare på for å komme seg ut først. Er det plass trår man ut i midtgangen, er det fullt av folk så venter man. Ganske logisk. Beregn bedre tid neste gang og sett deg på et sete ytterst, nærmest mulig døra. Bedre tid vil si 30 min tidligere. Det frister, ja... Herre. Og det er fletting når man går av, man skal ikke la alle andre gå først. Da får du gå frem til dørene alt ved stasjonen før Oslo S. Så blir du stående der og så er du først ut. Problem løst!Anonymous poster hash: e7d9e...b5d Faktisk ikke det dummeste svaret jeg har fått. Men innebærer at man må forbi personen, som byr på mer problemer enn man skulle tro. Har skjedd at jeg har gjort det, men vanligvis ikke. Du snur deg mot personen som sitter ved siden av deg, og sier: "Unnskyld, jeg har litt dårlig tid, kunne du sluppet meg forbi?" Gjort det noen ganger. Faktisk det eneste intelligente svaret i denne tråden. Vel, da har vi fått slått fast at TS er en kvinne. For TS forventer at andre skal være tankelesere.Anonymous poster hash: e7d9e...b5d Overhodet ikke, men jeg går ut ifra at voksne mennesker har reist med tog før. Her virker det som at du er den som er pinglete. Du kan lett forklare at du har litt dårlig tid og om de kan slippe deg fram eller reise deg før toget er på stasjonen du skal av på slik at du er den første ut døra. Du vet jo ingenting om hva jeg pleier å si til disse. Hvor dum er du egentlig? Hvis du har en jobb som er så kronglete å få til å passe med kollektiv transport og du er så inn i granskauen busy og important at det står om sekunder, så skaff deg en bil. Da kan du finne ut hvor mye tid du må beregne (pluss litt ekstra tid for uforutsette ting underveis) og legge opp et passende tidsskjema etter det. Hvis du jobber så mye vil jeg tro du har råd til både bil og parkering. Slutt å anta at du er så mye travlere og viktigere enn alle andre og begynn heller å ta ansvar for å tilpasse deg din egen arbeidstid og situasjon. Andre gjør det og da klarer nok du det også. Jeg er faktisk mer travel enn de aller fleste når jeg reiser med tog. Og jeg kjører ikke bil til Oslo bare fordi jeg møter på sånne dumpapper noen få ganger i måneden. Anonymous poster hash: b6299...f98 1
Florence Skrevet 9. august 2015 #16 Skrevet 9. august 2015 Du vet jo ingenting om hva jeg pleier å si til disse. Hvor dum er du egentlig?Anonymous poster hash: b6299...f98 Du får svar ut i fra den informasjonen du har gitt og ingenting du har skrevet tilsier at du pleier å si i fra. Ingen grunn til å kalle meg dum fordi du ikke evner å gi tilstrekkelig informasjon. 2
AnonymBruker Skrevet 9. august 2015 #17 Skrevet 9. august 2015 Det var jo ikke relevant info. Like irriterende uansett om jeg sier noe eller ikke. Tenk først. Anonymous poster hash: b6299...f98
Florence Skrevet 9. august 2015 #18 Skrevet 9. august 2015 Det var jo ikke relevant info. Like irriterende uansett om jeg sier noe eller ikke. Tenk først.Anonymous poster hash: b6299...f98 Det er mye som er irriterende, men det er like irriterende at folk klager over noe som er relativt ubetydelig. 3
AnonymBruker Skrevet 9. august 2015 #19 Skrevet 9. august 2015 Det er ikke ubetydelig når jeg som regel er blant de travleste på toget. Det skjer ikke hver dag, men overraskende ofte. Anonymous poster hash: b6299...f98
Pawn Hearts Skrevet 9. august 2015 #20 Skrevet 9. august 2015 Jeg går på toget på første stasjon etter stasjonen som toget går fra, og da sitter jeg naturligvis innerst. Ikke skriv så dumt når du ikke vet noe om min reise. Anonymous poster hash: b6299...f98 Jo, jeg vet at du får trøbbel når du skal av, og det kan du unngå. Sett deg ytterst og la heller nestemann få plassen innenfor. Eller følg rådet om å reise deg tidligere. Det var nok det beste, pluss det om faktisk å si fra til sidemannen. Litt rart at en en så fantastisk intelligent fyr som deg var nødt til å opprette en tråd her når løsningen er så enkel. Sånn som du driver og stempler alle andre som dumme, synes jeg det er helt på sin plass at en eller annen smarting sperrer deg inne bare for å ergre deg. Verden går ikke under av at du kommer for sent på jobb. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå