Gå til innhold

Ang briller

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jeg har et par briller hjemme med styrke +1,75 og + 2,25. Altså nærmere +2 på begge øynene, men ikke helt.

Jeg vurderer å gå til innkjøp av et billigere par med lesebriller som jeg kan ha i tillegg og lurer på om jeg kan kjøpe et ferdigpar med styrke +2 på begge uten at det påvirker synet mitt negativt? Jeg tenker at jeg vil jo få litt bedre syn med slike briller, uten at det blir perfekt slik med de som jeg har fra før... Eller stemmer ikke dette?

Håper ikke dette er et aaalt for dumt spørsmål. Jeg kan i grunn ikke så mye om dette.

Anonymous poster hash: bb93e...c60
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du har altså en halv grad i differanse, har du skjeve hornhinner også tilfeldigvis? Isåfall er ikke billig brillene noe å gå for. Skjeve hornhinner må bruke riktig styrke og glass.

Men så er det også mange som mener at lavere brillestyrke gjør at synet automatisk blir bedre, at det blir som en øyetrening - min erfaring er desverre motsatt, men du kan jo prøve, de koster jo ikke mer enn 39,- de billig parene på Nille, så det er jo ikke akuratt så mye penger bortkastet om du merker at du ikke kan bruke dem lengre etter å ha prøvd i noen uker.

Anonymous poster hash: bfb24...bbb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...